Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kalisia - Cybion

2 posters

Gå ner

Kalisia - Cybion Empty Kalisia - Cybion

Inlägg av Wolvie sön 31 jan - 22:45:47

Förra året släpptes en av dem mest unika dödsmetallplattor jag någonsin hört. Jag vetefan om man kan kalla Kalisia för death metal egentligen men arkivet kallar dem för Progressive Death Metal så det får väl hamna här då. LastFM kallar bandet "The Dream Theater of death metal".
Cybion har bandet filat på i lugn och ro sen mitten på 90talet och nu är det en nära två timmar lång platta som egentligen är en enda låt. Alla spår hänger ihop till en enda låt där bandet slänger in allt mellan himmel, jord och helvete (hitta en annan dödsplatta som har ett saxofonstycke) och det blir så jävla vackert. Plattan är självklart ett koncept album och jag har tyvärr inte tagit mig tid än att läsa igenom alla texter men jag borde nog göra det snart.
Ni gör bäst i att tanka ner hela skiten och lyssna just eftersom alla låtar hänger ihop.
Wolvie
Wolvie
Soulreaper
Soulreaper

Antal inlägg : 615
Join date : 10-01-31
Age : 34
Ort : Sveriges ändtarm

Till överst på sidan Gå ner

Kalisia - Cybion Empty Sv: Kalisia - Cybion

Inlägg av Atlas Musclecore sön 31 jan - 22:51:57

Fyfan, låter jävligt intressant. :o Sådana här plattor kan jag uppskatta som Satan ibland, så det kanske kan vara värt att kolla in.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Kalisia - Cybion Empty Sv: Kalisia - Cybion

Inlägg av Wolvie sön 31 jan - 22:54:46

Jo den är bra så in i helvete tycker jag, men den är som sagt långt ifrån vanlig dödsmetall. Den är absolut inte rå, rutten, stinkande och så som vanlig döds. Men nog fan är den progressiv, som inget annat jag har hört.
Wolvie
Wolvie
Soulreaper
Soulreaper

Antal inlägg : 615
Join date : 10-01-31
Age : 34
Ort : Sveriges ändtarm

Till överst på sidan Gå ner

Kalisia - Cybion Empty Sv: Kalisia - Cybion

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet