Rush
+13
ElectricWizard
Stenberg
Svullet_Rektum
Bestial Death
Wolvie
Jandelin
Friberg
Sire-Nahvas
Hammerheart
Rob
Vitus
Atlas Musclecore
Geten
17 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Hårdrock
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Rush
Vad tycker vi om Rush? Geddy Lee har en härligt röst om inget annat.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Sv: Rush
Ett band som jag har tänkt kolla in länge, länge (typ sedan jag var 13 år) men som aldrig har blivit av. Tror jag har blivit lite avskräckt av deras gigantiska diskografi... Fick rekommendationen att börja med "Hemispheres" här om dagen däremot, så får väl ta tag i det snart.
Nä, du ska börja med 2112. Sen lyssna dig in på allt de släppte på 70-talet innan du går vidare. Då är det inte så avskräckande längre. Håller precis på att lyssna mig in på dem lite bättre. Väldigt bra band faktiskt. Ett av få som spelar pretto musik utan att det låter särskilt pretentiöst. Det är en bedrift, det!
Geten- Profeten Geten
En sak till. Rush har nämnts i både Futurama och Trailer Park Boys. Bara det gör dem till ett av de tuffaste banden i världshistorien.
Geten- Profeten Geten
och south park OCH family guy 8)
men ja, de är asbra. 2112, fly by night, caress of steel, farewell to kings, permanent waves, moving pictures. bra plattor för böveln!
men ja, de är asbra. 2112, fly by night, caress of steel, farewell to kings, permanent waves, moving pictures. bra plattor för böveln!
Och i filmen I Love You, Man!
Vill minnas när jag såg de på Globen 2007, inga onödiga förband, inga onödiga, oändliga mellansnack, inget onödigt helt enkelt! Bara Rush i 2,5 raka timmar. Underbart <3
Vill minnas när jag såg de på Globen 2007, inga onödiga förband, inga onödiga, oändliga mellansnack, inget onödigt helt enkelt! Bara Rush i 2,5 raka timmar. Underbart <3
Har Fly by night på vinyl... tidig utgåva... Snodde ifrån styvfarsan, haha! Bra skit!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
jag har faktiskt aldrig hört dom
tror jag
tror jag
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Stulit Fly by Night av styvfarsan... Bra skit!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Rush är för jävla bra! Allt från 2112 till senaste är bra. 8)
Friberg- Antal inlägg : 370
Witchryder skrev:Har Fly by night på vinyl... tidig utgåva... Snodde ifrån styvfarsan, haha! Bra skit!
dubbelpost eller vad räknas detta som? hahaWitchryder skrev:Stulit Fly by Night av styvfarsan... Bra skit!
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Har börjat lyssna på detta bandet och jag tycker de är riktigt bra. Man får nog snart skaffa sig ett album.
Själva låten 2112 är den enda jag har kommit igenom ordentligt och den är riktigt bra. Ska försöka komma in i resten nu.
Wolvie- Soulreaper
- Antal inlägg : 615
Rätt dåligt inlyssnad faktiskt. Det är väl egentligen bara 2112 som jag har bra koll på.
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Wolvie skrev:Själva låten 2112 är den enda jag har kommit igenom ordentligt och den är riktigt bra. Ska försöka komma in i resten nu.
Samma här. Är en riktig sucker för progrock men det har aldrig blivit att jag tagit mig an att lyssna på Rush fo real.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
För er som aldrig sett det.Geten skrev:Rush har nämnts i Futurama
http://www.comedycentral.com/videos/index.jhtml?videoId=162725&title=space-invaders
Ett jättebra exempel på varför Futurama äger alla andra animerade serier.
Geten- Profeten Geten
Geten skrev:En sak till. Rush har nämnts i både Futurama och Trailer Park Boys. Bara det gör dem till ett av de tuffaste banden i världshistorien.
Och Chuck, där en låt av dom är en kod till att avdesarmera kärnvapen genom att spela Missile Command till slutet, i mönstret till låten.
Gäst- Gäst
Hellbastard skrev:Geten skrev:En sak till. Rush har nämnts i både Futurama och Trailer Park Boys. Bara det gör dem till ett av de tuffaste banden i världshistorien.
Och Chuck, där en låt av dom är en kod till att avdesarmera kärnvapen genom att spela Missile Command till slutet, i mönstret till låten.
Och Geddy Lee nämns i Orgazmo!
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Sjukt bra band! 2112 och A Farewell To Kings är mina favoritplattor med den kanadensiska powertrion
ElectricWizard- Antal inlägg : 254
Har aldrig riktigt fastnat för Rush...
Countess- Antal inlägg : 1265
Working Man och Tom Sawyer är jävligt bra låtar men mer har jag inte hört.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Att luta sig tillbaka och lyssna på The Fountain of Lamneth är gött, 20 minuter magi.
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Bra band, cool musik! Skönt blandning av progressivt och hårdrock, fast deras tidiga och mer bluesiga verk är inte dumma dem med!
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Harlyssnat in mig mer på Rush och det gillas starkt!
Första plattan och 2112 håller jag högst.
Faantastiska musiker och dokumentären om dem (den som Sam Dunn gjorde) var fan riktigt bra!
Första plattan och 2112 håller jag högst.
Faantastiska musiker och dokumentären om dem (den som Sam Dunn gjorde) var fan riktigt bra!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Sida 1 av 2 • 1, 2
Metalforum Exiles :: Musik :: Hårdrock
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet