Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Post-apokalyps

+7
Svullet_Rektum
Scullicon
Carrion
M-Morbid
Geten
Hammerheart
Monoliten
11 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Post-apokalyps Empty Post-apokalyps

Inlägg av Monoliten tor 17 feb - 6:37:59

Tyckte det passade bättre under livsåskådning än filosofi kanske, vill våra admäns flytta skiten så kör hårt.

Hur som haver: Världen som du känner till den har gått under, din familj har dukat under, du har inte mycket att leva för, av och du har bara din egen instinkt och dina egna kunskaper att följa. Det finns ingen lag och ordning, det finns inget samhälle som du är van det, bara små samhällen folk har startat för att försöka fundera ut vafan som händer och försöka bygga åter. Utan för dessa mikrosamhällen styr gängen med laglösa händer, de plundrar, mördar och härjar fritt och vilt.

Vad skulle du göra, vart skulle du fara? Vilka skulle du vilja dela skiten med eller försöka söka upp etc? Fantisera loss lite också, en värld utan gränser är en värld med väldiga friheter.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Hammerheart tor 17 feb - 6:49:36

Hade nog mest glidit runt på egen hand. Sedan om looters skulle vilja ta något ifrån mig... Vad skulle de ta? De hade nog sketit i vilket.

Hade förmodligen också letat upp en massa knark
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Geten tor 17 feb - 7:02:29

Jag skulle vandrat bortom Thunderdome.
Geten
Geten
Profeten Geten

Antal inlägg : 4777
Join date : 10-02-01
Ort : In the basement of St. Jerome's

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av M-Morbid tor 17 feb - 8:01:55

Hade blivit den nye Mad Max.

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Carrion tor 17 feb - 8:06:36

Jag säger bara "Pestens Tid". Miljön, Vegas och Flagg!
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Hammerheart tor 17 feb - 9:04:30

Fick "Pestens Tid" av en brud jag hälsade på i vintras... Funderar på att börja läsa den.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Scullicon tor 17 feb - 9:42:50

Har haft detta i åtanke under flera år för att de just ser ut som en realistisk framtidssyn.
Jag har en ryggsäck ståendes i hallen just ifall att, med vissa nödvändiga ting såsom tändstål, snöre, vävtejp, fiskekrokar mm. , har mycket kvar jag inte fått tag i ännu men bättre än inget.
skulle inte jag få tag i den så kan den ju alltid glädja någon annan.
Scullicon
Scullicon

Antal inlägg : 1392
Join date : 10-09-12
Age : 36
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Svullet_Rektum tor 17 feb - 10:29:41

Skulle väl för det första dra ihop ett eget gäng med folk jag litar på och leta upp nödvändigheter som verktyg, käk och mediciner (om det finns kvar?) och fortifiera oss i ett tätbebyggt område eller dylikt. Hade sedan försökt förhandla med vapenstillestånd med andra grupper så det inte blir rena Somalia där ute. Om vi säger att det hade hänt imorgon i Sverige så är nog de flesta människor fortfarande ganska rationella, även om det såklart finns många som hade gått bananas och börjar loota och härja fritt.

Det hade varit enklare i ett land med lättare tillgång till vapen så att en maktbalans hade kunnat införas. Nu hade det räckt att en grupp fick tag på en mindre mängd skjutvapen för att de skulle bli allt för mäktiga.

Att det skulle vara mer friheter är nonsens. För att vara fri så måste du ha något som garanterar frihet från förtryck (t.ex. en stat med våldsmonopol) som gör att inte vem som helst kan rövknulla dig utan konsekvenser. Men förstår vad du menar.

Jag hade inte klarat mig i en sådan värld då jag är väldigt närsynt. Tappar jag bort mina linser eller om mina glasögon går sönder är det kört liksom. Ser 10 cm framför mig innan allt blir sjukt jävla blurry och då hade jag inte kunnat göra ett skit. Men hade vi bortsett från det hade jag nog uppskattat den sorts frihet som skulle uppstå. Jag ogillar starkt den mentalitet som finns i dagens samhälle och finner det stressigt och onaturligt. Hade jag hittat en stuga ute i skogen, lärt mig jaga, odlat potatis och suttit på en hög med böcker så hade jag levt som en kung, helt fri från samhällets krav och påtryckningar.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Stenberg tor 17 feb - 11:26:55

Jag hade antagligen skjutit mig.
Stenberg
Stenberg

Antal inlägg : 1420
Join date : 10-03-13
Age : 31
Ort : Stenungsund

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Sire-Nahvas tor 17 feb - 12:28:16

jag skulle spelat in en häftig musikvideo och sedan släppt den 1984
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Gäst tor 17 feb - 13:50:15

Ingen aning, förmodligen hade jag bara blivit någon dåre. Hade helst styrt upp ett gäng, ett "kriminellt" då det vill säga. Köra runt på motorcyklar och råna folk liksom, det är lättare att jävlas med folk som försöker än att försöka själv.

Om jag själv inte haft tillgång till att skapa ett gäng, så hade jag absolut anslutit mig till de som redan levde så, eftersom min familj redan var död så har jag inga skyldigheter att skydda dessa, tyvärr.

Dock så hade man förmodligen knarkat, supit och rökt som det inte fanns en morgondag, om man överlevt det vill säga.

Om det dock hade varit resultatet av ett kärnvapenkrig så betvivlar jag att någon faktiskt överlevt, ingen hade kunnat stanna under jorden och utanför radioaktivitetens räckvidd i 10 år, de kärnvapenbunkrar som byggdes under det kalla kriget kunde hålla cirka 500 personer i ungefär två veckor, efter detta så skulle de antingen bli tvungna, rent hypotetiskt sätt att äta varandra och livnära sig på varandra i 10 år. Eller ge sig ut i det karga landskapet och dö av strålningen.

Fast förmodligen hade det första alternativet inte fungerat, om vi menar att 1 person ska äta 499 andra i 10 år så hade kropparna redan varit så förstörda och ruttna att han hade dött av sjukdomar på grund av detta.
Det sista är ju bara spekulationer, men åtminstone så var kärnvapenbunkrarna i Västtyskland byggda såhär. Om man dömer från "Domedagsklockan" så är det större chans att vi dör såhär än folk för 30 år sen.

Ur en ren psykologisk faktor så hade nog jordens undergång brutit ner de flesta rent mentalt sätt, om man inte redan var fysiskt skadad av undergången, som skador från radioaktiviteten, splitter eller andra överlevare nere i bunkern, så skulle de flesta förmodligen vara otroligt skadade psykiskt.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Monoliten tor 17 feb - 16:37:17

Svullet_Rektum skrev:Text of Wallhack/jävel

Grejen är att det finns inga gränser för ingen förutom du själv vet graden av apokalypsen så att säga, ville att folka skulle tänka till, fantisera loss liksom, vad skulle de göra och försöka greja med, döda tid eller överleva, vad som helst, fantasin liksom.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Halonen666 tor 17 feb - 17:11:20

Jag skulle sammla ihopp de som jag litar mest på och bildat ett nytt sammhälle. nya lagar och nytt allting!!
Börjar som en liten indianstam och utvecklass uppåt! Sedan ska man ha olika uppgifter man ska göra varje dag för att allt ska gå runt som ex mat!
några föder upp djur, några skördar, några lagar mat osv!

Där man ska bygga upp samhället är nära en flod så man alltid har färskvatten som innehåller så lite bakerier som möjligt och ha en stor mörk skog bakom sig så man kan jaga lite djur.

Något sånt är väll min plan
Halonen666
Halonen666
FÄRS
FÄRS

Antal inlägg : 2659
Join date : 10-01-31
Age : 31
Ort : Karlstad (Kronoparken)

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Sire-Nahvas tor 17 feb - 17:13:41

såhär skulle min post-apokalyptiska värld se ut och bete sig
alla andra åsikter om hur en post-apokalyptisk värld ska vara är fel och det vet ni
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av M-Morbid tor 17 feb - 17:43:02

Vore ju inte dumt! Hade du tänkt uppfinna tidsmaskinen först innan du släpper din video?

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Sire-Nahvas tor 17 feb - 17:49:16

vet inte men eftersom jag redan länkat videon som jag skulle ha gjort så....nä
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Svullet_Rektum tor 17 feb - 17:54:30

Det lär se ut lite som i Mad Max 2. Några småsamhällen som försöker överleva bland knappa resurser och rövare. Tveksamt att man skulle använda bensindrivna fordon dock då de lär gå sönder rätt snabbt och bränslet ta slut snabbt.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Antagonist tor 17 feb - 19:41:52

Framtiden
av Dvärgen

Solen skiner svagt genom det bruna molntäcket. Luften är kvävande varm. Dammet yr omkring okontrollerat och skymmer synen för den ensamma vandraren, som strosar fram längst den spruckna asfaltsvägen. Vandraren gömmer sitt ansikte bakom flertal sjalar för att slippa få sina lungor fyllda med damm.

Det är juni, år 2014. Mänskligheten har ännu inte återhämtat sig efter Kriget. Hela norra halvklotet är täckt av gulbruna moln, som spyr ut surt regn över de överlevande människorna. Innan radiokommunikationen dog, december 2012, sändes det dagliga rapporter om Kriget. Mer än 70% av mänskligheten beräknades ha dött... Nu, två år senare, tror jag knappast att de siffrorna stämmer.
Den enda plats på planeten som, enligt rykten, är säkert är Madagaskar.


Vandraren stannar plötsligt. Någonting har fångat hans uppmärksamhet. Han hukar sig ner, tar långsamt fram sin väska och börjar gräva efter någonting. Snart drar han upp en revolver, och riktar den framåt. Han siktar noga på haren som skuttar över vägen.

Minuter senare är haren flådd, inlindad i handdukar, och nedstoppad i vandrarens väska. Mat för ännu en dag är införskaffad.
Vandraren vänder på klacken och börjar gå ned för vägen han kom ifrån.

Det gäller att döda, eller bli dödad, sägs det. När bomberna föll, föll även alla regler och lagar. Under de första dagarna av Krigets slut rådde total anarki. Kaos. De få överlevande sprang omkring som besatta och slogs, plundrade och mördade. Det vore en lögn om jag sade att jag inte ingick i detta. Det var som om alla glömde bort vem de var. All moral och etik var som bortblåst. Endast instinkten att överleva fanns kvar.

Mörkret har fallit. Vandraren sitter ensam i sitt kyffe och försöker få igång en eld. Hans händer skakar. Han lider av näringsbrist. Mat är svårt att komma över i ödemarken.
Snart fylls skjulet med värme och ljus. Elden brinner varmt, och vandraren plockar fram haren ur sin väska och börjar tillreda den.
Hans skjul är inte mycket att hurra för, men det är bättre än ingenting. Det ligger i lä bakom en hög kulle, och inte långt därifrån finns en källa med relativt rent vatten. Men viktigast av allt så är skjulet vattentätt, och släpper inte in något surt regn.
Efter att ha ätit allting som är ätbart på haren lägger sig vandraren ner och sluter ögonen.

Inte långt ifrån vandrarens skjul går en man. Mannen är på väg mot kyffet, och han har avsikt för att ta platsen som sin egen. Han laddar sitt gevär och smyger ljudlöst framåt.

Inga bomber föll över Sverige. Istället blåste moln från Ryssland över mot oss, och kvävde majoriteten av befolkningen. Det formades små samhällen efter Krigets slut, runtom i vårt avlånga land. De flesta av dessa samhällen utrotade varandra i strider om resurser, bara månader efter Kriget. Jag gissar på att resten av världen har fått beskåda liknande scenarion.
Jag bryr mig inte när jag dör... Bara jag inte dör på tom mage.
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Scullicon fre 18 feb - 8:05:04

Svullet_Rektum skrev:Det lär se ut lite som i Mad Max 2. Några småsamhällen som försöker överleva bland knappa resurser och rövare. Tveksamt att man skulle använda bensindrivna fordon dock då de lär gå sönder rätt snabbt och bränslet ta slut snabbt.

Skulle man använda sig av fordon så skulle nog dieseldrivet fungera bättre efter något år då bensin är lite mer känsligt.
Lite surt om skiten inte startar helt plötsligt.
Scullicon
Scullicon

Antal inlägg : 1392
Join date : 10-09-12
Age : 36
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av M-Morbid fre 18 feb - 8:29:20

Ey Färs, ska du göra som Peter Griffin i det avsnittet där han byggde ett nytt Quahog? Alltså utse sig själv till borgmästare och lotta ut jobb till alla, även om de som får jobben inte är så bra lämpade... Razz

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Hammerheart fre 18 feb - 8:39:15

Gillar Dvärgens novell! Kan inte fler göra så?
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Halonen666 lör 19 feb - 10:11:48

M-Morbid skrev:Ey Färs, ska du göra som Peter Griffin i det avsnittet där han byggde ett nytt Quahog? Alltså utse sig själv till borgmästare och lotta ut jobb till alla, även om de som får jobben inte är så bra lämpade... Razz

Tror jag missat det avsnittet scratch
Halonen666
Halonen666
FÄRS
FÄRS

Antal inlägg : 2659
Join date : 10-01-31
Age : 31
Ort : Karlstad (Kronoparken)

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av M-Morbid lör 19 feb - 12:55:01

Checka det avsnittet, ett "tänk om"-avsnitt som visar ett kärnvapenkrig som utlöses vid milleniumskiftet, och Peter med familj bygger ett nytt Quahog.

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Antagonist lör 19 feb - 20:13:10

Det finns fan PM av en anledning, använd det. Jag tror inte någon bryr sig om Family Guy i den här tråden (förutom Halonen), så länge de inte gjort ett avsnitt som utspelar sig i ett post-apokalyptiskt Quahog.


För att återgå till trådens ämne; jag skulle förmodligen begå självmord om alla jag känner hade dött i apokalypsen. Är det verkligen värt att överleva, om man inte bryr sig om människans överlevnad som ras?
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av M-Morbid lör 19 feb - 21:26:43

OK OK, my bad! Menade egentligen inte att avvika från ämnet.

Ja, säg den som kan leva utan folk i sin närhet. Att bli bland de som överlever apokalypsen är nog ingen höjdare.

M-Morbid

Antal inlägg : 1412
Join date : 10-09-12
Age : 33
Ort : Hedemora

Till överst på sidan Gå ner

Post-apokalyps Empty Sv: Post-apokalyps

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet