Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Doom:VS

4 posters

Gå ner

Doom:VS Empty Doom:VS

Inlägg av Xemtoth tor 4 feb - 10:12:56

Vad tycker ni om Doom:VS? (eller ja, Doomus uttalas det). Den här musiken träffade mig direkt i hjärtat och jag har inte tröttnat på den, även fast jag nästan alltid lyssnar på första plattan. Generen skulle jag beskriva på första plattan Aeternum Vale, som Funeral Doom, och andra plattan, Dead Words Speak, Som Death/Doom. Jag föredrar första plattan eftersom jag tycker den är mörkare och mera ger en mera uppgiven och ledsen känsla än Dead Words Speak (den plattan gör det med förstås, men inte i samma grad). Fick också tillfället tack vare Piik, att träffa Johan Ericson samt ta en bild med han och mig tillsammans! 8) Nå, era kommenterarer om bandet?

http://www.myspace.com/doomvs
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Doom:VS Empty Sv: Doom:VS

Inlägg av Geten tor 4 feb - 10:16:48

Okej på det han gör. Inte min typ av musik.
Han måste för övrigt ha ett av de gräsligaste bandfotona på m-a. Jag vet, för jag laddade upp den en gång i tiden. Han får skylla sig själv som haft den som promobild. 8)
Geten
Geten
Profeten Geten

Antal inlägg : 4777
Join date : 10-02-01
Ort : In the basement of St. Jerome's

Till överst på sidan Gå ner

Doom:VS Empty Sv: Doom:VS

Inlägg av Xemtoth tor 4 feb - 10:23:02

Det ser inte direkt ut som honom på Metal-archives vet jag Razz men han ser rätt frustrerad ut på den bilden tycker jag, eller som om han behöver en snus (fingrarna under läppen med galen blick).
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Doom:VS Empty Sv: Doom:VS

Inlägg av Karate-Molin tor 4 feb - 10:26:31

Jag måste skämas över och säga att jag inte har hört något alls om Doom:VS men jag har haft tanke på att ta o lyssna någon dag på dessa herrar.
Karate-Molin
Karate-Molin
Black Dwarf
Black Dwarf

Antal inlägg : 2829
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Kristinehamn.

Till överst på sidan Gå ner

Doom:VS Empty Sv: Doom:VS

Inlägg av Xemtoth tor 4 feb - 10:28:57

Det är ett soloprojekt, lead gitarristen i Draconian :D Säffles stolthet! Gillar du Funeral Doom så måste du nog gilla det där, det är lite snabbare än funeral doom så det blir nog mera lättlyssnat (många stör sig på det långsamma tempot, vilket jag inte har nåt emot)
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Doom:VS Empty Sv: Doom:VS

Inlägg av piik sön 7 feb - 19:30:03

johan är genialisk i allt han gör. nu lyssnar jag inte alls på doom:vs speciellt, har väl bara lyssnat igenom plattorna någon gång...

har nog lyssnat mest på första demon förrästen, men det är väl för att arvid (daniel arvidsson) är med och sjunger I guess.
piik
piik

Antal inlägg : 325
Join date : 10-02-01
Age : 36
Ort : karlskoga

http://piiket.blogg.se

Till överst på sidan Gå ner

Doom:VS Empty Sv: Doom:VS

Inlägg av Xemtoth sön 14 mar - 10:37:06

Så som jag förstår sjunger han också på The Crawling Insects? Andy påstog det när jag fråga honom, och det är lite anorlunda röst där har jag tänkt på.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Doom:VS Empty Sv: Doom:VS

Inlägg av piik sön 14 mar - 13:29:35

ja det stämmer kribbe.
piik
piik

Antal inlägg : 325
Join date : 10-02-01
Age : 36
Ort : karlskoga

http://piiket.blogg.se

Till överst på sidan Gå ner

Doom:VS Empty Sv: Doom:VS

Inlägg av Xemtoth sön 14 mar - 13:47:19

Gött gött. Din kille har en jävligt bra black metal pipa, bättre black metal pipa än mörkt growl, men han är fortfarande brutalt bra! Gillar hans black metal sång som fan. Johan Ericson har dock den där speciella rösten som är Doom:vs för mig. Nästan hest mörkt growl, svårt o beskriva. Johan påstog också att en tredje skiva är på G med Doom:vs. Det ska bli skitkul o höra vad vår kära gud kan åstakomma!
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Doom:VS Empty Sv: Doom:VS

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet