Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal

5 posters

Gå ner

WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal Empty WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal

Inlägg av Atlas Musclecore ons 27 jul - 19:23:40

Anonymous and Wikileaks have gone out urging people to boycott PayPal for withholding funds from Wikileaks and treating customers like crap. So far this has resulted in allegedly 35.000 cancelled PayPal accounts and a 3% drop in Ebay´s stock shares today as the Nasdaq opened. Roughly a 1 billion dollar loss for Ebay. All of this surely cannot be contributed to this campaign, but some of it might.

It has gone so far that PayPal´s cancel account page has been disabled by PayPal´s admins, and people now have to cancel their accounts by phone.

As of writing this it is still ongoing, http://twitter.com/#!/anonymousirc updates every 20 min or so with new numbers and stats.

Gillar't någonstans. Känns inte helt fel att folk genom civil, laglig aktion sätter hårt mot hårt. Och att Paypal dessutom gör själva tjänsten att stänga av sitt eget konto såpass mycket svårare är jävligt skevt!
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal Empty Sv: WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal

Inlägg av Carrion ons 27 jul - 19:26:42

Gött att höra när man använde Paypal igår för att betala 2 skivor...
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal Empty Sv: WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal

Inlägg av Svullet_Rektum ons 27 jul - 21:11:40

Har alltid undvikit Paypal. Jävla skit är vad det är.

Bra initiativ.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal Empty Sv: WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal

Inlägg av Hammerheart ons 27 jul - 21:16:51

Det var ju synd, för jag är skyldig en snubbe 16 euro som jag tydligen måste fixa via paypal. Tänkte be någon polare, men det verkar inte bli av nu, haha.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal Empty Sv: WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal

Inlägg av Gäst ons 27 jul - 21:27:46

Är det inte på grund av att USAs regering som genom påtryckningar försöker frysa ut wikileaks?
Det vill säga att paypal inte har mycket till ett val.
Detta är dock bara vad jag tror.

Min personliga egenskap av tjänsten är att den är bra, jag tycker att det underlättar för den fria handeln.
Dock så stöttar jag ju wikileaks, så det är ju absolut synd att de råkar ut för sånt.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal Empty Sv: WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal

Inlägg av Hammerheart ons 27 jul - 21:39:42

Kan man be dig sätta in 16 euro på ett konto åt en då?
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal Empty Sv: WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal

Inlägg av Gäst ons 27 jul - 21:45:00

Har inte detta pågått väldigt länge redan?

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal Empty Sv: WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal

Inlägg av Karate-Molin tor 28 jul - 5:48:52

Kanske det, men det var nyheter för mig iaf.
Kul att se att folk gör något än klagar och viker up sitt rövhål i slutändan.
Karate-Molin
Karate-Molin
Black Dwarf
Black Dwarf

Antal inlägg : 2829
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Kristinehamn.

Till överst på sidan Gå ner

WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal Empty Sv: WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal

Inlägg av Gäst tor 28 jul - 23:10:40

Witchryder skrev:Kan man be dig sätta in 16 euro på ett konto åt en då?

Det funkar bra!

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal Empty Sv: WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal

Inlägg av Hammerheart tor 28 jul - 23:40:14

Fan vad schysst! Vi kan snacka om det sen!
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal Empty Sv: WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal

Inlägg av Atlas Musclecore fre 29 jul - 1:26:05

Borde fan ringa själv. JÄVLIGT sällan jag använder paypal nuförtiden. Måste ha ett heltidsjobb för det, haha.

Egentligen är hela paypal/ebay-grejen helt sjuk. Ebay tar ut kapital per auktion/objekt sålt, och så tar även paypal betalt för vissa grejer (som att sätta in pengar ifrån bankkonto till paypal, om man inte har kreditkort d.v.s.)... Fifan, ett pyramidspel i två led, med enorm vinst. Börjat fundera lite runt det här i och med denna härva. Dessutom är ju paypals beteende jävligt skevt. Ok, finns ju för det första det här med embargot jämte Kuba ifrån USA. Men Paypal har då alltså blockerat handel ifrån Europa, Asien, Afrika, Sydamerika etc. även om det är en nationell princip! Visar ju på hur jävla skev tjänsten egentligen är, och även om det här är bägaren i havet, så finns det många andra mindre droppar jag har läst om faktiskt.

Segt att man måste ringa på telefon nu i alla fall... Men får väl göra det imorgon eller inom en snar framtid i alla fall.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal Empty Sv: WikiLeaks & "Anonymous" uppmanar till bojkott av Paypal

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet