Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Michael Bay

5 posters

Gå ner

Michael Bay Empty Michael Bay

Inlägg av Snikich lör 24 jul - 22:53:22

Nå?
Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

Michael Bay Empty Sv: Michael Bay

Inlägg av Svullet_Rektum lör 24 jul - 23:38:47

Skit.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Michael Bay Empty Sv: Michael Bay

Inlägg av Vitus lör 24 jul - 23:44:51

nej tack (förutom armageddon...en smula)
Vitus
Vitus
Sloth Warrior
Sloth Warrior

Antal inlägg : 3482
Join date : 10-01-31
Age : 32
Ort : Rydaholm

http://www.last.fm/user/public_library

Till överst på sidan Gå ner

Michael Bay Empty Sv: Michael Bay

Inlägg av Snikich tor 12 aug - 14:41:17

Skönt å se att det saknas intresse för denna hemska människa. Så mycket skräp han har regissera samt stått bakom med pengar och produktion, det är nästan så man är beredd att hålla med Movie Bob om att han är fan sämre än Uwe Boll.
Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

Michael Bay Empty Sv: Michael Bay

Inlägg av Svullet_Rektum tor 12 aug - 21:51:34

Nu ska vi inte vara sådana.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Michael Bay Empty Sv: Michael Bay

Inlägg av Snikich lör 14 aug - 16:37:17

Hur menar du då? Är du nöjd att Michael Bay kastar enorma summor pengar i sjön på att skapa skit?
Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

Michael Bay Empty Sv: Michael Bay

Inlägg av Svullet_Rektum lör 14 aug - 16:57:40

Sämre än Uwe går fan inte.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Michael Bay Empty Sv: Michael Bay

Inlägg av Monoliten lör 14 aug - 21:48:12

Uwe är fan kung på det han gör! Nej det är han inte! Man blir fan sjuk av att titta på hans filmer. Och då menar jag på det dåliga sättet.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Michael Bay Empty Sv: Michael Bay

Inlägg av Snikich lör 14 aug - 23:01:29

För de pengar Michael Bay använder sig av så ska man kunna kräva mer! Hade Uwe Boll haft samma Budget som Michael Bay så lovar jag att det hade vart bättre. Har man så stora influenser och kapital användning i Hollywood som Michael Bay har så bör man kunna prestera bättre och stödja mer bra individuella filmer över mass producerad skit, gärna och helst en urusel remake på filmer som folk i min ålder har en speciell nostalgisk band till. Stödjer man Michael Bay så stödjer och accepterar man pengar och 2000 tal kultur i sjön.
Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

Michael Bay Empty Sv: Michael Bay

Inlägg av Svullet_Rektum sön 15 aug - 0:11:53

Fast Uwe gör ju dåliga filmer med mening! Han använder ett kryphål i de tyska skattelagarna som gör att han får massa pengar om filmerna han gör går i förlust! Boll-filmerna är inte ens så dåliga att de är bra utan bara ren och skär dynga.

Bay, å andra sidan, är precis som du säger en filmskapare som vet var pengarna ligger. Samtidigt som hans filmer knappast är några cinematiska mästerverk med lysande manus, regi eller skådespelarinsatser så finns ju popcornvärdet där med specialeffekter i världsklass. Jag kollar absolut hellre på Transformers än Bloodrayne till exempel, bara för att jag får ut mer av det. Bay vet exakt vad som krävs för att tjäna de stora stålarna och utnyttjar det till fullo.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Michael Bay Empty Sv: Michael Bay

Inlägg av Snikich sön 15 aug - 11:52:00

Svullet_Rektum skrev:Samtidigt som hans filmer knappast är några cinematiska mästerverk med lysande manus, regi eller skådespelarinsatser så finns ju popcornvärdet där med specialeffekter i världsklass.

Om du kallar skakig kamera, snabb musik och alldeles för många klipp med dessutom en hel del halvtaskiga dataeffekter för "specialeffekter i världsklass" så visst! Då är han kungen hela dagen. Se bara på Transformers, dem är ju knappt med i sin egena film, handla inte filmen om robotar som kan prata och krigar mot varandra? Istället får en "Boy meets Girl" samt ett gäng explosioner i 144 minuter. Att tvåan lyckas överkomma första filmen med hästlängder i hur dålig den är är iofs en eloge.

Svullet_Rektum skrev: Bay vet exakt vad som krävs för att tjäna de stora stålarna och utnyttjar det till fullo.

Inget fel med å tjäna pengar, inget fel i att regisera eller stå bakomn en skitfilm, men varför slänga så enorma summor på det om och om igen? Att sen sponsra projekt som gör helt värdelösa remakes som dessutom många har en speciell band till från barndomen. Jag vill gärna ha min barndom kvar itakt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Platinum_Dunes

Kan även läsa där att de ska göra remake på Teenage Mutant Ninja Turtles. Kan han inte bara lämna gamla nostalgiska minnen ifred? Eller iaf göra filmerna bra? Vad kommer han förstöra härnäst? Mardrömmen vore att han tar över stafettpinnen när Christopher Nolan lämnar över Batman.
Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

Michael Bay Empty Sv: Michael Bay

Inlägg av Svullet_Rektum sön 15 aug - 12:02:01

Snikich skrev:Om du kallar skakig kamera, snabb musik och alldeles för många klipp med dessutom en hel del halvtaskiga dataeffekter för "specialeffekter i världsklass" så visst! Då är han kungen hela dagen. Se bara på Transformers, dem är ju knappt med i sin egena film, handla inte filmen om robotar som kan prata och krigar mot varandra? Istället får en "Boy meets Girl" samt ett gäng explosioner i 144 minuter. Att tvåan lyckas överkomma första filmen med hästlängder i hur dålig den är är iofs en eloge.


Jag har aldrig försvarat hans filmer, de är absolut som du säger dåliga. Det jag säger är att han vet hur man gör pengar, den där mannen. Specialeffekterna är bättre än "halvtaskiga" dessutom.


Snikich skrev:Inget fel med å tjäna pengar, inget fel i att regisera eller stå bakomn en skitfilm, men varför slänga så enorma summor på det om och om igen? Att sen sponsra projekt som gör helt värdelösa remakes som dessutom många har en speciell band till från barndomen. Jag vill gärna ha min barndom kvar itakt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Platinum_Dunes

Kan även läsa där att de ska göra remake på Teenage Mutant Ninja Turtles. Kan han inte bara lämna gamla nostalgiska minnen ifred? Eller iaf göra filmerna bra? Vad kommer han förstöra härnäst? Mardrömmen vore att han tar över stafettpinnen när Christopher Nolan lämnar över Batman.

Fast han tjänar ju in de summorna han "slänger bort" med råge, därför kan de inte kallas för bortkastade pengar, i alla fall inte för de som tjänar på det. Killen gör lättsmält film som slår stort på box offices. Han anpassar sina filmer efter den stora massan helt enkelt. Alla, eller snarare de flesta, gillar inte 2001, Citizen Kane eller A Clockwork Orange utan föredrar lättuggade filmer som går ner utan att behöva tänka.

Angående alla remakes så är det ju återigen $$$ som är grejen. Det är ju en säker publik han riktar in sig på.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Michael Bay Empty Sv: Michael Bay

Inlägg av Snikich sön 15 aug - 12:25:01

Jag skulle inte kalla medvetet skakig kamera och overdrivet många klipp för lättuggat. Själv är det nästan så man får ont i huvudet, jag blir dessutom rastlös och hänger inte med i storyn för fem öre även om jag försöker bara för en blir så yr av all blixtrande bilder kombinerat up-tempo skitmusik han för upp på duken. Det är inte själva storyn det är fel på, skulle säkert funka skitbra som lättsmält (USA Patriotisk) underhållning, det är Michael Bay och hans sätt att regisera som det är fel på.

Angående alla remakes så är det ju återigen $$$ som är grejen. Det är ju en säker publik han riktar in sig på.

Angående pengar, jag håller fast, varför använda mer pengar än vad som behövs för att styra upp skit? Ge pengarna till sånna som gör Michael Bay filmer som de bör vara istället, som tex. Roland Emmerich.

Det är en säker publik han riktar sig in på när han gör dåliga remakes ja, idioter kallas dem, hela jorden är översvämmad av dessa. Han riktar sig även väldigt säkert på att förarga folk som har värde kvar i originalfilmerna. Hade de vart bra och nyskapande då hade jag inte gnällt. Rob Zombies Halloween remake va faktiskt grym så det går att fixa, varför fixar inte Michael Bay detta? Är det kanske fel man för jobbet? Borde han kanske inte kliva åt sidan, hitta nån som vet vad han/hon håller på med sen bara skicka in kapital?
Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

Michael Bay Empty Sv: Michael Bay

Inlägg av Svullet_Rektum sön 15 aug - 13:29:14

Varför tror du att dina personliga preferenser är representativa för den allmänna filmtittande skaran? För det är de inte. Visst kan man ta med marknadsföring, hype, product placement och liknande i ekvationen, men Bay-filmerna gör ju otroligt mycket pengar och det beror främst på att han levererar det som den gemene biobesökaren vill ha.
Med "lättuggat" så syftade jag inte på klippningen eller kameraarbetet, utan främst den enkla, konformistiska handlingen och de endimensionella karaktärerna som de flesta kan relatera till.

Roligt att du drar upp Emmerich i diskussionen som spelar i samma liga som Bay. Jag tycker dock inte han gör ett mycket bättre jobb.

Ja, du säger det själv ju: "Det är en säker publik han riktar sig in på när han gör dåliga remakes ja, idioter kallas dem". Även om det är din subjektiva åsikt så är det hos "idioterna" som pengarna finns.

Konspirationsteorierna kan du dock ta i en annan tråd tycker jag. Cool
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Michael Bay Empty Sv: Michael Bay

Inlägg av Monoliten sön 15 aug - 13:47:36

Här vågar jag inte kasta mig in, lär ju förlora en arm och ett par ben i lejongropen, (björnar jagar inte i flock liksom). I alla fall tänkte jag på det här med remakes och att de "förstör", jag har aldrig förstått det. Även om remaken är helt värdelös så finns ju originalet kvar att tittas på om och om igen, hatar man Rob Zombies Halloween (vilket inte jag gör) t.ex. så kan man ju gå tillbaka till Carpenters gamla dänga, för den ligger ju och väntar på att spelas liksom. Samma gäller även musik, band som gör remakes på gamla plattor eller låtar, gillar man inte det nya så förstår jag ändå inte hur det kan förstöra den gamla skiten liksom? För att förstöra ett original när det gäller film så får man väl samla in alla dvder/blurays/vhs/filmer på nätet/datorer etc etc och förstöra dem, sen göra om originalet, då kan man förstöra den, tycker jag då.

Med Michael Bay gillar jag The Rock, sen tar det stopp. Jag blev helt euforisk när jag fick se Optimus Prime i en otecknad film, men efter filmen var slut och ruset var över så kände jag ändå att Optimus Prime inte fick den uppmärksamhet som gamle svarten förtjänar. För det var det gamla vanliga med kärleksgrejen, massor av tråkiga och platta karaktärer och så lite fjantiga robotar som förstörde OP's glans. Men vafan!
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Michael Bay Empty Sv: Michael Bay

Inlägg av Snikich sön 15 aug - 14:06:37

Det mest agriverande med dåliga remakes är att det ständigt blir körd upp i ansiktet på en mediamässigt, det försvinner kanske efter nått år men under den tiden så är det riktigt irriterande och det går inte att komma undan. Har som sagt ingenting mot bra remakes som för fram något (som tex. Halloween) men, när det bara blir ihopslängt för att rida vågen av originalets kreativitet och nostalgia samt dra ner ett bra namn inom modern kultur, då blir jag förbannad.
Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

Michael Bay Empty Sv: Michael Bay

Inlägg av Carrion tor 18 okt - 20:26:41

Oj den här tråden har man missat helt!

Men ja, Michael Bay bör korsfästas.
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

Michael Bay Empty Sv: Michael Bay

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet