Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nirvana 2002 Debaser Slussen!

+19
Svullet_Rektum
Stenberg
Orvar
Vargr
Hammerheart
Nihilist
Xemtoth
Bestial Death
ConnyAnderrson
Peggyfier
Naurbereth
Karate-Molin
Atlas Musclecore
Juck
Halonen666
Vitus
Sire-Nahvas
Geten
Horrified
23 posters

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Gäst mån 31 maj - 15:31:20

Ser ju inget men möjligen en Charvel? Var ju rätt inne på den tiden inom dödsen.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Halonen666 mån 31 maj - 18:23:42

Såg fan hur skoj ut som helst!
Halonen666
Halonen666
FÄRS
FÄRS

Antal inlägg : 2659
Join date : 10-01-31
Age : 31
Ort : Karlstad (Kronoparken)

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Juck mån 31 maj - 20:52:44

Atlas Musclecore skrev:Ni som kan gitarrer: Vad har han för gura? Jag gillade den.

Det var ett hemmabygge dock inte gjort av honom själv. Jag skulle gissa att det är en HPD.
Juck
Juck

Antal inlägg : 123
Join date : 10-04-23
Ort : Hellre värme än kyla!

http://mrdeath.se

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Orvar tis 1 jun - 20:39:58

Tack alla!
Grym kväll med ett jävla ös. Tyvärr var Maryland Deathfest raka motsatsen. Amatörernas julafton med skitdålig organisation och undermålig teknik. Helt obegripligt att de hållit på i många år. Kändes ungefär lika seriöst som en svensk punkspelning 1984 i nån ockuperad kåk.

Gitarren är ett custombygge daterat 1988 (enligt en notering under svaj-luckan) jag hittade på en beg-affär i Los Angeles för några år sen. Skön och bra med ett original-Floyd som i princip aldrig tappar stämningen. Lawrence-mickar. Tror jag gav 300 dollar.

Orvar

Antal inlägg : 9
Join date : 10-06-01

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Gäst tis 1 jun - 21:05:04

Is this real life? Orvar himself!

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Stenberg tis 1 jun - 21:12:10

Shocked
Stenberg
Stenberg

Antal inlägg : 1420
Join date : 10-03-13
Age : 31
Ort : Stenungsund

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Vitus tis 1 jun - 21:18:22

lika bra att släppa lös den inre fanboyen medan man har chansen.
orvar! ditt intro till candlemass spelning på SRF förra året var asbra!
dina topp tio filmer är MYCKET coolare än hans wiklunds.
jao, var nog allt det. eller vänta. din dotter heter valeria! många poäng för det. hur du lyckades övertala frugan vet jag ej.
Vitus
Vitus
Sloth Warrior
Sloth Warrior

Antal inlägg : 3482
Join date : 10-01-31
Age : 32
Ort : Rydaholm

http://www.last.fm/user/public_library

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Nihilist tis 1 jun - 21:45:02

Jag är typ lite småskraj och chockad, Tänkte dra ett mail till dig på youtube angående en förfrågan (Om du minns diskussionen på youtube videon "Swedish Death metal guitar sound" angående HM-2 ljudet, Tombking här)

Tråkigt att höra att konserten vart förjävlig, Mer förjävligt att ni inte släppte in folk under 18!!

Coolt iaf att se youtube klippen som rullar där :)

Är intresserad av att höra hur du hittade till forumet..

blir det några fler konserter eller inspelningar med N2002?

Min magkänsla är fortf Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked
Nihilist
Nihilist

Antal inlägg : 69
Join date : 10-01-31
Age : 30
Ort : Stockholm

http://www.myspace.com/abductiondeathmetal

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Svullet_Rektum ons 2 jun - 0:21:45

Du har grymt bra datorspelssmak, Orvar!
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 35
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Atlas Musclecore ons 2 jun - 2:36:18

Orvar skrev:Tack alla!
Grym kväll med ett jävla ös. Tyvärr var Maryland Deathfest raka motsatsen. Amatörernas julafton med skitdålig organisation och undermålig teknik. Helt obegripligt att de hållit på i många år. Kändes ungefär lika seriöst som en svensk punkspelning 1984 i nån ockuperad kåk.

Gitarren är ett custombygge daterat 1988 (enligt en notering under svaj-luckan) jag hittade på en beg-affär i Los Angeles för några år sen. Skön och bra med ett original-Floyd som i princip aldrig tappar stämningen. Lawrence-mickar. Tror jag gav 300 dollar.

Ja fan, den här spelningen kommer man som ung plit minnas tills dagen man dör! Synd att det inte gick som önskat på MDF, men då får man väl vara glad att det sket sig med min resa dit och att man fick se en bättre spelning här i Sverige istället. cheers Skakade hand med dig en kortis innan jag stack ifrån stället runt ett-snåret, du verkade lite trött på få höra samma sak som jag antar att de flesta fans hade slängt i ansiktet på dig hela kvällen - att ni är världsbäst helt enkelt. Wink Men det var trevligt i vilket fall som helst!

Jag är som sagt inte särskilt gitarrkunnig, men det låter riktigt ballt. Om inte så var den jävligt snygg i varje fall, och så lät det bra. Wink

Måste också släppa in lite fanboy i mig, som min broder Vitus... Visste vem du var ifrån Filmkrönikan redan innan jag snöade in på hårdrock, och tyckte du var svinigt cool redan då. Embarassed Men sedan blev det svensk dömetall efter ett tag, och så såg man att du hade lirat i Nirvana 2002! Kom lite som en överraskning, en positiv sådan. I ära till dig har jag sedan dess odlat mina egna polisonger, om än långt ifrån lika potent manliga sådana. What a Face Nirvana 2002 är dessutom, ärligt talat, mitt favoritband ifrån den tidiga svenska dödsscenen! Bara synd att det blev såpass lite material som det blev ifrån er sida i slutändan, men man kommer i alla fall riktigt in i de låtar som finns.

Ja, vad mer finns att säga... Kul att du tittade in, och keep it true!
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Nihilist ons 2 jun - 6:10:44

Förresten Orvar, får jag fråga vad för gitarr stärk/Bas utrustning ni hade live? Blev bara så jävla stum när jag hörde ljudet, Om jag skulle beskriva det i bara ljudkänsla så låter det så jävla ståligt, riktigt coolt ljud, Har aldrig hört något tidigare ljud som låter så där!
Nihilist
Nihilist

Antal inlägg : 69
Join date : 10-01-31
Age : 30
Ort : Stockholm

http://www.myspace.com/abductiondeathmetal

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Orvar ons 2 jun - 6:15:25

Erik Wallin körde på sin Marshall och använde den inbyggda overdriven, ingen distpedal. Jag körde på Mr. Deaths Peavey, helt ren kanal men med min gamla HM2 såklart, med max på de tre första rattarna och typ klockan 11 på den fjärde. Lars kör basen utan dist. Bättre så då gitarrerna är så jävla skräniga ändå. Sen rattade förstås Kung Olle (Entombeds ljudtekniker) som vanligt till ett riktigt bra ljud där allt funkade bra ihop.

Orvar

Antal inlägg : 9
Join date : 10-06-01

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Nihilist ons 2 jun - 6:17:46

Trodde verkligen inte att det var någon HM-2a, Kunde inte höra den i youtube klippen, Körde du på din gamla Sunlight studio's Hm-2'a?


Coolt att Erik körde! Vart det Robert från Hellacopter som lirade igen på trummorna?
Nihilist
Nihilist

Antal inlägg : 69
Join date : 10-01-31
Age : 30
Ort : Stockholm

http://www.myspace.com/abductiondeathmetal

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Gäst ons 2 jun - 7:00:05

Tjena Orvar, dina grejer i Sydsvenskan är alltid bra! Embarassed

Och Nirvana 2002 såklart!

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Orvar ons 2 jun - 7:06:06

Nej det var Erik Qvick, vår original-trummis.

Orvar

Antal inlägg : 9
Join date : 10-06-01

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Vitus ons 2 jun - 10:06:19

ja vadfan hände på MDF egentligen? hörde att det bara blev fyra låtar. måste ju varit rasande om man åkt så långt för ingenting.
Vitus
Vitus
Sloth Warrior
Sloth Warrior

Antal inlägg : 3482
Join date : 10-01-31
Age : 32
Ort : Rydaholm

http://www.last.fm/user/public_library

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Orvar ons 2 jun - 10:26:18

MDF var en total härdsmälta av kass organisation och undermålig utrustning. Kändes som att vara på en svensk punkspelning 1984. Redan direkt när vi kom fick vi stå 30 minuter vid incheckningen och vänta eftersom det varken fanns någon lista eller några armband, och eftersom ingen personal hade walkie talkies. Vi spelade helt gratis (ja, MDF betalade flyg/boende) och som tack fick vi tre ölbiljetter och en matbiljett per man för hela festivalen. Alla band hade uselt ljud eftersom PA höll absolut lägsta klass (Entombeds ljudtekniker bara skakade på huvudet) och backstageområde var bara att glömma. Elgitarren jag skulle använda hade skickats till en av festivalarrangörerna en vecka innan, men den hade han glömt ta med så vi fick i absolut sista minuten tag på en annan gitarr. Allt detta borde väl ha förberett oss på strul på scen men vi hade blivit lovade att backline fanns på plats osv. När vi väl fick komma upp på scen nån halvtimme innan giget visade det sig att den ena av de två stärkare som fanns där (den jag skulle köra på) var trasig. Scenteknikern slet i en kvart med att få liv i medan vi konstaterade att monitorsystemet också fått spel och inte funkade (bräkte mest ur sig sprakande oljud). När vi väl kom igång var vi kraftigt försenade och när vi hade kört fem låtar blev vi beordrade att lämna scenen eftersom vår tid var slut.
MDF anser att allt var vårt fel. Hur/varför vill de inte gå in på, men jag gissar att vi ska skylla oss själva som valde att lira där?

Autopsys spelning var hursomhelst tokbra och väger för mig upp allt strul. Synd bara om alla de som ville se oss och knappt fick det.

Orvar

Antal inlägg : 9
Join date : 10-06-01

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Xemtoth ons 2 jun - 10:33:07

Det första låter ju katastrofalt! haha fyfan!
Och jag kan tänka mig att Autopsy var kanon, fyfan att få sett dem!
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Orvar ons 2 jun - 10:38:30

De såg verkligen ut som 50-åriga uteliggare, men helvete vad bra de lirade.

De hade också uselt ljud, men jag hittade en spot mitt framför scenen där man hörde det mesta av ljudet direkt från scenen och bara sång/bas och lite trummor i PA:t. Då funkade det.

Orvar

Antal inlägg : 9
Join date : 10-06-01

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Atlas Musclecore ons 2 jun - 10:40:03

Får väl hoppas att de kommer till Sverige eller något nästa år då! Du pejlade inte något med dem om vad de har för några planer vad gäller framtiden, förutom ny platta?
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Juck ons 2 jun - 12:27:27

Herrejösses!
Det låter ju helt sjukt Orvar. Jag gissar att ni var ganska sura efter den tillställningen. Jag hade inte en aning om att det var så sjukt dåligt arrat. En så pass känd festival ska väl ha justa grejer och dessutom backup. Det är väl inte erat fel att deras grejer strular.
Juck
Juck

Antal inlägg : 123
Join date : 10-04-23
Ort : Hellre värme än kyla!

http://mrdeath.se

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Orvar ons 2 jun - 12:30:59

Vi hade fått en del varningar från andra svenska band att det var illa skött. Men att det var så illa trodde inte jag heller förstås.

Orvar

Antal inlägg : 9
Join date : 10-06-01

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Nihilist ons 2 jun - 18:16:45

Orvar skrev:De såg verkligen ut som 50-åriga uteliggare, men helvete vad bra de lirade.


Bästa quote någonsin alltså, hahaha.

Jag som tänkte framträda naken med mitt band på första konserten Cool

Jag kollade på några youtube klipp från MDF, ljudnivåerna på instrumenten varierar ju som fan, Alla amatörarrengeringar jag har hört i Uppsala och Nacka tar ju fasen det, Eller bara rakt in i förstärkarna. Menar inte att de underground giggen hade dåligt ljud, Lät tok bättre på dem än på MDF.

Tycker bara synd om alla människor som åkte omkring över hela världen för att se alla banden och inte minst dessa rariteter som spelade, Måste varit besvikna, Hade Autopsy bra ljud? Ingen verkar klaga på det?

Påpekade till några snubbar i klassen att N2002 hade gig på Söder, Och berättade om bandet, dem blev lite förvånade att Tv Orvar hade ett dödsband, hehe.
Nihilist
Nihilist

Antal inlägg : 69
Join date : 10-01-31
Age : 30
Ort : Stockholm

http://www.myspace.com/abductiondeathmetal

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Orvar ons 2 jun - 18:23:25

Nej, Autopsy hade också uselt ljud. Men alla på MDF räknar med skitljud visade det sig. Jag stod precis längst fram och då funkade det hyffsat eftersom man hörde Cutler och Coralles stärkare på scenen och sen bas trummor och sång i PA. Men 20 meter bakåt lät det förjävligt.

Orvar

Antal inlägg : 9
Join date : 10-06-01

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Nihilist ons 2 jun - 19:53:32

Sitter och kollar på youtube inspelningen, Utav det skräniga ljudet kan jag endå höra att det är den bästa Kreator cover jag hört, tråkigt att man inte såg live, Riktigt jävla bra. Pleasure to Kill, Show no Mercy, haunting the Chapel, Darkness Descends, Beneath The Remains och History of a Time to come är såna skivor som man aldirg tröttnar på. Blir sugen på att spela en Riot of violence när jag ser videon, Blir alltid så deppig när jag ser klippen alltså, man vet aldrig om det blir sista konserten..

Kollade på MDF videon, Gitarrerna låter som att en är ostämd, Robba verkade vara lissen över spelningen.
Nihilist
Nihilist

Antal inlägg : 69
Join date : 10-01-31
Age : 30
Ort : Stockholm

http://www.myspace.com/abductiondeathmetal

Till överst på sidan Gå ner

Nirvana 2002 Debaser Slussen! - Sida 3 Empty Sv: Nirvana 2002 Debaser Slussen!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet