Blue Öyster Cult
+5
Atlas Musclecore
Vitus
David Junior
Sire-Nahvas
Carrion
9 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Hårdrock
Sida 1 av 1
Blue Öyster Cult
Era tankar till detta fantstiska band?
Fram till Fire Of Unknown Origin-plattan var de klockrena rätt igenom. Efter det blev lite sisådär dock.
Favoriterna är Fire Of Unknown Origin, Agents och debuten. Ska bli sjukt nice att se dessa live till slut!
Vad tycks om BÖC?
Fram till Fire Of Unknown Origin-plattan var de klockrena rätt igenom. Efter det blev lite sisådär dock.
Favoriterna är Fire Of Unknown Origin, Agents och debuten. Ska bli sjukt nice att se dessa live till slut!
Vad tycks om BÖC?
Carrion- Antal inlägg : 5778
Sv: Blue Öyster Cult
Imaginos från 1988 är faktiskt väldigt bra! Den bör du kolla in.
Senaste var också bra, över förväntan.
Senaste var också bra, över förväntan.
Jag hade någon LP med dom med ett flygplan på men jag har gjort mig av med den.
Har inte fastnat för dom.
Har inte fastnat för dom.
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
De fyra första + On your feet or on your knees är ju det man behöver.
Personligen så tycker jag att Tyranny and Mutation är deras bästa
Personligen så tycker jag att Tyranny and Mutation är deras bästa
David Junior- Antal inlägg : 189
BÖCen i buren är ett redigt bra band. intressanta, coola, töntiga, skickliga, roliga osv osv. de faller in under mycket. vill väldigt gärna se dom live.
Att Blue Öyster Cult spelade här i stan 1975 med Trettioåriga Kriget som förband. Vilken grej!
Olympen måste ju ha varit ett riktigt härligt ställe. I alla fall med tanke på alla sköna historier man hört om konserterna där. Hawkwind har för fan spelat där med.
Olympen måste ju ha varit ett riktigt härligt ställe. I alla fall med tanke på alla sköna historier man hört om konserterna där. Hawkwind har för fan spelat där med.
Gäst- Gäst
Har fastnat för låten Burning For You. Härlig som fan.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Från min favoritplatta med bandet.
Den var riktigt bra live i somras. Synd bara att det regnade som fan...
Den var riktigt bra live i somras. Synd bara att det regnade som fan...
Lyssnade genom första halva Agents of Fortune i tron om att det skulle vara låtar i stuk med "Don't Fear The Reaper", men blev besviken när övriga låtar var väldigt annorlunda och dessutom inte så speciellt spännande (eller bra för den delen). Har jag missat något?
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
lyssnade mycket på detta band när jag var 14-15, älskade Burnin' For You, Astronomy och Don't Fear the Reaper!
Men om jag skulle välja min favoritplatta idag skulle det helt klart bli Secret Treaties med låtar som Career of Evil och Dominance & Submission
Men om jag skulle välja min favoritplatta idag skulle det helt klart bli Secret Treaties med låtar som Career of Evil och Dominance & Submission
Cities on Flame with Rock'n'Roll, Veteran of Psychic Wars & (Don't fear) The Reaper, Burnin' for you & I Love The Night är mina favoriter bland deras låtar... Deras känslomässiga mentalitet förändras inte mycket bland albumen, måhända i senare år har de blivit mer kommersiellt vinstdrivande.. Eller så är det bara så det fungerar, att i äldre dar finner man inte det psykadeliska lika tilltalande.
Elunaria- Antal inlägg : 14
Debuten är klockren rakt igenom, jäklar vilken skiva det är!
Svårt att välja ut låtar bara sådär, men Cities on Flame with Rock'n Roll har ju sin speciella plats av diverse anledningar. Skönt tunggung.
Kommersiellt vinstdrivande har de ju varit ett bra tag, tror mera att det handlar om det du nämnde sist i ditt inlägg Sanna
Svårt att välja ut låtar bara sådär, men Cities on Flame with Rock'n Roll har ju sin speciella plats av diverse anledningar. Skönt tunggung.
Kommersiellt vinstdrivande har de ju varit ett bra tag, tror mera att det handlar om det du nämnde sist i ditt inlägg Sanna
Sictorment- Antal inlägg : 930
Metalforum Exiles :: Musik :: Hårdrock
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet