Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Symphonisk Death / Black metal band

4 posters

Gå ner

Symphonisk Death / Black metal band Empty Symphonisk Death / Black metal band

Inlägg av Ballovirta mån 26 mar - 5:05:44

Tjenare om ni har tid och lust checka in vårat band . Vi har precis gjort klart våran 2ndra demo

Myspace: http://www.myspace.com/draugrsweden

Facebook: https://www.facebook.com/#!/pages/Draugr/103446464098

Spotify: http://open.spotify.com/artist/5XUIuTzigo7Wlktx0iED1M

Lämna gärna en komentär här hur vi kan förbättra oss .

Vad som var bra och vad var dåligt. // Kent

Ballovirta

Antal inlägg : 5
Join date : 12-03-26
Ort : Bollstabruk

http://htttp://www.myspace.com/draugrsweden

Till överst på sidan Gå ner

Symphonisk Death / Black metal band Empty Sv: Symphonisk Death / Black metal band

Inlägg av Monoliten mån 26 mar - 14:06:57

Detta var en överraskning alltså, gillar det skarpt. Är ju svag för synthar, nästan överjävligt svag för symfonisk black också, så att. Det enda jag skulle kunna tänka mig att ens börja klaga på är möjligtvis produktionen på grejerna på myspace, men vill egentligen inte det heller. Man hör allting klart ändå. Bra melodier, bra tempo, synthen pumpar på, bra trummor (kanske lite mer kräm i produktionen men vet inte alltså, kanske skulle göra mer skada än nytta, kanske lite klarare ljud i det dock, blastbeatet i titelspåret hade jag velat höra bättre).

Självtitlade spåret ger mig lite Bal-Sagoth-vibbar, fast med mycket bättre sång men utan snacket. Gamla Bal-Sagoth tillomed, första plattan, fast detta har bättre produktion.

Är fan såld, ni är svinbra. Handen på hjärtat alltså.

Sen förbättringar, i vilken riktning skall musiken dras? Kallt och svart med mörkret från symfblack eller ska det in mer storslaget kaos ala Bal-Sagoth? En kombination? Jag kan fan inte komma på nånting ni skulle behöva förbättra er på direkt, känns mer som att vilken väg ni vill vandra kommer påverka, låtarna visar ju vilken potential som finns och det är bra jävla grejer ni skrivit redan. Hade jag haft nånting att säga till om, hade jag krävt större musik, ni har potentialen att skriva musik för de största arenorna så att säga, musik som inte är för liten för någon publik liksom eller hur fan man ska säga. Fast å andra sidan, när Dimmu Borgir började med det bombastiska tappade de mycket som de gjorde bättre än många andra. Är väl en balansgång det där. Kommer ärligt inte på något, gitarrerna är bra, trummorna är bra, sången passar som fan och är riktigt bra framförd, synthen smeker öronen och för att vara en demo är produktionen löjligt bra. Helvetet alltså. Gillar när jag inte kan klaga.

Sammanfatta lite då: Ni låter som en blandning mellan "A Black Moon Broods over Lemuria"-era Bal-Sagoth och Enthrone Darkness Triumphant-era Dimmu Borgir, men med några ingredienser man inte lätt kan sätta som ditten eller datten. Lyssnar på sista låten i listan nu, Uprising. Håll hårt i er synthsnubbe, han är svinbra. Den här låten gav mig fan ståpäls, gåshud, gudkuk och hela etablissemanget. Ändra fan inte uppsättning, håll hårt i de gubbar ni har. När det blir dags för fullängdare, skaffa er en producent som kan greja symf döds/black med dunder och snus, ni har ett fan i mig alltså. Helvetet så bra detta är.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Symphonisk Death / Black metal band Empty Sv: Symphonisk Death / Black metal band

Inlägg av Ballovirta tis 27 mar - 5:02:23

Oj jag är helt mållös . Tackar som fan för dem fina orden . Nu blev suget att skapa musik ännu större .
Vårat band har bara haft mot gångar hela tiden så känns jävligt roligt att läsa något possitivt . + att det var väldigt proffesionelt skrivet av dig du borde jobba för close-up eller sweden rock magazine .


Angånede inspelning så e det inspelat i våran replokal .

Ballovirta

Antal inlägg : 5
Join date : 12-03-26
Ort : Bollstabruk

http://htttp://www.myspace.com/draugrsweden

Till överst på sidan Gå ner

Symphonisk Death / Black metal band Empty Sv: Symphonisk Death / Black metal band

Inlägg av Hammerheart tis 27 mar - 10:50:31

Gillar Sebban det, så är ni nog bättre än många andra aspiranter i er genre. Dessvärre kan jag inte säga att det är min grej, men kör hårt.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Symphonisk Death / Black metal band Empty Sv: Symphonisk Death / Black metal band

Inlägg av Monoliten ons 28 mar - 2:18:49

Ingen orsak fan, det är en fröjd att lyssna på.

Inspelat i replokalen eh? Galet. Helt jävla galet. En katedral hade känns mer trovärdigt. Stort. Ska hålla ögonen öppna på er, detta lutar åt storslagna grejer, även om kanske inte metaltrenderna pekar åt symfblack/döds/jävel så kör på ert recept, vik inte från det. Klappa grabbarna på axeln och ge fan inte upp. Ni har för mycket potential för att göra det. Det finns för lite extrem symfmetal, och ni har en sån mumsig mix av döds och black att det blir lite av ett unikum. Har hört liknande musik förut, men när vi räknar helheten kan jag inte komma på mycket att likna det med. Gamla Bal-Sagoth som sagt blandat med gamla Dimmu Borgir, fast ändå originellt.

Ni får mer än gärna komma med uppdateringar om detta, släpper ni nått eller har nått på gång så säg till, jag beställer direkt om pengar finns.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Symphonisk Death / Black metal band Empty Sv: Symphonisk Death / Black metal band

Inlägg av Hammerheart ons 28 mar - 5:05:08

Om det känns manande, är det helt okej att hänga kvar på forumet. Vi behöver lite fräscht folk!
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Symphonisk Death / Black metal band Empty Sv: Symphonisk Death / Black metal band

Inlägg av Ballovirta ons 28 mar - 6:41:04

SJälv klart kanske ska värva resten av bandet hit också

Ballovirta

Antal inlägg : 5
Join date : 12-03-26
Ort : Bollstabruk

http://htttp://www.myspace.com/draugrsweden

Till överst på sidan Gå ner

Symphonisk Death / Black metal band Empty Sv: Symphonisk Death / Black metal band

Inlägg av Svullet_Rektum ons 28 mar - 8:41:02

Fan Sebban, det är ord och inga visor!
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Symphonisk Death / Black metal band Empty Sv: Symphonisk Death / Black metal band

Inlägg av Ballovirta sön 1 apr - 18:39:34

Måste medela att vi söker ny keyboardist.

Så om du bor i västernorrland runt kramfors/sollefteå hör av er

Ballovirta

Antal inlägg : 5
Join date : 12-03-26
Ort : Bollstabruk

http://htttp://www.myspace.com/draugrsweden

Till överst på sidan Gå ner

Symphonisk Death / Black metal band Empty Sv: Symphonisk Death / Black metal band

Inlägg av Monoliten mån 2 apr - 0:33:22

Kidnappa aset och tejpa fast honom vid synthen.

Atlas Musclecore

Nä men, fan. Sprid ut flötena i vattnet ordentligt och leta efter nån duktig jävel, det ska ni nog kunna hitta.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Symphonisk Death / Black metal band Empty Sv: Symphonisk Death / Black metal band

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet