Deep Purple
3 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Hårdrock
Sida 1 av 1
Deep Purple
Blev lite förvånad att de inte fanns någon topic om Deep Purple!
Så vad tycker ni om bandet? Själv har jag stor respekt för de och Ian Gillan har ju en fruktansvärt bra röst! Även Ritchie Blackmoore's gitarr riff är riktigt mäktiga.
Även om Deep purple har bytt medlemmar hit o dit och även sångare så tycker jag den bästa lineupen var med Ritchie, Ian, Roger Glover, Jon Lord och Ian paice. "Machine head", "Deep Purple" in rock, "Fireball", "Perfect Strangers", "Burn" och den gudomliga "Made in japan" Live plattan är GULD!
Hail to the masters! Deep Purple är ju fan klassiker!
Så vad tycker ni om bandet? Själv har jag stor respekt för de och Ian Gillan har ju en fruktansvärt bra röst! Även Ritchie Blackmoore's gitarr riff är riktigt mäktiga.
Även om Deep purple har bytt medlemmar hit o dit och även sångare så tycker jag den bästa lineupen var med Ritchie, Ian, Roger Glover, Jon Lord och Ian paice. "Machine head", "Deep Purple" in rock, "Fireball", "Perfect Strangers", "Burn" och den gudomliga "Made in japan" Live plattan är GULD!
Hail to the masters! Deep Purple är ju fan klassiker!
SwordOfFire- Antal inlägg : 14
Sv: Deep Purple
De finns en tråd, de e bara att någon som döpt den till ''The Purp''.
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Purpendicular, Abandon, House of Blue Light, In Rock – i den ordningen! Är dock influerad av vid vilka tillfällen jag lyssnat på albumen och förknippat respektive med.
Värt att notera är hur Morse räddar vissa låtar med sitt finlir
Värt att notera är hur Morse räddar vissa låtar med sitt finlir
exisyphus- Antal inlägg : 7
Scullicon skrev:De finns en tråd, de e bara att någon som döpt den till ''The Purp''.
Ah right...
SwordOfFire- Antal inlägg : 14
Metalforum Exiles :: Musik :: Hårdrock
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet