Metalforum Exiles
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Skivspelare

+2
Vitus
Snikich
6 posters

Gå ner

Skivspelare Empty Skivspelare

Inlägg av Snikich tis 20 nov - 14:36:44

Nu kolla jag inte allt för noga om det skulle finnas nån tråd om detta nå annan vart men hoppas jag klarar mig.

Vad har ni för spelare? Berätta gärna lite om era spelare, för och nackdelar mm.

Äger för tillfället en grön-lackad Pro Ject Debut III som jag är mycket nöjd med. Tung stabil tallrik, enkla funktioner, byggt för att vara pålitlig utan "onödig" mekanik. Men det är även där det kan bli jobbigt, vet inte vad många gånger man glömt byta tillbaka till 33,3 varvs och fått höra Alvin å gänget lira på när man börjar bli full på kalas.

Tänkte investera i en ny spelare till innan sommaren. Fixa precis en mixer och nu är man såklart sugen på 2 spelare för att kunna alternera samt underlätta byte av varv-tal då man måste lyfta tallriken för detta. Vill helst ha en väldigt snarlik den jag har, fast helst av annat märke så man kan jämnföra och så, helst i rosa alternativt pippi-gul eller orange. Några tips från nått håll?

Så får ni såklart skryta/grina om era spelare! :)
Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

Skivspelare Empty Sv: Skivspelare

Inlägg av Vitus tis 20 nov - 16:44:26

nån skitig liten grej jag köpt ifrån claes ohlson. locket knakar som bara den när man ska lyfta det, sitter väl för tajt. måste dock inte lyfta skivan när det gäller att byta hastighet i alla fall. men "alvin och gänget" situationen har man hamnat i otaliga gånger. värst är det när man tar på sig hörlurorna, lägger sig i soffan, blundar och förbereder sig för en intim musikupplevelse. så får man höra pipiga röster som förstör allt man byggt upp.

för tillfället har jag inga högtalare till spelaren dock så det måste det bli ändring på någon gång. tror jag hade använt den mera då. måste även placera den bättre. inte kul att behöva resa sig från datorstolen, gå till andra sidan av rummet och byta sida stup i kvarten. vill ha det i nått myshörn, redig lounge där allt kan nås från sittande position, vore fan optimalt.
Vitus
Vitus
Sloth Warrior
Sloth Warrior

Antal inlägg : 3482
Join date : 10-01-31
Age : 32
Ort : Rydaholm

http://www.last.fm/user/public_library

Till överst på sidan Gå ner

Skivspelare Empty Sv: Skivspelare

Inlägg av Snikich tis 20 nov - 16:51:51

Haha, det är fan sant det hur några få sekunder kan förstöra det man laddat upp för kanske tom. en hel dag!
Snikich
Snikich
Dr. Film
Dr. Film

Antal inlägg : 547
Join date : 10-01-31
Age : 39
Ort : Säffle

http://www.bajsa.nu

Till överst på sidan Gå ner

Skivspelare Empty Sv: Skivspelare

Inlägg av BIFFonen 666 tis 20 nov - 21:07:46

Jag har en vinylspelare med märket Sanyo, den fick man utav Färs. Den fungerar fint! Den är en gammal variant, spelaren kan spela 33 och 45.
BIFFonen 666
BIFFonen 666
BIFF
BIFF

Antal inlägg : 764
Join date : 10-09-12
Age : 29
Ort : Storfors

Till överst på sidan Gå ner

Skivspelare Empty Sv: Skivspelare

Inlägg av Halonen666 ons 21 nov - 18:27:59

Har en Technics F.G - Servo Player SL-20A

När den väl inte krånglar så funkar den suveränt!
Den har dock inget lock men man slipper lyfta tallriken för att spela 45 varvare

JAg tror faktist att det är kablarna som spökar för ibland så blir det ett jävla brus i höger eller vänster högtalare, då får man gå upp och dra ur ena RCA-kontakten och trycka in den och den processen får man göra om ett par gånger tills det blir bra igen.

Irriterande när det väl händer...

Håller på att spanar runt på en ny, Antagligen en Denon från Hifikluben eller en Thorens
Halonen666
Halonen666
FÄRS
FÄRS

Antal inlägg : 2659
Join date : 10-01-31
Age : 31
Ort : Karlstad (Kronoparken)

Till överst på sidan Gå ner

Skivspelare Empty Sv: Skivspelare

Inlägg av Peggyfier lör 24 nov - 16:24:22

Har en fin liten Luxman hemma, den rullar på bra men den har däremot ingen fininställning av hastigheten, vilket stör mig lite. Den har även inbyggd förstärkare vilket är irriterande eftersom att jag var tvungen att installera switchar för att kunna växla mellan min vanliga förstärkare och vinylspelaren smidigt. Ska nog köpa en Marantz dock, en som matchar min förstärkare.
Peggyfier
Peggyfier
Elizabeth Bathory
Elizabeth Bathory

Antal inlägg : 1737
Join date : 10-01-30
Age : 31
Ort : Fjollträsk

Till överst på sidan Gå ner

Skivspelare Empty Sv: Skivspelare

Inlägg av David Junior sön 25 nov - 16:02:39

Jag har ungefär en sådan här:
http://www.hembioconsult.se/2-kanal/Skivspelare/RP1-Performance.htm

Fast 80-tals modell, helsvart.

Ingen switch, rätt störigt. Jag får ju flytta remmen manuellt.
David Junior
David Junior

Antal inlägg : 189
Join date : 12-04-29
Age : 29
Ort : Helsingborg

Till överst på sidan Gå ner

Skivspelare Empty Sv: Skivspelare

Inlägg av Halonen666 mån 26 nov - 17:04:57

Blev sugen på en sådan Thorens när jag spanade runt lite

Skivspelare Td240

6790 svenska pengar dock...
Halonen666
Halonen666
FÄRS
FÄRS

Antal inlägg : 2659
Join date : 10-01-31
Age : 31
Ort : Karlstad (Kronoparken)

Till överst på sidan Gå ner

Skivspelare Empty Sv: Skivspelare

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet