Asphyx
+13
ElectricWizard
Jon
Karate-Molin
Carrion
Hammerheart
Sictorment
Vitus
pompepg
Halonen666
Geten
Bestial Death
Wolvie
Atlas Musclecore
17 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Asphyx
Bandet som förmodligen släppte årets platta 2009, i alla fall den bästa inom döds om inte annat.
Fyfan vad bra de är helt enkelt! Måste se dem live någon gång. Finns ett klipp ifrån Hammer of Doom som var här i veckan, det hjälper ju inte att se på det för mindre taggad blir man inte...
Fyfan vad bra de är helt enkelt! Måste se dem live någon gång. Finns ett klipp ifrån Hammer of Doom som var här i veckan, det hjälper ju inte att se på det för mindre taggad blir man inte...
Sv: Asphyx
De är bra ja! Och Death.... är en bra platta! Trodde aldrig något gammalt band skulle kunna göra en sån comeback.
Gäst- Gäst
På tal om grymma comebacker så tycker jag Unanimated gjorde årets comeback förra året, fast det lämnar vi till någon annan gång.
Asphyx har jag inte lyssnat så mycket på om jag ska va ärlig, det har aldrig riktigt klickat. Sen har jag alltid haft svårt för sångstilen som Van Drunen har
Asphyx har jag inte lyssnat så mycket på om jag ska va ärlig, det har aldrig riktigt klickat. Sen har jag alltid haft svårt för sångstilen som Van Drunen har
Wolvie- Soulreaper
- Antal inlägg : 615
"Death... The Brutal Way" var mycket riktigt, på delad plats med Tribulations "The Horror", förra årets bästa dödsmetallsläpp, utan tvekan!
"Last One on Earth" förblir dock bandets bästa släpp, enligt mig.
Äh! Van Drunen besitter ett av världens absolut coolaste growl! Det låter ju typ som att han har fått hela struphuvudet utslitet!
"Last One on Earth" förblir dock bandets bästa släpp, enligt mig.
Wolvie skrev:Asphyx har jag inte lyssnat så mycket på om jag ska va ärlig, det har aldrig riktigt klickat. Sen har jag alltid haft svårt för sångstilen som Van Drunen har
Äh! Van Drunen besitter ett av världens absolut coolaste growl! Det låter ju typ som att han har fått hela struphuvudet utslitet!
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Smaksak, men den typen av growl har aldrig tilltalat mig.Bestial Death skrev:Wolvie skrev:Asphyx har jag inte lyssnat så mycket på om jag ska va ärlig, det har aldrig riktigt klickat. Sen har jag alltid haft svårt för sångstilen som Van Drunen har
Wolvie- Soulreaper
Håller med dig helt.Wolvie skrev:Asphyx har aldrig riktigt klickat. Sen har jag alltid haft svårt för sångstilen som Van Drunen har
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
The rack låten asså har så sjukt mäktigt intro!
Annars så tycker jag senaste plattan är ganska najs, men favoriten är nog the rack och last one on earth
Annars så tycker jag senaste plattan är ganska najs, men favoriten är nog the rack och last one on earth
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Två första skivorna är inte fy skam alls (betalade en mysig slant för original gatefold LPn av The Rack) men inget jag lyssnar mycket på.
Wolvie- Soulreaper
Senaste är helt underbar!
Sen har ju låten The Rack det bästa introt som någonsin gjorts!
Sen har ju låten The Rack det bästa introt som någonsin gjorts!
pompepg- Antal inlägg : 567
Ja... låten The Rack är en sån där låt som går rätt in i hjärtat. Man blir så glad när ett band lyckas med det!
Ser helt klart fram emot mer material med bandet... Hoppas vi har en ny platta inom en snar framtid!
Ser helt klart fram emot mer material med bandet... Hoppas vi har en ny platta inom en snar framtid!
Drunen låter ju helt kung live också. alla intros till låtarna är jävligt simpla. säger ju bara namnet på låten sen kör de igång men det låter svinhårt när han gör det.
PAGES...IN BLOOOOD!
PAGES...IN BLOOOOD!
Vitus skrev:Drunen låter ju helt kung live också. alla intros till låtarna är jävligt simpla. säger ju bara namnet på låten sen kör de igång men det låter svinhårt när han gör det.
PAGES...IN BLOOOOD!
Ja, fyfan! Livelåtarna från Stockholm 1991, som finns på Crush the Cenotaph, är ju inte heller att leka med! Man får ju ståfräs bara av att höra honom spy ur sig låtnamnen i början av låtarna!
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Vitus skrev: alla intros till låtarna är jävligt simpla.
Simpla men jävligt bra!
Halonen666- FÄRS
Tycker det börjar bli dags för ett Sverigebesök
Sictorment- Antal inlägg : 930
Har inga plattor med dem.. Men bra liveband iaf!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Sictorment skrev:Tycker det börjar bli dags för ett Sverigebesök
Det vore najs som fan att se dem i Sverige någon gång i sitt liv!
Halonen666- FÄRS
Grymt band! The Rack is da shiat! Death...The Brutal Way sparkar hästrektum den också!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Konserten ifrån Party San -07 finns på Youtube med kanonbra kvalité, det gör inte att man blir mindre sugen på att se bandet live direkt
Ni som inte sett bör kolla, ni som sett kan gott kolla en gång till
https://www.youtube.com/watch?v=aNGY5BFOGk4 - The Rack live Party San -07
Ni som inte sett bör kolla, ni som sett kan gott kolla en gång till
https://www.youtube.com/watch?v=aNGY5BFOGk4 - The Rack live Party San -07
Senast ändrad av Sictorment den tor 8 apr - 14:30:40, ändrad totalt 2 gånger
Sictorment- Antal inlägg : 930
The Rack som sagt.
Fint skit, detta blir att "låna ifrån internet".
Fint skit, detta blir att "låna ifrån internet".
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Man ska köpa!
Halonen666- FÄRS
The Rack är min favorit i deras diskografi! Tycker sången är sjukt bra, faktiskt bland det bästa jag hört!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Det enda som förstör lite med tidiga Asphyx är den halvtaskiga produktionen på allt. Det känns lite för svagt i vissa stunder, den komplimenterar helt enkelt inte vissa delar av deras material, som ÄR förbannat bra, men försvagat... Därför är det jävligt juste att sitta och lyssna på bootleg inspelningar ifrån dem live som ibland köttar till soundet och verkligen gör bandet rättvisa.
Fick upp ögonen ganska nyligen för detta band och jag har lyssnat ganska mycket och jag anser att det är ett otroligt bra death metal band.Last one on earth är en otroligt tung och bra låt.
Jon- Antal inlägg : 67
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Sida 1 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet