Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

The Sign of Hell Tour 2011 Gorgoroth, Vader.mm

3 posters

Gå ner

The Sign of Hell Tour 2011 Gorgoroth, Vader.mm Empty The Sign of Hell Tour 2011 Gorgoroth, Vader.mm

Inlägg av Scullicon tis 23 aug - 14:58:06

THE SIGN OF HELL TOUR 2011 - TOUR DATES

In autumn 2011 Gorgoroth will embark on the band's longest tour yet, namely "The Sign of Hell Tour 2011" of Europe, to promote the band's latest recording, "Under the Sign of Hell 2011". This album, a complete re-recording of the band's 1997 album "Under the Sign of Hell", was recorded last year with financial support by Bergen Kommune, and is scheduled for release on 29. August 2011 by Regain Records. Accompanying Gorgoroth on the tour is Vader and Valkyrja. The tour is arranged by Massive Music.

At the moment, the tour consists of the following dates, but more dates are likely to be added:

03.11.2011 - Denmark, Copenhagen @ The Rock
04.11.2011 - Denmark, Aalborg @ Aalborg Metal Festival, Stadthalle
05.11.2011 - Sweden, Gothenburg @ Musikens Hus
06.11.2011 - Sweden, Stockholm @ Klubben


Kopierat från deras officiella hemsida.
Den gången jag såg Gorgoroth senast så var det Gaahl och King som stod på scen,
Pest och Infernus känns bra mycker bättre.
Scullicon
Scullicon

Antal inlägg : 1392
Join date : 10-09-12
Age : 36
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

The Sign of Hell Tour 2011 Gorgoroth, Vader.mm Empty Sv: The Sign of Hell Tour 2011 Gorgoroth, Vader.mm

Inlägg av Atlas Musclecore tis 23 aug - 15:39:12

Synd att det är på Klubben i Stockholm. Allt lär bara låta som en jävla geggamoja. Men lär väl dra om ekonomin tillåter i vilket fall som helst. Även om de gör allt helt fel vad gäller nyinspelningen av plattan, så är det ju fortfarande originallåtarna som kommer att tolkas live, och de skulle ha låtit likadant med den uppsättning som gäller. Så ska väl skatta mig lycklig att man får se dem köra flest låtar ifrån favoritplattan!
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

The Sign of Hell Tour 2011 Gorgoroth, Vader.mm Empty Sv: The Sign of Hell Tour 2011 Gorgoroth, Vader.mm

Inlägg av Scullicon tis 23 aug - 17:02:45

Nyinspelningen förstår jag inte mig på alls,
plattan är skitbra som den är.
Jo precis den inställningen jag har med.
Och favoritplatta va ordet.
Scullicon
Scullicon

Antal inlägg : 1392
Join date : 10-09-12
Age : 36
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

The Sign of Hell Tour 2011 Gorgoroth, Vader.mm Empty Sv: The Sign of Hell Tour 2011 Gorgoroth, Vader.mm

Inlägg av Jimbo fre 26 aug - 10:06:09

Jag e inte ett Gorgoroth fan, men Valkyrja e ju en gammal arbets polare till mig så jag kan tänkas att halka in på detta.
Sleep
Jimbo
Jimbo
Jim'n'Tonic

Antal inlägg : 312
Join date : 10-08-08
Age : 35
Ort : A Suburb To Hell

Till överst på sidan Gå ner

The Sign of Hell Tour 2011 Gorgoroth, Vader.mm Empty Sv: The Sign of Hell Tour 2011 Gorgoroth, Vader.mm

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet