Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

PARANORM - [Thrash Metal]

2 posters

Gå ner

PARANORM - [Thrash Metal] Empty PARANORM - [Thrash Metal]

Inlägg av Paranorm tis 1 nov - 15:25:07

PARANORM - [Thrash Metal] 308100_10150859573630597_349345815596_21001563_1478222552_n

Paranorm är ett thrash metal-band från Uppsala, som i grunden är inspirerat av Bay Area- och Europeisk thrash, samt NWOBHM, men de blandar även in en rad andra olika element i musiken och går därmed mer åt det progressiva hållet i strävan efter att hitta sin egen nische inom genren.

Den 15 oktober släpptes den efterlängtade EP:n Pandemonium's Rise och finns att streama, ladda ner gratis och köpa digitalt lite varstans på nätet! Förslagsvis via Facebook (facebook [dot] com/paranormband), YouTube eller Spotify.

Fysiska exemplar håller på att tryckas upp enligt sann D.I.Y.-anda och det första exemplaret trycktes för ett par dagar sedan (se Facebook för en bild av denna skapelse)!
Om du är intresserad av att lägga vantarna på ett ex så är det bara att slänga iväg ett meddelande eller ett mail till paranorm [dot] band [at] gmail [dot] com!
- - -

Pandemonium's Rise innehåller 6 spår och tickar in på dryga halvtimmen:
1: Aggressive Inhibitions 3:37
2: Predators of Peace 3:44
3: Shattered Future Tense 6:45
4: Strike Hard, Strike Fast 2:47
5: The Indoctrinated 5:50
6: Atmospheres 6:17
- - -

Lyssna gärna och se till att du får ett grepp om den bredd av thrash metal som Pandemonium's Rise besitter genom att lyssna på fler än en låt!

All möjligt stöd i form av kommentarer, feedback eller likes på Facebook är oerhört uppskattat!

Skål!


Senast ändrad av Paranorm den tis 1 nov - 21:48:14, ändrad totalt 1 gång

Paranorm

Antal inlägg : 4
Join date : 11-11-01

Till överst på sidan Gå ner

PARANORM - [Thrash Metal] Empty Sv: PARANORM - [Thrash Metal]

Inlägg av Xemtoth tis 1 nov - 15:31:37

Sett er live några gånger! Vet inte vem du är som skriver men Fredrik är en trevlig typ jag brukar stöta ihop med!
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

PARANORM - [Thrash Metal] Empty Sv: PARANORM - [Thrash Metal]

Inlägg av Paranorm tor 17 nov - 8:55:51

Haha, det var in facto jag (Fredrik) som skrev det där!
Jo, det minns jag. Jag kommer ihåg när du stod front row på min sida och röjde järnet när vi spelade på Karlssons tillsammans med Immaculate och Raging Steel förut! Jävlar vilken kväll det var! Good times!

Vad tycker du om EP:n för övrigt? :)

Paranorm

Antal inlägg : 4
Join date : 11-11-01

Till överst på sidan Gå ner

PARANORM - [Thrash Metal] Empty Sv: PARANORM - [Thrash Metal]

Inlägg av Paranorm mån 21 nov - 19:32:36

PARANORM - [Thrash Metal] 305171_10150947275740597_349345815596_21521857_701283468_n

En recension (Betyg: 8/10) av Pandemonium's Rise skriven av svenska MetalCentral.net finns här:
http://www.metalcentral.net/recensioner/cd-recensioner/10368-paranorm-pandemoniums-rise-8
- - -

Fysiska exemplar finns nu till salu för 40 SEK (10 SEK tillkommer för eventuell frakt)!
Betalning sker via PayPal, kontant eller vad som funkar bäst för er!
Skriv ett meddelande till oss eller ett mail till paranorm.band@gmail.com för vidare information!

Thrash on!

Paranorm

Antal inlägg : 4
Join date : 11-11-01

Till överst på sidan Gå ner

PARANORM - [Thrash Metal] Empty Sv: PARANORM - [Thrash Metal]

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet