Butiker att undivka
+13
Sire-Nahvas
Stenberg
AdverseSphere
Hammerheart
Atlas Musclecore
Halonen666
Sictorment
Karate-Molin
Countess
Carrion
Vargr
Vitus
Hipsterfago
17 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Butiker att undivka
Vi måste väl alla ha blivit lurade på pengar någon gång?
Här kan ni berätta historier och varna andra för avskum som finns på nätet!
Jag, min syster och min polare blev snuvade på 1,3 lakan när vi beställde från Warhead Metal Store, illa.
Ursäkta om det redan finns en liknande tråd.
Här kan ni berätta historier och varna andra för avskum som finns på nätet!
Jag, min syster och min polare blev snuvade på 1,3 lakan när vi beställde från Warhead Metal Store, illa.
Ursäkta om det redan finns en liknande tråd.
Hipsterfago- Antal inlägg : 7
Sv: Butiker att undivka
CDon kan ju dra åt helvete om du frågar mig.
fått fel filmer av dom, trasiga dvd:er, aldrig skickade vinyler osv.
fått fel filmer av dom, trasiga dvd:er, aldrig skickade vinyler osv.
Bortsett från Star Wars-fiaskot så har det aldrig varit problem med CDON för min del.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Rise above tog evigheter på sig för att skicka Black Masses förra året. Men den kom fram till sist i alla fall.
Gäst- Gäst
Hur lång tid tog det?
Beställde därifrån för ett par dagar sedan.
Beställde därifrån för ett par dagar sedan.
Tog säkert nästan två månader, men jag tror det var specifikt för just Black Masses.
Gäst- Gäst
Rise Above känns allmänt lustiga. Har mailat dem flera gånger utan att få svar. Har därför aldrig beställt där.. beställer helst direkt från banden eller småbolag som verkar seriösa.
Gäst- Gäst
Hellbastard skrev:Tog säkert nästan två månader, men jag tror det var specifikt för just Black Masses.
Jaha ok!
Nu beställde jag grejer som det inte är så hög press på. Eller ja, A New Ice Age är fräsch så den lär säkert sinka ner resten.
Rise Above alltså... La en beställning, väntade... Väntade lite till. Skickade mail, skickade fler mail. Inget svar. Efter ca två månader svarar de och säger ''Vi har inte registrerat att du skulle ha beställt något här''. Man måste ofta skicka fler en ett mail för att de ska svara.
Ginza kan ju gå och dö också. 2 och en halv månad för fyra CD-skivor....
Ginza kan ju gå och dö också. 2 och en halv månad för fyra CD-skivor....
Countess- Antal inlägg : 1265
Fan detta kommer bli segt...
Countess skrev:Ginza kan ju gå och dö också. 2 och en halv månad för fyra CD-skivor....
Märkligt, för mig har de aldrig krånglat med mina beställningar.
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Beror på vad det är för typ av skivor du beställer. Drog iväg en beställning på en Pungent Stench-platta för ett par år sedan och efter tre månader kunde de få tummen ur och säga att jag inte skulle få den. Trots ett antal frågande mail
Sictorment- Antal inlägg : 930
Ginza har aldrig strulat för mig heller. Dock har jag bara beställt därifrån ett par gånger och det var längesen senast.
Föredrar CDON men det är väl för att man beställer oftare därifrån än från Ginza.
Föredrar CDON men det är väl för att man beställer oftare därifrån än från Ginza.
Kan ju tänka mig att Ginza och CDON måste importera en jävla massa plattor för att kunna konkurrera med andra affärer och varandra. Då är det som öppet för problem och sena leveranser.
Gäst- Gäst
Det handlade om en skiva som inte var lagerförd hos Ginza. Annars brukar det funka helt ok när det beställs skivor som de har lagerförda hos sig.
Sictorment- Antal inlägg : 930
Beställde Slugathor - Echoes from Beneath ifrån ginza men det tog ungefär 1 år innan jag fick besked om att den vinylen inte fanns kvar
Annars har jag aldrig haft problem med dem
Annars har jag aldrig haft problem med dem
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Har ju hört en del om hur problematiska Repulsive var under tiden de hade butiken öppen, samt under perioden efter de stängde ner den fysiska. Någon som vet något om hur de fungerar nu när de har gått över till internetdistro?
Enligt min uppfattning fungerade inte Repulsive särskilt bra som fysisk butik heller... Skulle köpa någon Masters Hammer-platta, men då hade de tydligen bara fodralet och inte skivan... Snyggt!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Köpte ju skivor där till-och-från i flera år utan några problem själv, så vettefan vad det är med folk utomsocknes ifrån och eran otur.
De är fortfarande skyldiga mig en Coven-tshirt för 180 spänn! Blir ju förbannad.
Gäst- Gäst
Min polare beställde en bok hos Repulsive, men fick tio stycken ex. av samma vara hemskickade. Vägrade självklart att bekosta returneringen för de övriga nio och informerade Repulsive om detta. Då hängde de ut hans namn, adress och telefonnummer på hemsidan.. wtf liksom.
AdverseSphere- Antal inlägg : 173
Ett dackeuppror dagnar! Avskyr när folk inte kan sköta sina affärer; folk som i de som driver sin verksamhet för att sälja prylar.
Gäst- Gäst
Andra vänner och bekanta har väntat i månader på sina grejer, och vissa har fått fel paket. Sist jag webbhandlade hos Repulsive fick jag en vinyl hemskickad till Mgfth09hj Btfirgki9+5r+ eller vad fan de hade lyckats stava mitt namn till. Och portot stämde inte, så jag fick pröjsa ytterligare 30 spänn för att lösa ut skiten på postens Företagscenter. De skyllde på pissig extrapersonal eller nå't sådant. Sedan dess har det bara gått utför, och i dagsläget verkar det ha fuckat loss totalt med tanke på den usla/obefintliga servicen.
AdverseSphere- Antal inlägg : 173
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Sida 1 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet