Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ny festival! Heavy Days In Doomtown

+11
Carrion
Atlas Musclecore
Xemtoth
Countess
Monoliten
patologen
Hammerheart
pompepg
Sictorment
Vitus
Mel
15 posters

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Monoliten lör 3 mar - 14:33:19

Hammerheart skrev:Om det är någon som undrar över den näst intill oförskämda mängden av tjej-frontade band, så har jag fått höra att det handlar om något politiskt. Arrangemanget sjönk i mina ögon.

"fått höra" låter väldigt mycket rykte. Hur ligger det till egentligen? Att det blir så många kvinnofrontade band är ju fan inte konstigt när det är vad dagens doomtrend bjuder på.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Hammerheart lör 3 mar - 14:34:44

Fick höra det av Jens som hade kontakt med någon snubbe därifrån som var sugen på att boka Orlac.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Monoliten lör 3 mar - 14:38:07

De bokade ändå Griftegård och Worship. De enda banden jag verkligen måste se. Där finns all testosteron och misär jag behöver. Jag ska se nått av alla kvinnofrontade band för att se vad all fuzz är om, se om det kan få mig att ändra åsikt om denna tavelnageltrend.

Fortfarande, låter bara som ett rykte. Jag är inte övertygad. Låter mer som ett kapitalistiskt tänk än ett feministiskt. Kan vara båda, behöver inte vara något av dem.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Hammerheart lör 3 mar - 15:36:53

Mja, det är ju en politisk rörelse som ligger bakom arrangemanget, likadant med Killtown. Man får ju inte käka kött inne på området liksom!
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Monoliten lör 3 mar - 16:53:53

Så om jag drar på Heavy Days så är jag inte tillåten att käka en fransk på området om jag skulle vilja det? Funderar på att bojkotta. Allvarligt bojkotta. Ska de gnida in sina politiska åsikter i en metalfestival sådär vill jag inte stötta dem ekonomiskt. Jag är ingen feministhatare och har inga problem med vegetarianer men när en musikfestival börjar handla om att dra in så många kvinnofrontade band som möjligt och man fråntas en sån enkel grej som att käka vad man vill på området där man ska spendera tid så tänker jag fan inte stötta skiten. För helvete.


Senast ändrad av Monoliten den lör 3 mar - 16:56:29, ändrad totalt 1 gång
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Gäst lör 3 mar - 16:55:57

Frihetshatare alltså.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Monoliten lör 3 mar - 19:16:49

Om det nu verkligen är så dock, är verkligen inte övertygad om hela kvinnofrontsgrejen. Det är trenden som gäller och jag tror det är därför så många av dem finns där. Dock köttgrejen gör mig förbannad. Ska fundera på detta. Och ja, jag gör en stor grej av det. Principer är fan principer.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Svullet_Rektum lör 3 mar - 19:36:49

Det är ju fan nice med tjejband! Inte för att de är så jävla bra kanske (de suger) men de får väl fler kvinns att börja syssla med musik.

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 JoBench-in-BoltThrower

flower
Svullet_Rektum
Svullet_Rektum
Svullom Rektorum Absurdum

Antal inlägg : 4534
Join date : 10-02-04
Age : 34
Ort : Wastelands

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Carrion lör 3 mar - 19:50:26

Ser ut som David Vincent.
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Gäst lör 3 mar - 21:03:22

Monoliten skrev:Om det nu verkligen är så dock, är verkligen inte övertygad om hela kvinnofrontsgrejen. Det är trenden som gäller och jag tror det är därför så många av dem finns där. Dock köttgrejen gör mig förbannad. Ska fundera på detta. Och ja, jag gör en stor grej av det. Principer är fan principer.

Gå dit och ät kött. Bry dig inte om deras regler. Ifall de börjar bråka, kasta kött på dem.

Carrion skrev:Ser ut som David Vincent.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Hammerheart lör 3 mar - 23:39:39

Monoliten skrev:Om det nu verkligen är så dock, är verkligen inte övertygad om hela kvinnofrontsgrejen. Det är trenden som gäller och jag tror det är därför så många av dem finns där. Dock köttgrejen gör mig förbannad. Ska fundera på detta. Och ja, jag gör en stor grej av det. Principer är fan principer.

Tro vad du vill om trendgrejen, men som medlem i ett band som (NÄSTAN) kan räknas in i kategorin, har jag inte mött annat än negativa kommentarer beträffande könet av frontfigur... Just sayin'.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Monoliten sön 4 mar - 13:31:48

Det har ju varit en trend i några år nu skulle jag säga. Ockult häxrock som jag gillar att kalla skiten.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Vitus tis 13 mar - 13:22:39

I’m afraid Pagan Altar will reluctantly have to pull out of the HDDT
fest and all immediate gigs for the foreseeable future.

My daughter is due to have major heart surgery with complications,
which of course takes precedence over everything, as we have no idea
how this will pan out.
This has been ongoing for a few weeks now and
although Al and I have been under a tremendous strain we have tried to
fulfil our commitments as much as we could before finally having to
call a halt!

Please accept our sincere apologies for the inconvenience caused to
those that have made arrangements and expense to see us and hopefully
at some stage we can pick up the pieces and make it up to you!

Alan and Terry Jones (Pagan Altar).


Stackare :(

Cough har också hoppat av, vet inte varför dock. de arbetar dock på att hitta ersättare för båda akterna.
Vitus
Vitus
Sloth Warrior
Sloth Warrior

Antal inlägg : 3482
Join date : 10-01-31
Age : 32
Ort : Rydaholm

http://www.last.fm/user/public_library

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Hammerheart tis 13 mar - 13:35:05

Vettifan, men verkar även som att Pagan Altar har blivit av med sin basist också.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Vitus tis 13 mar - 14:17:33

Never quite dead indeed alltså!
Vitus
Vitus
Sloth Warrior
Sloth Warrior

Antal inlägg : 3482
Join date : 10-01-31
Age : 32
Ort : Rydaholm

http://www.last.fm/user/public_library

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Gäst tis 13 mar - 14:35:35

Skit i Heavy Days of Doomtown, festa i Christiania och se Sleep istället.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Monoliten tis 13 mar - 20:14:02

Danskjävlar alltså. Christiania är fan exotiskt, ett hittepåland i någon annan dimension. Insåg igår att om jag får jobbet på fredag kommer jag nog ha jävligt svårt att glida iväg på muskelrock och detta eller sleep.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Countess ons 14 mar - 20:33:38

Mjeeeh, hade velat se Cough och Pagan Altar! Kanske går för The Wounded Kings i alla fall, lär ju missa dem på Muskelrock.
Countess
Countess

Antal inlägg : 1265
Join date : 10-05-04
Age : 30
Ort : Under eken

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Xemtoth tor 15 mar - 9:37:21

Cough är faktiskt ett jävla bra liveband! Agerade ljustekniker åt dem när dem lirade här i Uppsala.
Xemtoth
Xemtoth
Aspect of Albert
Aspect of Albert

Antal inlägg : 3977
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : Uppsala

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Antagonist tor 15 mar - 16:37:43

Fyfan vad löjliga ni är.

Vad spelar det för roll ifall de bokar in band med tjejer som frontar? Det har väl ingen som helst betydelse vare sig en man eller kvinna står och skränar? De lär ju boka in de band som de tror att folk vill höra, inte kvotera in kvinnor för att det ligger någon feministisk agenda bakom.

Och till Sebban; funderar du, ÄRLIGT TALAT NU, på att bojkotta en liten DIY-skitfestival bara för att du inte får trycka i dig en korv på området?
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Monoliten tor 15 mar - 16:44:30

Jajemänsan! Känner alltid suget efter en fransk hotdog på såna där ställen och är jag förbjuden att käka kött vill jag inte vara där. Mat är fan heligt.
Monoliten
Monoliten
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I

Antal inlägg : 5700
Join date : 10-01-30
Age : 35
Ort : Vermelandia

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Atlas Musclecore tor 15 mar - 16:57:23

Antagonist skrev:Fyfan vad löjliga ni är.

Vad spelar det för roll ifall de bokar in band med tjejer som frontar? Det har väl ingen som helst betydelse vare sig en man eller kvinna står och skränar? De lär ju boka in de band som de tror att folk vill höra, inte kvotera in kvinnor för att det ligger någon feministisk agenda bakom.

Vad jag förstod så är det en agenda?

Antagonist skrev:Och till Sebban; funderar du, ÄRLIGT TALAT NU, på att bojkotta en liten DIY-skitfestival bara för att du inte får trycka i dig en korv på området?

Skulle nog ta ned en festival ett par steg i mina prioriteringar i alla fall. teach Finns ju en hel del festivaler ute i världen man skulle kunna tänka sig åka till. Är väl ungefär som att välja en krog med uteservering om man är rökare, istället för en där man måste knalla ut mellan varven.

Tycker du är lika löjlig åt andra hållet ibland, inte bara i det här ämnet. Men ibland måste man väl sätta hårt mot hårt.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Antagonist tor 15 mar - 17:07:35

Atlas Musclecore skrev:
Vad jag förstod så är det en agenda?

Vad jag förstod så hade David hört från en snubbe som hört från någon annan att det var så. Skulle gärna se en källa på det.

Atlas Musclecore skrev:
Skulle nog ta ned en festival ett par steg i mina prioriteringar i alla fall. teach Finns ju en hel del festivaler ute i världen man skulle kunna tänka sig åka till. Är väl ungefär som att välja en krog med uteservering om man är rökare, istället för en där man måste knalla ut mellan varven.

Tycker du är lika löjlig åt andra hållet ibland, inte bara i det här ämnet. Men ibland måste man väl sätta hårt mot hårt.

Gissar på att denna festivalen är inomhus, och ingen stor festival med stora scener och gröna områden. Vad arrangörerna väljer att servera för mat är upp till dem, eller hur? Om de nu valt att servera vegetarisk mat, och inget därtill, och om fallet är att de inte tillåter att man tar med egen föda, så lär det inte vara omöjligt att (och hör och häpna nu) avlägsna sig från området och köpa mat någon annanstans.
Antagonist
Antagonist

Antal inlägg : 1043
Join date : 10-07-21
Age : 32
Ort : skoggen :O

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Atlas Musclecore tor 15 mar - 17:26:19

Ja, så folk reagerar på spekulationer. Är väl inget fel med det? Inget fel med att tycka att det är löjligt med det hela vegetariska heller, så länge man inte känner sig berättigad och kräver på att de ska ändra på det.

Lite komiskt att jag alltid hoppar in och ska käfta emot dina påhopp på andras åsikter när jag inte ens har snackat om ämnet... Tycker bara du är lite löjlig.
Atlas Musclecore
Atlas Musclecore
The Iron Bloke
The Iron Bloke

Antal inlägg : 7064
Join date : 10-01-30
Age : 34
Ort : En Hjärtlös Stad

http://metalexiles.friendhood.net

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av patologen tor 15 mar - 17:46:32

Och det enda antagonisten här gör är att reagera på folks, i hans ögon, löjliga reaktioner.

Jag tycker också det känns jävligt löjligt att gnälla så mycket över att 1: det är för många kvinnor på scen, och 2: Att det inte serveras någon "fransk" på området. Man brukar inte få ta med sig egen mat när man besöker platser. Ta med och ät en fransk nästa gång du är på krogen eller på restaurang och se hur populärt det hade varit. Antar att du har svårt för dessa platser med för där får man inte heller äta vad man vill, utan endast det som serveras på stället. Alla krogar är väl isåfall också "frihetshatare", och alla restauranger med. Arrangörerna har all rätt att välja vad de vill servera under den festival de annordnar i sin egen regi, precis som ni hade haft full rätt att bestämma vad som skall serveras om ni någon gång arrangerar en egen festival.

Och som sagt, vill ni tvunget äta korv så finns det antagligen en pölseman på inte alltför långt avstånd. Ingen kommer att skjuta er för att ni glider iväg och köper en korv, men med tanke på reaktionerna så verkar ni tro det.

Ett forum är väl till för att diskuteras i? Så jag tycker inte att de "påhopp mot folks åsikter" som antagonisten står är något att ta illa upp över. Man kan väl diskutera som folk utan att någon tar illa upp? Inte särskilt kul om alla inlägg består av ryggdunkningar och "bra sagt grabben". Jaja.
patologen
patologen

Antal inlägg : 365
Join date : 10-05-10

Till överst på sidan Gå ner

Ny festival! Heavy Days In Doomtown  - Sida 3 Empty Sv: Ny festival! Heavy Days In Doomtown

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet