Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Van Halen (osv)

3 posters

Gå ner

Van Halen (osv) Empty Van Halen (osv)

Inlägg av Sire-Nahvas lör 11 feb - 21:33:17

Vad är den generella åsikten om Van Halen på detta forum?

Dom pysslar ju med någon form av hårdrock i alla fall.

Vad är den musikaliska skillnaden mellan DLR-eran och SH-eran?

Har dom verkligen gjort en platta med någon annan sångare än dom 2 eller är det bara en myt?

Detta är saker som jag tycker borde tas upp i detta ämne.


Senast ändrad av Sire-Nahvas den lör 11 feb - 21:42:33, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Sångare - DLR=David Lee Roth och SH=Sammy Hagar)
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

Van Halen (osv) Empty Sv: Van Halen (osv)

Inlägg av Hammerheart sön 12 feb - 12:50:51

De gjorde Van Halen III på 90-talet med Gary Cherone. Vem har påstått att det är en myt?
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Van Halen (osv) Empty Sv: Van Halen (osv)

Inlägg av Carrion sön 12 feb - 17:16:58

Jag gillade dessa från början, senare var de ingen höjdare. Nu är allt tillbaks som vanligt igen. Debuten håller jag högst iaf.
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

Van Halen (osv) Empty Sv: Van Halen (osv)

Inlägg av Sire-Nahvas sön 12 feb - 19:51:38

Hammerheart skrev:De gjorde Van Halen III på 90-talet med Gary Cherone. Vem har påstått att det är en myt?
jag
Jag hade inte hört talas om den plattan för en vecka sedan.
Jag blev jävligt chockad när jag hörde talas om den.
Sire-Nahvas
Sire-Nahvas
Fast Taker
Fast Taker

Antal inlägg : 2630
Join date : 10-02-02
Age : 32
Ort : Örebro

Till överst på sidan Gå ner

Van Halen (osv) Empty Sv: Van Halen (osv)

Inlägg av Hammerheart sön 12 feb - 19:53:04

Ja, det var ju inte en överdrivet bra platta heller. Så det är kanske inte så konstigt att folk ogärna pratar om den.
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Van Halen (osv) Empty Sv: Van Halen (osv)

Inlägg av Hammerheart ons 28 mar - 1:13:03

Nya plattan då, va. Tja... alltså. Det är ju deras bästa sedan 1984, men då bör det väl nämnas att jag inte är ett större fan av synthpopbandet Van Hagar. Men ja. Eddie verkar inte alls kunna spela som han gjorde som yngre. Pundat sönder sig. Just den här låten jag lyssnar på nu (As Is) påminner mig lite om "Light up the Sky" ifrån VH II. Det är ju rätt bra drag och sådär. Produktionen verkar de dock ha knullat sig lite själva med, men det gör ju i princip alla band som överlevt 90-talet. En helt okej Van Halen-platta i alla fall. Lär väl lyssna igenom det fler gånger... Får se om min uppfattning ändras.

David Lee Roth har fått en mysig gubbig bluesröst. Intressant att han plockar högre toner på vissa ställen här än vad han gjort på 70/80-talet*. I huvudregistret dock. Hans strupsång, som vart så representativ för DLR's karaktär verkar han dock helt ha förstört, lite synd. Men men, folk blir ju äldre och han har ju knarkat rätt rejält han också, så det är väl inte mer än rättvist att han låter lite sämre. Men han gör ett bra jobb tycker jag och jag är djävligt glad över att han är tillbaka där han hör hemma.

Alex Van Halen har ju däremot blivit skittråkig, han brukade ju köra jättetuffa trumgrejer, men inte fan gör han det nu. De kunde haft vilken trummis som helst i princip... Hot for Teacher-trummor, tack. Vid eftertanke låter trummorna nästan som programmerade... Det får jag verkligen hoppas att de inte är.

Wolfgang är ju ett nyare tillskott i Van Halen. Nu består alltså Van Halen av inte mindre än 3 st. med efternamet Van Halen. Var ju roligt (Ännu roligare att det var DLR som döpte bandet till Van Halen ifrån början). Någon vidare basist är han väl inte i jämförelse med Michael Anthony, men vem är det egentligen (Vem kan spela introt till Running With the Devil som honom liksom?)? Dessutom saknar jag Michael Anthony's körsång. Men men, Wolfgang gör ju så gott han kan, men han utmärker sig inte alls, utan verkar leva på pappas framgång och få spela i ett av världens coolaste band... KUL FÖR HONOM DÅ!

Bästa låtarna: China Town, You and your Blues, As Is.

* - Kan vara autotuner
Hammerheart
Hammerheart
The Banhammer

Antal inlägg : 4278
Join date : 10-02-05
Ort : Kristianstad/Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Van Halen (osv) Empty Sv: Van Halen (osv)

Inlägg av Carrion ons 28 mar - 2:36:33

Får ta och lyssna igenom denna. Tycker att Tattoo är en helt ok låt så det återstår att se hur resten av plattan är.
Carrion
Carrion

Antal inlägg : 5778
Join date : 10-03-10
Age : 32
Ort : Isle Of Avalon

Till överst på sidan Gå ner

Van Halen (osv) Empty Sv: Van Halen (osv)

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet