Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Lidice

5 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Lidice - Sida 2 Empty Sv: Lidice

Inlägg av savopipo tor 23 aug - 22:41:00

Ni missar väl inte chansen att ladda ner detta nu! Vem vet, det kan ju försvinna när man minst anar det????
savopipo
savopipo

Antal inlägg : 237
Join date : 11-04-14
Age : 56

http://tystnad.bandcamp.com

Till överst på sidan Gå ner

Lidice - Sida 2 Empty Sv: Lidice

Inlägg av savopipo tor 20 sep - 22:38:40

Nu vill jag f-n ha en kommentar här alltså! Har ni lyssnat på skiten?? Säg vad ni tycker! Jag tar all kritik positivt som negativt men här har ni en hel platta som jag och Eli har kämpat ett år för att sätta ihop och man får ingen respons alls! Ni behöver inte älska skiten men säg något! Satan i gatan och svarta uppocknervända kors på väggen!
savopipo
savopipo

Antal inlägg : 237
Join date : 11-04-14
Age : 56

http://tystnad.bandcamp.com

Till överst på sidan Gå ner

Lidice - Sida 2 Empty Sv: Lidice

Inlägg av Scullicon fre 21 sep - 8:41:57

Ok.
Har lyssnat igenom hela plattan ett antal gånger de senaste veckorna.
Har inte haft en tanke på att ge respons dock, Så för la göra de ordentligt.

Get the Butchers är min personliga favorit, Den låter förbannat rå på vissa partier och har ett solo nångång efter 3 min som jag blev förvånad över. Lät lite malplacerat först men de föll snyggt på plats när allt annat drog igång igen.
Överlag så måste jag säga att de är mer musik jag lyssnar på för att lyssna, inget jag sätter på i bakgrunden för då missar man alla fullständigt oväntade tempoväxlingar som även efter några lyssningar fortfarande överraskar här och var. Som växlingen vid 1:30 på Flagellant Worship.
Snapped, 20 million Dead och Lidice är ihop med tidigare nämda några av de starkare låtarna.
Introt på Eclipse måste jag säga är lite för mycket, Låten i sig är de inge fel på. Men introt fick mig mest bara att rynka på näsan.
Det ''mekaniska'' introt på Rotten World är de med anmärkningsvärt, Liknar inget annat på plattan.
Sen runt 4 min på In the Massgrave, I regnet, funderade på vad de är som händer i bakgrunden där, Låter som om någon stänger en gammal grind eller nåt.
Scullicon
Scullicon

Antal inlägg : 1392
Join date : 10-09-12
Age : 36
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lidice - Sida 2 Empty Sv: Lidice

Inlägg av savopipo lör 22 sep - 9:32:21

Tack! Det var en väldigt fin kritik. Din personliga favorit delar du med Eli som står för rösten i projektet. Själv tyckte jag att den blev alldeles för grötig först och tänkte faktiskt ta bort den från skivan ett tag men den kom med och tur var väl det för den växer efter ett par lyssningar.

Introt till Eclipse var nog (så här i backspegeln) mindre lyckat.

Ljuden som hörs bakom regnet i "In the Massgrave" är en inspelning av en byggarbetsplats med schaktmaskiner och slikt. Tanken var att illustrera hur det grävs en massgrav/demoleras byggnader .. nåt sånt. Lade själva ljuden lite för lågt i mixen tror jag.
savopipo
savopipo

Antal inlägg : 237
Join date : 11-04-14
Age : 56

http://tystnad.bandcamp.com

Till överst på sidan Gå ner

Lidice - Sida 2 Empty Sv: Lidice

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet