Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Symphony X

3 posters

Gå ner

Symphony X Empty Symphony X

Inlägg av Geten tis 5 jul - 6:39:48

Jag är inte inlyssnad och har aldrig direkt fastnat för detta populära band men eftersom jag uppskattar progressiv power metal (från 80-talet i alla fall) återkommer jag till Symphony X då och då för att kolla om min åsikt förändrats. Nu senast när de släppte sitt nya album Iconoclast. Jäkligt mycket musik att lyssna sig in på; över 80 minuter om man ger sig på 2CD-versionen, så jag vill inte uttala mig om jag verkligen uppskattar skivan än, men jag får positiva vibbar av den till skillnad från deras förra platta Paradise Lost som jag ogillade rätt och slätt.


Första låten som även är titelspåret. Tycker den är rätt mäktig faktiskt. Lång och proggig men håller intresset uppe.

Ville mest bara starta en tråd för att höra era eventuella åsikter om bandet.
Geten
Geten
Profeten Geten

Antal inlägg : 4777
Join date : 10-02-01
Ort : In the basement of St. Jerome's

Till överst på sidan Gå ner

Symphony X Empty Sv: Symphony X

Inlägg av Countess tis 5 jul - 16:10:26

Har heller aldrig fastnat för dem. Har dock inte hört deras senaste. Försökte verkligen ge dem en chans innan men det gick verkligen inte.
Countess
Countess

Antal inlägg : 1265
Join date : 10-05-04
Age : 30
Ort : Under eken

Till överst på sidan Gå ner

Symphony X Empty Sv: Symphony X

Inlägg av SwordOfFire tis 8 jan - 19:34:54

Ett av mina allra favorit band, Då jag tycker att progressive metal är de bästa som finns. Speciellt med lite Power metal inslag!

Deras senaste album är helt klart råare än deras äldre skivor. Men Jag rekommenderar starkt om ni skall lyssna in er på de att köra med: "Paradise Lost", V: The new mythology Suite" och "The Odyssey".

SwordOfFire
SwordOfFire

Antal inlägg : 14
Join date : 13-01-08
Age : 28
Ort : Kungälv, Västra Götaland.

Till överst på sidan Gå ner

Symphony X Empty Sv: Symphony X

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet