Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Den ultranördiga Star Trek-tråden

2 posters

Gå ner

Den ultranördiga Star Trek-tråden Empty Den ultranördiga Star Trek-tråden

Inlägg av Svullet_Rektum lör 9 jul - 17:56:05

To boldly go where no man has gone before!

Star Trek förtjänar en egen tråd. Jag vet Goatmachine har ett intresse, men hur är det med er andra? Själv har jag plöjt Voyager, TNG och Original Series de senaste åren och skulle väl kalla mig ett fan, även om jag inte är speciellt fanatisk över det. Lite mer casual alltså, men ändå med ett djupt intresse. Har inte läst några böcker eller så, men det kanske blir så i framtiden.

Har jag precis börjat på Deep Space 9 och jag gillar det redan. Bra avsnitt direkt från början till skillnad från TNG och Voyager. TNG är annars klart favoriten, får se om DS9 kan klå den. TOS har några riktigt bra avsnitt och härlig kemi mellan Kelley-Shatner-Nimoy men är oftast ganska mossig och känns gammal idag. Voyager var några år sedan jag såg, men också den har några riktigt bra avsnitt, men också många fillers.

Överlag så har Star Trek ett djupt och intressant univsersum med mycket godis för oss serienarkomaner. Har man för mycket fritid så...

Den ultranördiga Star Trek-tråden Spock
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Den ultranördiga Star Trek-tråden Empty Sv: Den ultranördiga Star Trek-tråden

Inlägg av Geten lör 9 jul - 18:04:16

Sett hela Enterprise och det mesta av TNG och Voyager. Snart fem säsonger in på DS9. TOS har jag bara sett delar av så jag är väl inte true egentligen. Har nog missat ett par av långfilmerna med originalbesättningen också. Men i överlag har jag väl nördat mig tillräckligt för att ha koll på Star Trek nu.

I övrigt är Futuramas Star Trek-avsnitt Where No Fan Has Gone Before en av den seriens bästa.
Geten
Geten
Profeten Geten

Antal inlägg : 4777
Join date : 10-02-01
Ort : In the basement of St. Jerome's

Till överst på sidan Gå ner

Den ultranördiga Star Trek-tråden Empty Sv: Den ultranördiga Star Trek-tråden

Inlägg av Svullet_Rektum lör 9 jul - 18:10:15

Har endast sett piloten av Enterprise. Var väl sådär, fast sen blev den ju nedlagd också. TNG-filmerna har Plinkett förstört för mig.

Yeah, det är grymt.
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Den ultranördiga Star Trek-tråden Empty Sv: Den ultranördiga Star Trek-tråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet