Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige

+3
Christless
Vitus
Jandelin
7 posters

Gå ner

Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige Empty Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige

Inlägg av Jandelin tor 25 apr - 19:50:44

Det svenska black metalbandet Nifelheim och det brasilianska Vulcano drar ut på en gemensam turné i Sverige tillsammans med det serbiska black metalbandet The Stone.

Konserter:
7/5 KB Malmö
9/5 Kolingsborg Stockholm
10/5 Trädgår'n Göteborg
Jandelin
Jandelin

Antal inlägg : 798
Join date : 10-02-03
Age : 33
Ort : Svedala

http://www.lastfm.se/user/Jandelin

Till överst på sidan Gå ner

Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige Empty Sv: Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige

Inlägg av Vitus tor 25 apr - 19:56:47

missade deras senaste thunder metal turné här i Sverige så jag är jävligt sugen på att ta revansch denna gången. Inte riktigt hört mycket på Nifelheim förutom lite låtar på youtube och sen att man kollade in dom på muskelrock men Vulcano diggar jag som fan så de är det stora dragplåstret!
Vitus
Vitus
Sloth Warrior
Sloth Warrior

Antal inlägg : 3482
Join date : 10-01-31
Age : 32
Ort : Rydaholm

http://www.last.fm/user/public_library

Till överst på sidan Gå ner

Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige Empty Sv: Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige

Inlägg av Christless tor 25 apr - 20:21:51

Lär ju vara det sista dom gör med nuvarande sättingen. Bröderna har ju tydligen gått skilda vägar med resten av bandet. Jävligt synd. Nu får man väl vänta sex år till innan nästa släpp.
Christless
Christless

Antal inlägg : 278
Join date : 11-07-17
Ort : Alvesta

Till överst på sidan Gå ner

Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige Empty Sv: Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige

Inlägg av Hammerheart fre 26 apr - 6:26:19

Förstår inte varför alltså. Det är ju knappast så att någon i Nifelheim kommer att spela i ett bättre band! Fast visst, Envoy of Lucifer var ganska svag i jämförelse med deras tidigare alster och de har inte fått ut någonting på länge.

Men om Nifelheim läggs ner i förmån till band som Necrocurse, blir jag besviken.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige Empty Sv: Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige

Inlägg av Karate-Molin fre 26 apr - 9:56:03

Varför måste sånt här ske nu när jag är pank?
Karate-Molin
Karate-Molin
Black Dwarf
Black Dwarf

Antal inlägg : 2829
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Kristinehamn.

Till överst på sidan Gå ner

Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige Empty Sv: Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige

Inlägg av Jandelin mån 6 maj - 11:52:37

Nifelheim har ställt in sina spelningar i Malmö och Göteborg pga bristande intresse
Jandelin
Jandelin

Antal inlägg : 798
Join date : 10-02-03
Age : 33
Ort : Svedala

http://www.lastfm.se/user/Jandelin

Till överst på sidan Gå ner

Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige Empty Sv: Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige

Inlägg av Svullet_Rektum mån 6 maj - 13:36:11

Vad exakt menas med det?
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige Empty Sv: Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige

Inlägg av Hammerheart mån 6 maj - 13:38:10

Antingen att de sålde för få biljetter, eller att banden inte kände för att lira.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige Empty Sv: Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige

Inlägg av Svullet_Rektum mån 6 maj - 14:14:49

Schysst mot de som hade köpt biljett och faktiskt ville se banden!
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige Empty Sv: Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige

Inlägg av Hammerheart mån 6 maj - 14:18:55

Biljettförsäljning och återbetalning sköter ju bokningsbolagen. Det är inget krux med det, bara att reklamera sen får man sina stålar tillbaka. Jag vågar nog nästan tippa på att i KB's fall att det var någonting med lokalen, då de inte tillåter viss rekvisita efter Watain hade varit på besök där för ett par år sedan.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige Empty Sv: Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige

Inlägg av Hammerheart mån 6 maj - 14:53:28

HAHAHA! Fan vad kul. Nifelheim spelar imorgon på Ungdomens Hus i Köpenhamn. Jag misstänker att jag hade rätt att det var någon tvist med ägarna ifrån KB.


Så de som hade tänkt se dem i Malmö kan ju passa på att planka över till Köpenhamn och se dem där istället.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige Empty Sv: Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige

Inlägg av Carrion mån 6 maj - 20:34:18

Men Nifelheim brukar väl inte använda grishuvuden och liknande? Jag antar väl att det är sådant KB inte uppskattar.
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige Empty Sv: Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige

Inlägg av Hammerheart tis 7 maj - 6:06:50

Jag vill minnas att det huvudsakligen är Pyroteknik de opponerar sig mot. Sedan säkert en rad andra prylar.

För en fyra-fem år sedan spelade Watain förband åt Nifelheim, så Nifelheim förtjänar ju absolut inte sämre än dem!
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige Empty Sv: Nifelheim och Vulcano på turné i Sverige

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet