Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd)

+2
Atlas Musclecore
Vargr
6 posters

Gå ner

Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd) Empty Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd)

Inlägg av Vargr mån 19 apr - 18:24:43

Krogspelningar, enskilda spelningar med inte så kända band eller annat random skit som folk kan tänkas vilja tipsa om.

Själv fick jag ett meddelande som var ganska roligt som jag ville delge här men jag insåg att det inte alls var nödvändigt med en helt egen tråd till evenemanget. Därför kom jag på denna idé, som kanske visar sig suga totalt men det får vi väla se.

Jo, det är så att jag fick ett meddelande av Mika om en spelning här i Uppsala på onsdag men hans band Vapenlicens. Dom ska lira på Williams kl 22.00. Jag citerar honom direkt:

Gratis Inträde!
Jag personligen bjuder en öl var till dom TRE första som kommer fram till mig och säger ÖÖÖÖ Vart är min öl!?!? :D


Haha! Dom måste vara desperata att få dit folk! Men om någon känner för en gratis bärs så är det bara att gå Razz

EDIT: Mika är sångaren i Immaculate och trummis i Vapenlicens
Vargr
Vargr

Antal inlägg : 1539
Join date : 10-01-31
Ort : Uppsala

http://www.klockren.nu

Till överst på sidan Gå ner

Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd) Empty Sv: Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd)

Inlägg av Atlas Musclecore mån 19 apr - 19:08:26

Ah, Vapenlicens. De hörde jag talas om när jag brukade hänga på PCGamer-forumet. Tror det var några där som kände folk eller t.o.m. spelade i bandet själva!
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd) Empty Sv: Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd)

Inlägg av Vargr mån 19 apr - 19:13:46

Humoristiskt band som jag inte har någon som helst koll på alls. Men låttitlarna säger väl allt Rolling Eyes
Vargr
Vargr

Antal inlägg : 1539
Join date : 10-01-31
Ort : Uppsala

http://www.klockren.nu

Till överst på sidan Gå ner

Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd) Empty Sv: Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd)

Inlägg av Geten mån 24 maj - 18:31:25

http://hardrocknights.wordpress.com/2010/05/21/tribute-to-ronnie-james-dio-on-sweden-rock-cruise/

Some of Sweden’s finest heavy metal musicians will gather to pay tribute to Ronnie James Dio during this fall’s edition of the Sweden Rock Cruise, set to sail on October 7, 2010 from Stockholm, Sweden for Åbo, Finland and return the following day. There will be a long tribute concert with a number of guest musicians performing classic songs from Dio’s career with a main band consisting of members of LION’S SHARE.

So far the following artists have been confirmed to perform with LION’S SHARE at the event:

* Mikael Åkerfeldt (OPETH)
* Joacim Cans (HAMMERFALL)
* Björn Gelotte (IN FLAMES)
* Ian Haugland (EUROPE)
* Messiah Marcolin (ex-CANDLEMASS)
* Johan Edlund (TIAMAT)
* Mike Wead (KING DIAMOND, MERCYFUL FATE, BIBLEBLACK)

The show will end with all artists performing HEAR ‘N AID’s “Stars” (Dio was behind the HEAR N’ AID project, a collection of metal artists who recorded the track “Stars” in 1985 to raise funds for African famine relief.)

On the cruise, Sweden Rock Magazine will donate SEK 25,000 to the Stand Up And Shout Cancer Fund, set up by Ronnie James Dio’s wife Wendy Dio. Everyone attending the cruise can donate money, which will be sent to this cancer fund.
Den där Messiah asså.
Geten
Geten
Profeten Geten

Antal inlägg : 4777
Join date : 10-02-01
Ort : In the basement of St. Jerome's

Till överst på sidan Gå ner

Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd) Empty Sv: Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd)

Inlägg av Gäst mån 24 maj - 18:32:37

Hårt!

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd) Empty Sv: Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd)

Inlägg av Atlas Musclecore mån 24 maj - 18:48:43

Den där Messiah vad? :o
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd) Empty Sv: Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd)

Inlägg av Vitus mån 24 maj - 19:09:02

endast intresserad pga messiah, messiaaaaaaaaaaaaaaaaah UGH!
får hoppas att det kommer fram youtube videos på när han drar stargazer eller nått.
Vitus
Vitus
Sloth Warrior
Sloth Warrior

Antal inlägg : 3482
Join date : 10-01-31
Age : 32
Ort : Rydaholm

http://www.last.fm/user/public_library

Till överst på sidan Gå ner

Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd) Empty Sv: Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd)

Inlägg av Hammerheart mån 24 maj - 20:31:27

Fuck you, jag ska fan till sweden cock kryssningen!!!!
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd) Empty Sv: Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd)

Inlägg av Gäst mån 24 maj - 20:39:28

Vill också åka på SRFkryssning, eller close-up för den delen, vilken som passar mig! Bara det är en båt och där är sprit!

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd) Empty Sv: Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd)

Inlägg av Halonen666 mån 24 maj - 20:54:58

Är sugen på srf kryssningen nästa år!
Om det kommer bra band så går man nog
Halonen666
Halonen666
FÄRS
FÄRS

Antal inlägg : 2659
Join date : 10-01-31
Age : 31
Ort : Karlstad (Kronoparken)

Till överst på sidan Gå ner

Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd) Empty Sv: Konsert-tips (som inte behöver en egen tråd)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet