Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

+12
Atlas Musclecore
Svartesmeden
Scullicon
Countess
Peggyfier
Stenberg
Monoliten
Karate-Molin
Carrion
Halonen666
Vitus
Svullet_Rektum
16 posters

Sida 1 av 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Gäst sön 13 nov - 11:28:14

Jag vet att det redan finns en tråd med Elder Scrolls, men jag tänkte att denna tråden kunde vara mer Skyrim-specifik då det är ett nytt och fräsigt spel!

Så, vad har ni för intryck av spelet änsålänge? Vad är bäst/sämst? Gillar ni miljöerna och känslan av en levande värld spelet skall ge? Hur fungerar GUI; menyer, kartan o.s.v. Dela med er av vad ni vill så länge det handlar om Skyrim.

Förtälj oss gärna lite om vilken karaktär ni spelar också! Posta gärna skärmdumpar, det är alltid roligt. Ta skärmdump på vad ni vill; ett äventyr som är konstigt, buggar, hemska varelser..

Detta är alltså tänkt som en tråd för gemene Skryim-spelare. Berätta om ert äventyr i denna magnifika värld!

Jag återkommer när jag fått mitt spel.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Svullet_Rektum sön 13 nov - 11:41:34

Rent spontant: En stor förbättring mot fyran. Lite väl mycket snott från Fallout 3, men det är inget större problem. Gillar stridssystemet och att det finns både lätta och svåra fiender även från början. Stämningen är schysst, men det är svårt att säga då jag inte kommit in i det riktigt.

Återkommer när jag spelat mer.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Vitus sön 13 nov - 13:15:59

jag vill ha det. kollat på gamefront walkthrough till spelet på youtube och jag måste fan säga att det ser redigt roligt ut. Två snubbar på kanalen gör helt olika genomspelningar och fan vad de skiljer sig ifrån varandra. glott på massa jäkla timmars spelande än så länge och ingen av dom har ens nått level 10 än. (finns det en level cap?) Känns bra att det finns fantasy spel där man inte måste spela online med massa folk. Jag gillar one man äventyr! har iofs också en ny dator nu. jag undrar om det skulle gå att lira. hmmm...
Vitus
Vitus
Sloth Warrior
Sloth Warrior

Antal inlägg : 3482
Join date : 10-01-31
Age : 32
Ort : Rydaholm

http://www.last.fm/user/public_library

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Halonen666 sön 13 nov - 13:41:47

Efter all diskussion jag har läst och diskuterat lite så ska jag nog med införskaffa mig det. Fast till 360n Cool
Halonen666
Halonen666
FÄRS
FÄRS

Antal inlägg : 2659
Join date : 10-01-31
Age : 31
Ort : Karlstad (Kronoparken)

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Carrion sön 13 nov - 18:49:43

Fan detta verkar vara sjukt nice!

Trodde att det skulle vara något menu-based skit eller vad det nu heter.

Detta ska nog införskaffas! Har dock aldrig lirat något annat spel i serien.
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Gäst sön 13 nov - 18:58:44

The more the merrier!

Jag har till och med köpt spelet på väldigt, väldigt liten ekonomi. Hur jag ska klara mig resten av månaden är mindre viktigt. Efter att ha testat det genom olagliga medel fick jag sånt dåligt samvete i och med att det var ett så pass bra spel ändå. Spelade ungefär 3 timmar och kom till en liten by i början. Sen var jag såld.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Carrion tis 15 nov - 0:19:19

Detta är fan awesome! Iaf det lilla jag spelat.

Detta ska definitivt köpas! Musiken är fan guld!
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Gäst tis 15 nov - 11:30:15

Bara jag som tycker att spelet ibland är frustrerande buggigt?

Men men. Jag spelade först som en rättfärdig Nord, krigare och stormcloak. Men jag har alltid spelat som någon form av vanlig krigare och alltid en människa.

Så nu är jag en Khajiit tjuv/mördare. Mycket roligare, jag har inte ens börjat på huvudstoryn efter man rapporterat till Dragonsreach.
Utan jag gör bara uppdrag åt The Dark Brootherhood och Thieves Guld. Är efterlyst i Whiterun för att jag kände för att döda medlem av de två olika klanerna där.
Feels good man


Senast ändrad av Hellbastard den tis 15 nov - 11:32:06, ändrad totalt 1 gång

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Karate-Molin tis 15 nov - 11:31:47

Hoppas jag får hem det idag!
*hoppar lika ivirgt som en fem åring*
Karate-Molin
Karate-Molin
Black Dwarf
Black Dwarf

Antal inlägg : 2829
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Kristinehamn.

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Monoliten tis 15 nov - 15:34:07

Lite frustrerande angående buggarna är det, men det som gör mig mest förbannad är interfacejäveln och favoritesystemet. Kommunikation i skyrim är också jävligt frustrerande. När man ska shoppa loss med någon så blir man utkickad till det vanliga snacket när man trycker misc ibland, rätt jävla ofta, det väljer fel ämne att snacka om hur ofta som helst, favoritsystemet om det väl funkar är inte bra alls, man kan inte få något (enchanting, alchemy, smithing, favoritjävel, magier etc) att funka ordentligt om man ändrar keybinds, vilket jag gör en del för att jag alltid har haft ett speciellt sätt att lira elder scrolls-spelen på.

Har fått börja härja runt med tangentbordet i menyerna och snacken med folk i världen men det är fan inte hundra procent det heller. Varför i helvete har de gjort en xbox/ps3-UI till PC?

Har lirat i 34 timmar nu och jag älskar spelet, storyn har jag inte gjort mycket alls av men jag gillar det, drakarna är fläskigt mumsiga, magierna i sig är mumsiga (även om antalet spells i spelet är väldigt få, hittills, jämfört med oblivion och morrowind), stridssystemet med pilbåge, tvåhands, dualwield och allt funkar i strid hur bra som helst. Mina riktiga klagomål är bara interfacehelvetet. För det har jag lärt mig att hata, djupt. Buggar kan jag leva med, ÄVEN om jag inte tycker det är ok för ett så stort spelföretag att släppa ett spel med så in i helvetet mycket buggar, men skyrim liksom tidigare Elder Scrolls-spel lär väl bli som bäst först om några år (MODS).
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Svullet_Rektum tis 15 nov - 15:42:04

Håller med om interfacet. Fult och klumpigt är vad det är.

Har haft jobb och skit sedan det släpptes men nu jävlar ska jag ta några dagar och sjunka in i det. Tänkte faktiskt fixa main quest rätt snart så man får det överstökat.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Stenberg tis 15 nov - 15:51:12



Hehu. Cool
Stenberg
Stenberg

Antal inlägg : 1420
Join date : 10-03-13
Age : 31
Ort : Stenungsund

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Svullet_Rektum tis 15 nov - 16:08:28

Helt sjukt att de missat några grejer. Det där med jätten händer VARJE gång för mig.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Vitus tis 15 nov - 18:46:23

det där med jätten är ju bara för uppenbart för att kunna missa. precis varje person ja sett dö i walkthroughs har flygit iväg så där.
Vitus
Vitus
Sloth Warrior
Sloth Warrior

Antal inlägg : 3482
Join date : 10-01-31
Age : 32
Ort : Rydaholm

http://www.last.fm/user/public_library

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Gäst ons 16 nov - 18:36:20

Känns som att hela detta forumet har försvunnit in i någon form av dvala, där merparten mest tokrunkar till Skyrim. Min Khajiit är numera en av de mest fruktade männen i hela Skyrim.

Har fortfarande inte ens börjat med huvudstoryn.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Peggyfier tor 17 nov - 15:00:47

Ska försöka installera windows på mac-datorn jag hittade i soprummet, så att jag också kan få spela detta hett efterlängtade spel.
Peggyfier
Peggyfier
Elizabeth Bathory
Elizabeth Bathory

Antal inlägg : 1737
Join date : 10-01-30
Age : 31
Ort : Fjollträsk

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Monoliten lör 19 nov - 9:56:02

En annan bugg som är i princip konstant är mixen av en viss robe och en viss typ av headgearjävel, tänker inte spoila vad det är för grejer som orsakar det men hela ansiktet försvinner, hela huvet också för den delen, eller det blir som om huvet är osynligt. Helt sjukt.

Här är förresten Pjotr Asynjyr III när han precis har upptäckt ett sjujävla ställe i bergen. Det var här, alltså inuti fästningen så att säga, jag mötte min första drake, som var innan jag gjort tillräckligt med mainquests för att möta drakar! Det ni jävlar.

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Screenshot2wi

En bättre bild på hur han egentligen ser ut kommer så småningom, han är badass.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Countess lör 19 nov - 10:23:42

Monoliten skrev:En annan bugg som är i princip konstant är mixen av en viss robe och en viss typ av headgearjävel, tänker inte spoila vad det är för grejer som orsakar det men hela ansiktet försvinner, hela huvet också för den delen, eller det blir som om huvet är osynligt. Helt sjukt.

Här är förresten Pjotr Asynjyr III när han precis har upptäckt ett sjujävla ställe i bergen. Det var här, alltså inuti fästningen så att säga, jag mötte min första drake, som var innan jag gjort tillräckligt med mainquests för att möta drakar! Det ni jävlar.

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Screenshot2wi

En bättre bild på hur han egentligen ser ut kommer så småningom, han är badass.

Min kompis upptäckte samma sak. Man ser ju dock ganska cool ut. Som killen på Keeper of the Seven Keys pt I och Time of the Oath med Helloween.
Countess
Countess

Antal inlägg : 1265
Join date : 10-05-04
Age : 30
Ort : Under eken

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Svullet_Rektum lör 19 nov - 12:10:35

En jobbig bugg jag här att när jag vill byta från enhandsvapen och sköld till dubbelhänt magi genom att dubbelklicka på hotkeyn för magin, så syns bara min vänsterhand och inte högerhanden. Dock kan jag kasta dual magic som vanligt men det är ganska irriterande.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Scullicon lör 19 nov - 12:12:16

Blev tillslut att jag prova detta oxå,
Drog igenom börja med en woodelf,
men skall nog göra något annat tror jag.
Scullicon
Scullicon

Antal inlägg : 1392
Join date : 10-09-12
Age : 36
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Carrion lör 19 nov - 13:32:30

Skapade en Dark Elf som verkar vara en av Lemmys förfäder, av att döma utifrån mustaschen. Håller på och hör inbrott och snor saker hela tiden.
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Gäst lör 19 nov - 14:26:57

Man tjänar mer pengar på att stjäla grejer och döda i kontrakt. Mer pengar betyder en större chans att överleva. Om man samtidigt är alkemist och kan skapa health potions lätt så är man i princip odödlig.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Monoliten lör 19 nov - 17:51:08

Svullet_Rektum skrev:En jobbig bugg jag här att när jag vill byta från enhandsvapen och sköld till dubbelhänt magi genom att dubbelklicka på hotkeyn för magin, så syns bara min vänsterhand och inte högerhanden. Dock kan jag kasta dual magic som vanligt men det är ganska irriterande.

Tryck snabbt två gånger på vad du nu har bindat "Ready/sheathe weapon" med så slutar buggen. Funkar för mig i alla fall.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Svullet_Rektum lör 19 nov - 19:22:53

Monoliten skrev:
Svullet_Rektum skrev:En jobbig bugg jag här att när jag vill byta från enhandsvapen och sköld till dubbelhänt magi genom att dubbelklicka på hotkeyn för magin, så syns bara min vänsterhand och inte högerhanden. Dock kan jag kasta dual magic som vanligt men det är ganska irriterande.

Tryck snabbt två gånger på vad du nu har bindat "Ready/sheathe weapon" med så slutar buggen. Funkar för mig i alla fall.

Har inte tid med sånt mitt i en strid direkt :(
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Svartesmeden lör 19 nov - 19:36:56

Min karaktär har en pil i sin högra sida och den försvinner ju aldrig. Ser helmongo ut att knata omkring med en pil. Jag gillar verkligen Skyrim, men samtidigt för jag hela tiden känslan av att jag spelar Oblivion 1.5. Stela animationer, rätt dålig grafik(snötextuerna ser riktigt dåligt ut). Fast jag älskar't ändå FFD
Svartesmeden
Svartesmeden
Svampführern

Antal inlägg : 745
Join date : 10-01-31
Age : 33

Till överst på sidan Gå ner

Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim Empty Sv: Epicus Elder Scrollus Skyrim - Nominatim

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet