Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Grave Digger!

5 posters

Gå ner

Grave Digger! Empty Grave Digger!

Inlägg av Gäst fre 31 aug - 14:16:55

Förvånad att ingen tagit upp Grave Digger så får väl göra det då :)

Riktigt bra band, plattor som Rheingold , Excalibur, Tunes of War, Knights of The Cross med mera är ju riktiga klassiker, ett av favoritbanden helt klart :)

Nån som sett dom live eller bara överhuvudtaget gillar dom? Jag har inte sett dom live men skulle gärna vilja och dom ska visst vara riktigt bra live vad jag har hört och det jag sett av live klipp så jag hoppas verkligen någon festival till nästa sommar tar hit dom. Skulle vara jävligt nice!

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Grave Digger! Empty Sv: Grave Digger!

Inlägg av Halonen666 fre 31 aug - 15:38:14

Grave Digger är nästan ett sådant band som gör bättre och bättre plattor fast lite kors och tvärs då!
Halonen666
Halonen666
FÄRS
FÄRS

Antal inlägg : 2659
Join date : 10-01-31
Age : 31
Ort : Karlstad (Kronoparken)

Till överst på sidan Gå ner

Grave Digger! Empty Sv: Grave Digger!

Inlägg av Naurbereth fre 31 aug - 15:44:43

Är inte den mest inlyssnade men gillar dem väldigt mycket.
Lyssnar nog mest på Tunes of War och Exalibur plattan..

Bestämde mig för att lyssna mer när jag såg live klippet "Rebellion" ( med Van Canto och Hansi Kürsch I love you ) så jäkla mäktigt.. nu blir det mesta fantastiskt om man lägger till sistnämnde men allting var sjukt bra i detta fall! Får nästan ångest för att man inte var där!
Naurbereth
Naurbereth

Antal inlägg : 833
Join date : 10-01-31
Age : 33
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Grave Digger! Empty Sv: Grave Digger!

Inlägg av Hammerheart lör 1 sep - 10:26:25

Tycker det är intressant att varje gång någon startar upp en bandtråd, så är de "förvånade" över att ingen har startat upp samma tråd tidigare...
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Grave Digger! Empty Sv: Grave Digger!

Inlägg av Snedseglare lör 1 sep - 12:55:09

Grave NIGGER!
Snedseglare
Snedseglare

Antal inlägg : 211
Join date : 12-03-27

Till överst på sidan Gå ner

Grave Digger! Empty Sv: Grave Digger!

Inlägg av Gäst lör 1 sep - 15:07:18

Hammerheart skrev:Tycker det är intressant att varje gång någon startar upp en bandtråd, så är de "förvånade" över att ingen har startat upp samma tråd tidigare...

Jadu kompis, ''Inte lätt med assburger'' vinkvink

FÄRS: Det här lär du gilla https://www.youtube.com/watch?v=EpNroi5xm5Q&feature=related !

Naurbereth: Instämmer, är inte heller den mest inlyssnade eller jätteinsatte på precis allt dom gjort men det ska bli ändring på, sjukt bra band trots allt :) Kolla även in dom första tre albumen förresten.

Efter tre album så ändrade dom namnet till Digger och blev tyvärr lite mer kommersiella med Stronger Than Ever släppt 1986. Inget som officiellt återgivits heller för den delen men det fokuserar vi inte på, utan materialet som släpptes sex år senare när dom började om på nytt med nya album med start från The Reaper i tråden plus materialet innan Stronger Than Ever såsom Heavy Metal Breakdown och dom två efterföljande albumen :)


Försökte beställa ett antal av deras album exempelvis Rheingold, Tunes of War, Knights of The Cross, Heavy Metal Breakdown men CDON skickar aldrig skiten, påstår hela tiden att den är ute ur lager och skit.. Beställer aldrig mera via CDON längre, för mycket krångel med kund service och album som aldrig skickas så dom beställer jag aldrig mera ifrån.. Häxryttaren

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Grave Digger! Empty Sv: Grave Digger!

Inlägg av SwordOfFire tis 8 jan - 18:45:14

Grave Digger är SVEIN bra band! Gillar båda deras gamla och nya album. Men av mina favoriter är nog "Heart of Darkness", "Excalibur" och "The Reaper"! headbangig

Synd att de inte är så ofta i Sverige, någon som vet när de var senast här?
SwordOfFire
SwordOfFire

Antal inlägg : 14
Join date : 13-01-08
Age : 28
Ort : Kungälv, Västra Götaland.

Till överst på sidan Gå ner

Grave Digger! Empty Sv: Grave Digger!

Inlägg av Halonen666 mån 14 jan - 20:47:10

Jag har något svagt minne ifrån att de var här inte allt för längesedan och spelade på någon festival?!
Var o när kommer jag inte ihåg...
Halonen666
Halonen666
FÄRS
FÄRS

Antal inlägg : 2659
Join date : 10-01-31
Age : 31
Ort : Karlstad (Kronoparken)

Till överst på sidan Gå ner

Grave Digger! Empty Sv: Grave Digger!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet