Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Enslaved

5 posters

Gå ner

Enslaved Empty Enslaved

Inlägg av ShieldsOfGold lör 26 feb - 22:03:12

Vet inte om Enslaved hör till Black Metal-forumet men de har ju en bakrund som ett Black Metal-band och de har ju dessutom lite grann behållt Black Metal-soundet. Är det nåt annat forum de hör hemma i så är det det progressiva forumet eller Viking/Folk/Pagan Metal-forumet.

Men var tycker ni om de här männen.
Jag gillar ju de självklart.
ShieldsOfGold
ShieldsOfGold

Antal inlägg : 344
Join date : 10-09-05
Age : 29
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Enslaved Empty Sv: Enslaved

Inlägg av Johan sön 27 feb - 15:57:42

Tja, Vikingligr Veldi är jävligt bra, resten har jag inte riktigt hunnit med.
Johan
Johan

Antal inlägg : 543
Join date : 10-01-30
Ort : Florens/Lund

http://isbrytare.wordpress.com/

Till överst på sidan Gå ner

Enslaved Empty Sv: Enslaved

Inlägg av Geten mån 28 feb - 18:54:30

Jag gick in i Axioma Ethica Odini med tanken att gilla den men det gick inte. Varje gång jag lyssnade blev den sämre i mina öron. Kanske för att det låter som ett indie rockband som spelar metal. För mesigt av ett band som varit så aggressiva en gång i tiden. Opeth fans kanske uppskattar progressiviteten och kombination av growl + ren sång dock?

Senaste albumet jag verkligen kom in i var Below the Lights från 2003. Det var även kring det året jag lyssnade mycket på Enslaved. Samtliga album fram tills dess var bra tyckte jag då. Nu har jag inte hört flera av dem på många år men jag lyssnade lite på Vikingligr Veldi på youtube häromdagen och den håller fortfarande. Good shit.
Geten
Geten
Profeten Geten

Antal inlägg : 4777
Join date : 10-02-01
Ort : In the basement of St. Jerome's

Till överst på sidan Gå ner

Enslaved Empty Sv: Enslaved

Inlägg av ShieldsOfGold mån 28 feb - 21:51:59

Jag har faktist mest lyssnat på deras nyaste alster. Mest för att jag är en Opeth fanatiker och uppskattar all form av progressiv musik. Även Muse gillar jag lite grann.

Arve Isdal är ju en väldigt duktig gitarrist med en bred musiksmak. Han gillar ju allt från Led Zeppelin till Red Hot Chili Peppers.
ShieldsOfGold
ShieldsOfGold

Antal inlägg : 344
Join date : 10-09-05
Age : 29
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Enslaved Empty Sv: Enslaved

Inlägg av Göteborgs Rapé lör 19 mar - 20:13:31

Vikingligr Veldi, Frost och Eld är tre kalasalbum. Det senare materialet har jag inte givit mig in i särskilt djupt. Öppningsspåret Slaget av Lindisfarne på Eld är så djävulusiskt episkt.
Göteborgs Rapé
Göteborgs Rapé

Antal inlägg : 32
Join date : 10-09-11
Ort : Nidaros

Till överst på sidan Gå ner

Enslaved Empty Sv: Enslaved

Inlägg av Nirusu666 mån 22 aug - 11:01:25

Håller faktiskt med Geten om att Ethica-plattan var lite märklig. Refrängen i första låten kan vara det tråkigaste jag hört nån gång och faktiskt direkt mesigt! Den plattan satte sig fan aldrig...men visst har det bandet klämt ur sig en å annan toppen låt, som Havenless; klockren! :D
Nirusu666
Nirusu666

Antal inlägg : 23
Join date : 11-08-18
Age : 32
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Enslaved Empty Sv: Enslaved

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet