Änglagård
3 posters
Sida 1 av 1
Änglagård
Ja fan.... Någon som har lyssnat något på det här bandet? Progressiv rock helt enkelt. Man kan dra vissa paralleller till King Crimson osv.
De släppte två plattor i början/mitten av 90-talet, den första blev tydligen kult över hela världen, och det är väl egentligen den jag har lyssnat mest på också.
Vinterväsen kanske har lyssnat på det här? Av någon anledning får jag för mig att det är din typ av musik.
Här har ni en låt ifrån första plattan, ca. 13 minuter lång så den ligger i två delar på youtube.
De släppte två plattor i början/mitten av 90-talet, den första blev tydligen kult över hela världen, och det är väl egentligen den jag har lyssnat mest på också.
Vinterväsen kanske har lyssnat på det här? Av någon anledning får jag för mig att det är din typ av musik.
Här har ni en låt ifrån första plattan, ca. 13 minuter lång så den ligger i två delar på youtube.
Sv: Änglagård
Började tänka på filmen när jag såg tråden, men ska kolla in 'att när jag kommer hem.
Gäst- Gäst
Känner till dem men har aldrig lyssnat. Progressiv rock känns som en jävligt stor genre. En radda band att gå igenom.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Riktigt bra band.
Bestial Death- Antal inlägg : 782
I sanning, och sedan finns det ju band som har en diskografi som heter duga dessutom... Men jag gillade det här starkt.Geten skrev:Känner till dem men har aldrig lyssnat. Progressiv rock känns som en jävligt stor genre. En radda band att gå igenom.
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet