Heidevolk
+2
Sire-Nahvas
Burschk the Embalmer
6 posters
Sida 1 av 1
Heidevolk
Fruktansvärt jävla bra band från Nederländerna (närmre bestämt ifrån Gelderland) som enligt metalarkiven spelar folk/vikingmetal vilket jag anser vara en tämligen korrekt benämning. Texterna känns väldigt meningsfulla på något sätt och nederländskan visar sig vara ett fruktansvärt passande språk i just denna genre.
Släppte visst en nya platta i förgår men har ännu inte fått mina flottiga fingrar på den, misstänker dock att den lär vara asbra.
Precis som i min tråd om Otyg så stället jag nu frågan vad folket tycker om bandet (om ni nu har hört dem) och en liten diskussion i ämnet hade varit trevligt!
En evig klassiker som även är utmärkt att supa till, har nog inte varit med om en hemmafest som den inte spelats på (så kan ju vara fallet, men vafan!)
Släppte visst en nya platta i förgår men har ännu inte fått mina flottiga fingrar på den, misstänker dock att den lär vara asbra.
Precis som i min tråd om Otyg så stället jag nu frågan vad folket tycker om bandet (om ni nu har hört dem) och en liten diskussion i ämnet hade varit trevligt!
En evig klassiker som även är utmärkt att supa till, har nog inte varit med om en hemmafest som den inte spelats på (så kan ju vara fallet, men vafan!)
Burschk the Embalmer- Fistmeister Büsk
- Antal inlägg : 120
Sv: Heidevolk
Du har varit på hemmafest hos mig och jag har med 100% säkerhet aldrig ens hört talas om detta bandet förrän nu!!
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Sire-Nahvas skrev:Du har varit på hemmafest hos mig och jag har med 100% säkerhet aldrig ens hört talas om detta bandet förrän nu!!
I princip det enda jag minns är att vi lyssnade på ManOwaR och det är allt som räknas. Allt annat är väldigt blurrigt
Har inte hört detta innan, Men de skall de fan bli ändring på.
Om öl handlar det iallf, Skall lyssna på mer innan jag ger mig in på att säga va jag tycker.
Om öl handlar det iallf, Skall lyssna på mer innan jag ger mig in på att säga va jag tycker.
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Som ett sämre Ulvnatt... Kanske?
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
vi gjorde gott om saker.Burschk the Embalmer skrev:Sire-Nahvas skrev:Du har varit på hemmafest hos mig och jag har med 100% säkerhet aldrig ens hört talas om detta bandet förrän nu!!
I princip det enda jag minns är att vi lyssnade på ManOwaR och det är allt som räknas. Allt annat är väldigt blurrigt
Vi härjade på stan också. Bandspelare och heavy metal på full volym.
Det minns jag men resten är lite diffust, som det kan bli på en 2-dagars fest.
Oskar planerar att dra upp hit vid samma tid på året nu igen.
Kolla upp!
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
https://www.youtube.com/watch?v=-xzVsXBdaEA
Saksen, smeed de stammen samen
Verbind de broeders met hun bloed
Op hen is nu de eed gezworen
Van broederschap en heldenmoed
Omringd door vuur en een regen van pijlen
Verblind door de haat die in ons brandt
Saksenzonen geven hun leven en sterven voor het Saksenland!
Saksen, smeed de stammen samen
Verbind de broeders met hun bloed
Op hen is nu de eed gezworen
Van broederschap en heldenmoed
Omringd door vuur en een regen van pijlen
Verblind door de haat die in ons brandt
Saksenzonen geven hun leven en sterven voor het Saksenland!
Gäst- Gäst
Snedseglare skrev:Riktigt dåligt
Äsch... Fågeljävel!
Vi körde en samlingslista med deras låtar från alla deras album och drack mjöd hos Färs och det var jäkligt trevligt, alla var rätt så packade men det var trevligt som fan, jag och Molin var dyngtaggade när musiken satte igång så vi höll på ett tag och försökte sjunga med men vi hade ju inte ''grötröst'' för det haha ;D
Här är en annan låt som handlar om Oden tydligen, Wodan Heerst(Oden Härskar/Styr eller nåt sånt)
https://www.youtube.com/watch?v=VEmdvChpkLM&feature=related
Låtarna känns ofta rätt så catchy, funkar att festa till helt enkelt
Här är en annan låt som handlar om Oden tydligen, Wodan Heerst(Oden Härskar/Styr eller nåt sånt)
https://www.youtube.com/watch?v=VEmdvChpkLM&feature=related
Låtarna känns ofta rätt så catchy, funkar att festa till helt enkelt
Gäst- Gäst
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet