Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Caustic critics

2 posters

Gå ner

Caustic critics Empty Caustic critics

Inlägg av Svullet_Rektum fre 29 jul - 13:41:00

Vetefan om det är rätt forum, men detta "nya" fenomen är ju jävligt kul och intressant.

För de som inte vet är en caustic critic en person som recenserar filmer, TV-serier, böcker eller vad fan som helst men gör det med en väldigt humoristisk, sarkastisk, kontroversiell och oftast otrevligt kritisk ton. Några exempel är Angry Video Game Nerd, Maddox, Nostalgia Critic (och resten från TGWTG), Penn & Teller, Yahtzee, The Amazing Atheist, Plinkett osv osv. Det finns mest utrymme att framföra dessa åsikter på nätet varpå de flesta huserar på deras respektive hemsidor, men ovan nämnda Penn & Teller samt till viss mån Roger Ebert skulle kunna klassas som caustic critics.
I varje fall så är jag ett stort fan av de som lyckas framföra saklig kritik blandat med svart humor och vredesutbrott. Hade jag pratat bättre engelska hade jag själv försökt mig på något ämne som ligger mig nära, för jag kan tänka mig att det är jävligt roligt att syssla med.

Vad tycker ni andra?
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Caustic critics Empty Sv: Caustic critics

Inlägg av Vitus fre 29 jul - 14:26:13

absolut. älskar sånt men tycker verkligen att alla "klassiska" nätkritiker har blivit så stora nu att de inte gör videos lika regelbundet och att kvalitén överlag har blivit sämre.

Ta Spoony till exempel. Han uppdaterar sällan. hans videos har blivit kortare. han slösar tid med att göra skit som hur jävla många andra personer och hemsidor som helst gör (rapportera ifrån spelmässor osv)

Sen har man verkligen börjat märka att de kör mer och mer på sina långa, utdragna och enligt mig inte alls roliga komedisketcher inom videos istället för att lägga fokus på huvudtemat som diverse videos handlar om.

Nostalgia critic är nog bäst av dom alla skulle jag säga i alla fall.
Vad finns det mer för kritiker? har redan sett alla du nämnt där.
Vitus
Vitus
Sloth Warrior
Sloth Warrior

Antal inlägg : 3482
Join date : 10-01-31
Age : 32
Ort : Rydaholm

http://www.last.fm/user/public_library

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet