Reverend Bizarre
+6
Vargr
Carrion
Atlas Musclecore
Xemtoth
Monoliten
Geten
10 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 5 av 6
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Reverend Bizarre
Har någon ens hört Magick with Tears på riktigt? Har nog inte läst några relevanta kommentarer om den alls.
slothmachine- Antal inlägg : 194
Rörmokaren har snott den!slothmachine skrev:Mitt exemplar står fortfarande hemma i skivskåpet hoppas jag.
Edit: Vet inte ens vad det är för typ av versioner som är på den av alla låtarna. Antar att det inte är samma som på alla övriga släpp? Vore ju inget att ha då.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Det sista jag skrev var ju såklart angående Magick With Tears releasen.
Harbinger of Metal släpptes på vinyl.Führer skrev:Hur blev det med vinyl utgåvan av In The Rectory? Har den redan släppts eller blir det inte något av det?
In the Rectory of the Bizarre Reverend släpptes på vinyl.
Eftersom jag sökt efter dessa på Svart Records shop men inte hittat något så antar jag att de är slutsålda nu.
Return to the Rectory kommer på vinyl nästa månad.
Efter det ska Crush the Insects återsläppas på vinyl.
Sen är det dags för So Long Suckers.
Sen resten.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
So long suckers lär ju vara en 4-vinyl-tjofräs ju förfan, skivan över ju fan 2 timmar o 10 min lång!
Ja, det ska bli en box.
Geten- Profeten Geten
Vafan i helvete sitter endel o säger att Reverend Bizarre är funeral!?Xemtoth skrev:Vafan i helvete sitter endel o säger att Reverend Bizarre är stoner!?
Geten- Profeten Geten
Så Albert missar allt sånt där?! Ofta han kan gropa samtidigt som han spelar bas liksom.
Geten- Profeten Geten
Han är för spinkig för det.
Geten- Profeten Geten
Har sett den IRL och den är också för liten. Däremot kanske den börjar hänga och svälla upp i ett varmare klimat? Förespråkar Reverend Bizarre reunion gig i Hawaii 2015. Doom surfing och luau på stranden. BYOB.
Geten- Profeten Geten
VI SES DÄR!
Det är fan dags för återförening alltså, de behöver släppa moar soangs!
Det är fan dags för återförening alltså, de behöver släppa moar soangs!
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Njae, vet inte om det behövs nån återförening redan. Faktum är ju att deras album blev gradvis sämre för varje släpp, även om de ändå var bättre än alla andra nutida doomband tillsammans. Fast det hade iofs varit kul att se bandet live igen
ElectricWizard- Antal inlägg : 254
So Long Suckers är mycket bättre än Crush the Insects i mina öron.
Håller med dig sebban, dock så tycker jag nog In The Rectory of the Bizarre Reverend är bästa släppet. Allt är bra, sämsta av alla är dock Crush the Insects. Deras EP och "samlings" prylar är också kanon tycker jag. Return to rectory, Harbinger of metal och sen såklart Death is Glory... Now. Jag skulle dock vilja få tag i Slice of Doom (nyare varianten) på CD, men verkar bra svårt.
Tycker att In The Rectory of the Bizarre Reverend är det bästa de släppt.
Skulle gärna vilja ha den på vinyl men jag antar att det inte är en möjlighet längre? Om det fortfarande går att köpa den så vill jag gärna veta var.
Skulle gärna vilja ha den på vinyl men jag antar att det inte är en möjlighet längre? Om det fortfarande går att köpa den så vill jag gärna veta var.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Den är ju släppt på vinyl rätt nyligen ändå? Av Svart Records om jag inte minns fel? Ginza och sånt säljer till o med den vinylen.
Ja men vad bra! Tack för hjälpen.
Får väl ta och lägga en beställning då i dagarna.
Får väl ta och lägga en beställning då i dagarna.
Carrion- Antal inlägg : 5778
The third step in our seven step Reverend Bizarre vinyl program is the world premiere of this album in standalone format. The band's original plan was to release these seven tracks as an extended EP titled "Reverend Bizarre Blesses You With Fire", but fate and Spinefarm had other things in store for this material. And eventually it came to pass that the seven tracks were released on a bonus CD titled "Return to the Rectory" with the CD reissue of the band's first album "In The Rectory", which we released on vinyl last year.
Now, for the first time in human history, Return To The Rectory is available on its own and on vinyl. The Svart vinyl edition is a double vinyl - available on black and transparent magenta vinyl - wrapped in a thick foil-stamped gatefold cover featuring the Goya painting "Aquelarre". The package also features a large 12 page booklet including unseen material from the era.
Available vinyl colours are black and transparent magenta.
A1 The March Of The War Elephants
A2 The Festival
B1 The Goddess Of Doom
C1 Aleister
C2 For You Who Walk In The Land Of The Shadows
D1 Dark Sorceress (Autumn Siege)
D2 The Wrath Of The War Elephants
Finnish record store chain Record Shop X has an exclusive yellow vinyl version up for sale. It is limited to 200 copies and only available from them: http://www.recordshopx.com/artist/reverend_bizarre/
En ny och exklusiv tröja släpps i samma veva.
To celebrate our third Reverend Bizarre vinyl release we offer a very limited t-shirt! The front motif was originally created for a back patch that accompanied the die hard edition of the ill-fated Chilean vinyl "Magick with Tears". Here it is, again, slightly revamped to produce a better quality print.
Geten- Profeten Geten
Nån som kan lägga ut för en XXL tischa om det finns? Vill veeerkligen ha en sån tshirt men har inte råd
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» Church Bizarre
» 2012-04-27 The Evil Always Returns; Vulcano, Bestial Mockery, Church Bizarre and Kill
» 2012-04-27 The Evil Always Returns; Vulcano, Bestial Mockery, Church Bizarre and Kill
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 5 av 6
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet