Immolation - Majesty And Decay
+2
Halonen666
Wolvie
6 posters
Sida 1 av 1
Immolation - Majesty And Decay
Immolation är ett av de största banden i dödsvärlden och deras kommande platta Majesty And Decay har nyligen läkt. Själv kämpar jag fortfarande med att "förstå" bandet och varför alla tycker de är så jävla bra.
Första intrycket av skivan är positivt men det kommer krävas minst ett par lyssningar innan jag kan forma en åsikt om det.
Alla här som dras mot tyngre, brutalare döds borde kolla upp detta.
Första intrycket av skivan är positivt men det kommer krävas minst ett par lyssningar innan jag kan forma en åsikt om det.
Alla här som dras mot tyngre, brutalare döds borde kolla upp detta.
Wolvie- Soulreaper
- Antal inlägg : 615
Sv: Immolation - Majesty And Decay
Jag har faktiskt aldrig riktigt kollat upp dem! Kanske är dags faktiskt.
Gäst- Gäst
Har hört lite med gammla Immolation o det är najs! Får tanka hem den o frå se hur den låter
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Jag förstår inte heller varför "alla" tycker de är så jävla bra. Debuten funkar väl dock.
Har nya plattan en modern produktion? Lär den ju ha. Stort band, större budget, bättre produktion, sämre känsla i musiken. Gäsp.
Har nya plattan en modern produktion? Lär den ju ha. Stort band, större budget, bättre produktion, sämre känsla i musiken. Gäsp.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Nya plattan har modern produktion ja men om det är något Immolation har varit bra på så är de ljudbild. Det är alltid bra med fläsk.
Wolvie- Soulreaper
- Antal inlägg : 615
Nä, det är inte kosher.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
tyckte close to a world below lät sjukt överproducerad. vocalsen lät inte naturliga alls. nä, det var bara jobbigt.
dawn of possession minns ja inte ens vad jag tyckte om så den får man nog lyssna på igen men stepping on angels before dawn gillade jag skarpt som fan. har för mig att det är en kompilation av demo grejer, gammalt live material osv.
dawn of possession minns ja inte ens vad jag tyckte om så den får man nog lyssna på igen men stepping on angels before dawn gillade jag skarpt som fan. har för mig att det är en kompilation av demo grejer, gammalt live material osv.
Jag hoppas att denna skivan är något bra till skillnad från föregångaren som sög hårt. Verkligen allt. Totalt överproducerad som alla andra nya dödsskivor, ingen känsla för fem öre!
Det verkar som om dagens producenter inte vet hur man sänker gainen utan låter vartenda spår dista sönder.
Det verkar som om dagens producenter inte vet hur man sänker gainen utan låter vartenda spår dista sönder.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Nej, tackar vet jag Dawn of Possession. För att inte tala om de gamla Rigor Mortis-grejerna.
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Riktigt bra skiva Dawn Of Possession!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet