Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Favoritkonsoljävel?

+9
Stenberg
Vitus
pissmannen
Carrion
Hammerheart
Peggyfier
Svullet_Rektum
Geten
Monoliten
13 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Monoliten tis 11 jan - 0:55:48

Nå, vilken är eran allstar, absoluta jävla superfavorit ni haft under er löjligt korta existens? PC kan fara så långt åt helvete att det finns fan inte när vi snackar konsoler, så nämn det inte ens. Fast det har jag gjort nu förvisso.. Livet är bra hemskt ibland.

Min favorit? Jo det ska jag berätta serru:

Favoritkonsoljävel? 596173psx_sys1

Den där lilla jävla mojängen förändrade mitt liv, antagligen åt det sämre, men det var det värt gånger miljonen, minst. Jag har spenderat så fruktansvärt många timmar, sommarlov och nätter vid tvapparater och den där lille jäveln att ja fy fan. Det är grejer att bara tänka på det.

Nintendo 64 kom, försökte, misslyckades ashårt, playstation 2 kom, askasst. Playstation 3? Pff inte en chans, PSX REIGNS SUPREME. Ok PS3 är bra grejer, det förnekar jag inte, och xbox var fränt när det kom med hårddisk och grejer, men spelkänslan till gamla psx-spel, känslan av kontrollen, de klassiska supertitlarna ingen annan konsol kommer i närheten av. Guden bland konsoler, alla som tror något annat har fel. hooh

Prenumeration på playstationmagasinet, demo 35 (tror jag det var) med bomberman world, chippa skiten och köpa rgb-kabel, köpa piratkopierade spel från hongkong, Need for Speed 3, Gran Turismo 2 (och ettan för den delen), Colin Mcrae 1 och 2 (framför allt tvåan, heureka), Team Buddies, Twisted Metal 3, Loaded, Rally Cross! (ettan über alles), Time Crisis, Final Fantasy VII VIII och IX, herrejävlar vilka mästerverk, speciellt VII och IX, crusaders of might and magic (3DO var bäst), Alundra (ettan förstås), Resident Evil 2 (skrämde skiten ur mig på ett sätt inget annat spel varit i närheten av), Silent Hill (ettan var fantastiskt, jävla bävrar och radiojävel), Defcon 5 (sämsta spelet nånsin, klassiskt liksom).

Jag kan hålla på länge, länge länge länge jävel. Men trots min djupt fastsvetsade åsikt som är ofelbar och bär på sanningen är jag ändå intresserad av vad ni tycker? Jag kräver motivation utan dess like, kör hårt. Det här är allvarliga grejer!

das uggla
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Gäst tis 11 jan - 0:57:30

Jag är på din sida!

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Monoliten tis 11 jan - 1:05:14

Har man fattat vad det är som gäller behöver man kanske inte motivera sig lika hårt, men kommer nån jävel med NES, SNES eller nån annan nintendodjävul eller rentav SEGA eller nån annan skit kräver jag svar! Victory - eternal!
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Geten tis 11 jan - 1:13:26

Bästa tv-spelsminnena har Nintendo 64 gett mig så det får väl vara min favorit dårå. Hade andra konsoller innan den men det var 64:an som gjorde mig till en gamer och det är det allra viktigaste imo.
Geten
Geten
Profeten Geten

Antal inlägg : 4777
Join date : 10-02-01
Ort : In the basement of St. Jerome's

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Monoliten tis 11 jan - 1:21:17

Mario 64 och Mario Kart 64 samt några få titlar till var riktigt bra spel, men handkontrollen var medioker och spelen alldeles för dyra (chip liksom, en gudagåva till en ung grabb).
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Geten tis 11 jan - 1:24:25

Jag tyckte att handkontrollen var skön. Ocarina of Time dessutom. Stackars alla som inte spelat det spelet. imo då.
Geten
Geten
Profeten Geten

Antal inlägg : 4777
Join date : 10-02-01
Ort : In the basement of St. Jerome's

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Monoliten tis 11 jan - 1:32:21

Ah det spelet tänkte jag inte på, jo det var fan awesome, är fortfarande asroligt och lika spännande att lira. Musiken, landskapen, epicness of awesome. Dock, 64:at kommer aldrig upp till Playstations nivåer asså.

Handkontrollen är skön, men jag tyckte aldrig den var praktisk och styrspaken blev snabbt hängig. Impotent liksom.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Geten tis 11 jan - 1:45:30

Du spelar för hårt! Eller så är det för att du har ramar och inte händer...
Perfect Dark. Där har du ett till spel som gjorde N64 till en upplevelse. F-Zero X är ett annat. Super Smash Bros är ett tredje. Kan rabbla upp titlar men låt oss bara säga att det fanns många spel jag nötte ut fröjdefullt. Good times.

Hur som helst, äger en PS2. Kan spela PS1-spel på den också så jag har aldrig behövt köpa den maskinen.
Geten
Geten
Profeten Geten

Antal inlägg : 4777
Join date : 10-02-01
Ort : In the basement of St. Jerome's

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Monoliten tis 11 jan - 2:07:02

Det gjorde jag också, allt sladdande i Mario Kart och allt hårt strafande i Golden Eye slet hårt på styrspaken. PS2a är ju inte samma grej ändå, måste vara den fulaste konsolen som gjorts. Inte för att det är viktigt, men ändå.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Svullet_Rektum tis 11 jan - 6:32:26

N64-kontrollen är värre än den första Xbox-kontrollen. Helt värdelös, stor, klumpig, gick sönder lätt, svårhanterlig etc.

Favorit? Tja, växte upp med ett Sega Genesis i hemmet så av nostagliska skäl blir det nog den jäveln. Spelar fortfarande några gamla barndomsspel via emulator då och då. Sedan blev det väldigt mycket PSX också, främst spel som Tekken 3, Tony Hawk, Wipeout, Vigilante, diverse plattformsspel (Crash Bandicoot!) och lite annat.

På senare tid är det dock Xbox som gäller när jag väl spelar konsol (vilket är sällan). Den bästa, i nuläget, spelkatalogen och en handkontroll som är som gjuten för ens händer.

Har även via emulatorer skrapat på ytan vad gäller Nintendos katalog på senare år och visst finns det guldkorn som Zelda-spelen, några JRPG's (Crono Trigger t.ex.) och lite annat, men något säger mig att jag hade uppskattat hela Nintendogrejen om jag hade ägt en när jag var yngre och inte spelat dem i 20-årsåldern via emulatorn och en halvtaskig PC-handkontroll. Funeral

Men, men. PC slår såklart samtliga konsoller alltid. Retaretareta
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Peggyfier tis 11 jan - 7:45:22

Nintendo 64, helt klart. Geten har nämnt de flesta värda titlar så behöver nog inte förklara varför.
Peggyfier
Peggyfier
Elizabeth Bathory
Elizabeth Bathory

Antal inlägg : 1737
Join date : 10-01-30
Age : 31
Ort : Fjollträsk

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Hammerheart tis 11 jan - 9:12:21

Jag minns en konsol som hette Sega Saturn, som en vän till familjen hade. Den var rätt dyr vill jag minnas, men djävlar vad den klådde min playstation. Den var fräck som fan. Men annars så är det PSX:an här också. Fan, den djävla konsolen förändrade mitt liv. Minns att jag fick ett sådant i Julklapp och började spela tekken som in i helvete. Tekkenspelen var bäst!
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Carrion tis 11 jan - 9:41:14

PS1, Snes och Sega Mega Drive 16bit. Snes och Sega främst av nostalgiska skäl men sen är jag svag för den perioden av konsoler. PS1 var groundbreaking dock.
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Monoliten tis 11 jan - 12:27:01

Peggyfier skrev:Nintendo 64, helt klart. Geten har nämnt de flesta värda titlar så behöver nog inte förklara varför.

Även om det är en stor och viktig del är inte titlarna allt Razz

Tekken 3 var ju grymt men jag tröttnade lite på det, ville jag fightas drog jag igång Twisted Metal 3.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av pissmannen tis 11 jan - 14:15:59

Playstation är ju den sämsta! Finns inga roliga spel.
Min favorit när nog N64 eller SNES, helt enkelt för att det finns så jävla bra spel till de konsolerna.
pissmannen
pissmannen
Witchfinder General
Witchfinder General

Antal inlägg : 327
Join date : 10-02-03

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Vitus tis 11 jan - 14:56:12

PS1, nog den mest betydelsefulla konsolen för mig. upplevde mest med den och mycket för första gången vad det gällde grafik, kontroll, story, ja hela kittet liksom. mångfalden var enorm med den konsolen.
vill också slänga en röst på nintendo gamecube även fast jag aldrig ägt en själv utan bara spela via vänner som tagit med den till mig eller som ja helt enkelt spelat på hos dom. men det är nog kanske också varför jag aldrig direkt upplevde något negativt med den eftersom ja aldrig hade den under en lång period så det finns inte mycket utrymme att uppleva allt.
Vitus
Vitus
Sloth Warrior
Sloth Warrior

Antal inlägg : 3482
Join date : 10-01-31
Age : 32
Ort : Rydaholm

http://www.last.fm/user/public_library

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Gäst tis 11 jan - 15:35:22

pissmannen skrev:Playstation är ju den sämsta! Finns inga roliga spel.
Min favorit när nog N64 eller SNES, helt enkelt för att det finns så jävla bra spel till de konsolerna.
Du är ju sjuk!

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Peggyfier tis 11 jan - 17:15:44

Pappa Doom skrev:
Peggyfier skrev:Nintendo 64, helt klart. Geten har nämnt de flesta värda titlar så behöver nog inte förklara varför.

Även om det är en stor och viktig del är inte titlarna allt Razz

Tekken 3 var ju grymt men jag tröttnade lite på det, ville jag fightas drog jag igång Twisted Metal 3.

Nä men det är också den konsol som var min första. Klart att Xboxet är rätt najs det med, men det finns få saker som klår Ocarina of Time.
Peggyfier
Peggyfier
Elizabeth Bathory
Elizabeth Bathory

Antal inlägg : 1737
Join date : 10-01-30
Age : 31
Ort : Fjollträsk

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Gäst tis 11 jan - 19:42:27

Bara spelen är bra så bryr jag mig inte. Nu när man tittar tillbaka så var spelen på PS1 jävligt tråkiga, fula (inte ens på ett bra sätt (!) ) och dryga, det är ingen spelkänsla mot den som existerar idag. Sen att man inte förstod ett dugg heller av vad dom sa.
Rätt sjukt nu i efterhand att man häpnade inför grafiken på Fifa 2001, bara för att spelarna faktiskt kunde se ut som människor, oavsett alla pixlar.

Första GTA spelet är och var otroligt skitkul däremot.

Nintendo 64 är dock rätt kul, för att det var ännu tidigare. Sen hade jag inget Nintendo 64 heller.

Så ja, bara spelen är bra så kvittar det med mig. Xbox 360 är rätt trevligt dock.
Sen är det nog också för att PC var mycket bättre i början av milleniumet när det kom till spel, vilket i och för sig fortfarande stämmer. För att citera en gammal bekant:
"Call of Duty på xbox? Vad fan siktar du med, ratten eller?"

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Carrion tis 11 jan - 20:19:46

Aldrig förstått poängen med fps-spel till konsol. Helt värdelöst och går knappt sikta. Bättre till pc isf. Lirar hellre typ sportspel till konsol framför FPS. Star Wars är typ alltid skitkul till konsol och i princip vilken som helst!
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Hammerheart tis 11 jan - 20:28:42

Sen skulle man aldrig kunna tänka sig ett spel som Assassins Creed till PC.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Vitus tis 11 jan - 20:30:30

Witchryder skrev:Sen skulle man aldrig kunna tänka sig ett spel som Assassins Creed till PC.

Favoritkonsoljävel? 81554
Vitus
Vitus
Sloth Warrior
Sloth Warrior

Antal inlägg : 3482
Join date : 10-01-31
Age : 32
Ort : Rydaholm

http://www.last.fm/user/public_library

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Hammerheart tis 11 jan - 20:35:17

Finns gör det säkert, men skulle fortfarande inte kunna tänka mig det.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Carrion tis 11 jan - 20:50:34

NBA Live '96 till Snes är inte tänkbart till pc.
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Monoliten tis 11 jan - 22:44:38

Hellbastard skrev:Bara spelen är bra så bryr jag mig inte. Nu när man tittar tillbaka så var spelen på PS1 jävligt tråkiga, fula (inte ens på ett bra sätt (!) ) och dryga, det är ingen spelkänsla mot den som existerar idag. Sen att man inte förstod ett dugg heller av vad dom sa.

Du är galen.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Favoritkonsoljävel? Empty Sv: Favoritkonsoljävel?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet