Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Agent Steel återförenas med John Cyriis

+10
Carrion
Monoliten
M-Morbid
ElectricWizard
Sire-Nahvas
Vitus
Svullet_Rektum
Atlas Musclecore
Hammerheart
Geten
14 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Agent Steel återförenas med John Cyriis - Sida 2 Empty Sv: Agent Steel återförenas med John Cyriis

Inlägg av Fidde mån 25 apr - 18:30:50

Ska bli kul att se dom ändå.

Fidde

Antal inlägg : 209
Join date : 11-01-02
Age : 33

Till överst på sidan Gå ner

Agent Steel återförenas med John Cyriis - Sida 2 Empty Sv: Agent Steel återförenas med John Cyriis

Inlägg av Sire-Nahvas tis 26 apr - 7:53:53

jag ska fan inte se dom
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

Agent Steel återförenas med John Cyriis - Sida 2 Empty Sv: Agent Steel återförenas med John Cyriis

Inlägg av Fidde tis 26 apr - 15:34:20

Tror inte dom börjar gråta.

Fidde

Antal inlägg : 209
Join date : 11-01-02
Age : 33

Till överst på sidan Gå ner

Agent Steel återförenas med John Cyriis - Sida 2 Empty Sv: Agent Steel återförenas med John Cyriis

Inlägg av Atlas Musclecore lör 30 apr - 15:04:07

Geten skrev:http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=157166

Ny låt med nya sångaren. Det är så här det kommer låta om ni ska se dem live. Jag beklagar sorgen.

Det låter i alla fall inte som Agent Steel ö.h.t. Trist. Lissen.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Agent Steel återförenas med John Cyriis - Sida 2 Empty Sv: Agent Steel återförenas med John Cyriis

Inlägg av mordred tor 19 maj - 13:21:25

Jag tycker att den nya låten är suverän. Rick Mythiasin sjöng även det äldre materialet bra på Keep It True.

Sjävlklart låter nya låten som Agent Steel. Självklart är det också mycket som skiljer jämfört med de två första skivorna. Agent Steel låter inte likadant i dag som för 25 år sedan, men det är det nästan inga band som gör.

Visst fan lät Kreators senaste platta som Kreator, men den lät inte ett dugg som Pleasure to Kill.

Jag undrar vad folk skulle ha sagt om det varit Cyriis som sjungit på låten. AS spelade exakt den här låten med honom också, fast under namnet "Throne of Machiavelli". Jag har svårt att tänka mig att Cyriis skulle ha ylat som för 25 år sedan när han lagt sång på en ny låt, och om han hade gjort det, hade det därmed låtit som Agent Steel helt plötsligt?
mordred
mordred

Antal inlägg : 13
Join date : 10-02-04
Ort : Värnamo

Till överst på sidan Gå ner

Agent Steel återförenas med John Cyriis - Sida 2 Empty Sv: Agent Steel återförenas med John Cyriis

Inlägg av Hammerheart tor 19 maj - 14:35:25

Poängen med hela grejen när det gäller Agent Steel är att de ska spela Back to Reign när jag ser dem.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Agent Steel återförenas med John Cyriis - Sida 2 Empty Sv: Agent Steel återförenas med John Cyriis

Inlägg av Atlas Musclecore tor 19 maj - 14:53:42

mordred skrev:Jag tycker att den nya låten är suverän. Rick Mythiasin sjöng även det äldre materialet bra på Keep It True.

Sjävlklart låter nya låten som Agent Steel. Självklart är det också mycket som skiljer jämfört med de två första skivorna. Agent Steel låter inte likadant i dag som för 25 år sedan, men det är det nästan inga band som gör.

Visst fan lät Kreators senaste platta som Kreator, men den lät inte ett dugg som Pleasure to Kill.

Finns en anledning till varför jag inte lyssnar på Kreator efter en viss tidsperiod, även andra band som har dippat i kvalité eller som har förlorat sin vision. Kanske var lite starka ord att säga att det inte "lät som Agent Steel" något mer, men det reflekterar i alla fall min åsikt om att bandet inte uppfyller de förhoppningar och den känsla jag förknippar med bandet.

mordred skrev:Jag undrar vad folk skulle ha sagt om det varit Cyriis som sjungit på låten. AS spelade exakt den här låten med honom också, fast under namnet "Throne of Machiavelli". Jag har svårt att tänka mig att Cyriis skulle ha ylat som för 25 år sedan när han lagt sång på en ny låt, och om han hade gjort det, hade det därmed låtit som Agent Steel helt plötsligt?

Förmodligen inte. Men hur är det relevant? Om materialet är tråkigt, så hade det troligen varit det hur Cyriis än hade ylat.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Agent Steel återförenas med John Cyriis - Sida 2 Empty Sv: Agent Steel återförenas med John Cyriis

Inlägg av mordred tor 19 maj - 16:37:44

Atlas Musclecore skrev:Finns en anledning till varför jag inte lyssnar på Kreator efter en viss tidsperiod, även andra band som har dippat i kvalité eller som har förlorat sin vision.
Finns det inget band du (fortfarande) gillar som har haft en lång karriär och där du kan höra att de logiskt nog inte låter som i början men ändå som sig själva?

Det här handlar nog till stor del om perspektiv. Redan när Unstoppable Force kom tyckte många att den inte lät som Agent Steel utan som Queensrÿche eller något. Det verkar ju helt befängt i dag. Alla som är under 40 och gillar AS tycker antagligen att både Skeptics och Unstoppable definierar AS ungefär lika bra.

Många som hade gillat AS sedan 80-talet tyckte säkert att Omega Conspiracy lät som dussinthrash och inte ett dugg som Agent Steel när den kom. Någon som å andra sidan har börjat lyssna på AS under de senaste fem åren kanske tycker att Omega Conspiracy (som kom 1999) är en ganska gammal platta som låter ungefär likadant som de två första, men de kanske däremot tycker att Alienigma inte alls låter som Agent Steel. Flera olika perspektiv - alla har rätt på sitt sätt, men ändå fel.

Sanningen, om någon sådan finns, är väl att Agent Steel låter som Agent Steel gör vid varje givet tillfälle men att de aldrig kan låta som Skeptics Apocalypse igen. Skeptics spelades in på typ tre dagar och de hade en talangfull men outvecklad sångare som sjöng tokhögt genom hela skivan för att det var något han behärskade och det råkade bli bandets främsta kännetecken för all framtid i mångas ögon.

Rent teoretiskt skulle AS förstås kunna skriva en platta med åtta låtar på totalt 30 minuter, försäkra sig om att få med kännetecken från Skeptics i låtarna, spela in analogt och sätta allt på tre dagar och mixa på den fjärde, samt att Cyriis eller Mythiasin eller vem som nu ska sjunga får yla utav bara helvete. Det kanske kunde bli ganska likt Skeptics, men förmodligen skulle folk bli jävligt missnöjda ändå så förhoppningsvis låter de bli.

Eftersom Agent Steel fortfarande spelar snabb metal med tvillinggitarrer och ren sång så tror jag knappast att de har "förlorat sin vision" som du säger, snarare är det kanske så att Skeptics Apocalypse inte matchar deras vision lika bra som den matchar din. :D

Atlas Musclecore skrev:Men hur är det relevant? Om materialet är tråkigt, så hade det troligen varit det hur Cyriis än hade ylat.
Ja säkert, men hade det låtit mer "som Agent Steel" om Cyriis hade sjungit på låten och ännu mer om han sjungit på samma sätt som på 80-talet? Jag bara undrar om folk hade tyckt helt annorlunda om samma låt då.
mordred
mordred

Antal inlägg : 13
Join date : 10-02-04
Ort : Värnamo

Till överst på sidan Gå ner

Agent Steel återförenas med John Cyriis - Sida 2 Empty Sv: Agent Steel återförenas med John Cyriis

Inlägg av Sire-Nahvas fre 20 maj - 8:14:55

grejen är ju det att "alla vet" att en ny platta med ett gammalt band "aldrig" kommer att vara lika bra som det gamla så därför, om t ex Europe (för att ta ett random band som dalat rejält i mina ögon) skulle göra en platta som låter som deras 3:e-handslåtar och deras dassiga b-sidor från 80-talet så skulle jag ju rådigga den även om den "egentligen" är "dålig"
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

Agent Steel återförenas med John Cyriis - Sida 2 Empty Sv: Agent Steel återförenas med John Cyriis

Inlägg av Sire-Nahvas mån 23 maj - 9:52:01

Sweden Rock Message Board - Martin Fossman skrev:Som somliga säkert vet har det på sistone varit turbulent i Agent Steel, och många har undrat om originalsångaren John Cyriis kommer att sjunga med bandet eller ej, och om de kommer att gå under namnet Agent Steel.
För att uppdatera om läget kan jag därför berätta att som det ser ut just nu så kommer Cyriis efter vissa om och men trots allt att sjunga med Agent Steel på SRF, och det blir i så fall hans sista spelning med bandet innan han ersätts av Rick Mythiasin.
Mythiasin kommer också att vara på plats på festivalen eftersom han ändå reser med bandet till Europa, men som det ser ut nu kommer Cyriis att sjunga under hela konserten.
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

Agent Steel återförenas med John Cyriis - Sida 2 Empty Sv: Agent Steel återförenas med John Cyriis

Inlägg av Geten mån 23 maj - 10:00:46

cheers ?
Geten
Geten
Profeten Geten

Antal inlägg : 4777
Join date : 10-02-01
Ort : In the basement of St. Jerome's

Till överst på sidan Gå ner

Agent Steel återförenas med John Cyriis - Sida 2 Empty Sv: Agent Steel återförenas med John Cyriis

Inlägg av Hammerheart mån 23 maj - 10:36:14

FEELING DOWN AND OUT! FELLING THERE IS NO DOUBT!!!
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Agent Steel återförenas med John Cyriis - Sida 2 Empty Sv: Agent Steel återförenas med John Cyriis

Inlägg av mordred mån 23 maj - 11:46:42

Det blir skitcoolt om det blir av, men jag blir inte ett dugg förvånad om Cyriis drar sig ur med en halvtimmes varsel. Rolling Eyes
mordred
mordred

Antal inlägg : 13
Join date : 10-02-04
Ort : Värnamo

Till överst på sidan Gå ner

Agent Steel återförenas med John Cyriis - Sida 2 Empty Sv: Agent Steel återförenas med John Cyriis

Inlägg av mordred tis 31 maj - 9:50:59

Min artikel om Agent Steel finns på Sweden Rock Magazines hemsida nu. Den har inte kunnat publiceras i tidningen på grund av all osäkerhet. Det kanske blir den sista intervju John Cyriis någonsin ger?

Agent Steel
mordred
mordred

Antal inlägg : 13
Join date : 10-02-04
Ort : Värnamo

Till överst på sidan Gå ner

Agent Steel återförenas med John Cyriis - Sida 2 Empty Sv: Agent Steel återförenas med John Cyriis

Inlägg av Fidde sön 5 jun - 17:41:57

hoppas för fan att han är med! har kollat setlists på deras senaste spelningar på lastfm, fy faaaan va bra de lär bli!

Fidde

Antal inlägg : 209
Join date : 11-01-02
Age : 33

Till överst på sidan Gå ner

Agent Steel återförenas med John Cyriis - Sida 2 Empty Sv: Agent Steel återförenas med John Cyriis

Inlägg av Sire-Nahvas tis 21 jun - 13:42:21

det lät bra som fan kan jag säga
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

Agent Steel återförenas med John Cyriis - Sida 2 Empty Sv: Agent Steel återförenas med John Cyriis

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet