Hells Pleasure Metalfest
+7
Vitus
Geten
Xemtoth
Halonen666
Atlas Musclecore
Vargr
Horrified
11 posters
Sida 2 av 5
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Hells Pleasure Metalfest
Fan härligt om vi blir ett gäng, vi kommer ta upp ett helt flyg med Ryanair ner till Frankfurt, eller så hyr vi en buss!
Jag funderar på att tåga dit. Ska se om jag hittar någon tysk polrae som har lust att dra dit, som kan hjälpa mig och Echmil med tågen!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Ingen med C-körkort här eller?!?
Davve: Tåg är fan härligt det med faktiskt, och tågen i Tyskland är fina.
Davve: Tåg är fan härligt det med faktiskt, och tågen i Tyskland är fina.
Faktiskt. Åkte tåg ner till Party San 2007. riktigt härlig upplevelse! Supa på stationen, spela musik och bete sig som ett drägg!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Var skitsegt när jag hade suttit i Köln hela natten och druckit bärs och ville sova på tåget till Berlin, konduktören kom och väckte mig en gång vart 45:e minut för att kolla biljett. Jävla imbecill. Annars var allt fint.
Tåg låter najsigt. Har ju liksomn aldrig flygit så varför börja nu?
Gäst- Gäst
skaffa nån med körkort sen tar vi la nån båt till tyskland sen är det ju bara att choogla on down to new orleans som CCR skulle sagt.
Haha, aldrig att jag ska åka med bil ner till Tyskland igen. Skitjobbigt ju. Men ni som bor i södra Sverige har så klart lite lättare; inte lika lång väg att åka. Nä, bor man i centrala Sverige är det Skavsta och Ryanair som gäller. Undrar om man kommer åka på det här. Får se.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Det är nog det billigaste alternativet för min del också, tror bara biljetten till Köpenhamn skulle bli dyrare än flyget.
Jag har körkort 8). Men ingen bil
Fast som sagt så undrar jag nog om det inte blir dyrare med bil. Som geten sa. Dessutom måste man väl övernatta någonstans på vägen. Det tar ju ett tag att åka dit.
Fast som sagt så undrar jag nog om det inte blir dyrare med bil. Som geten sa. Dessutom måste man väl övernatta någonstans på vägen. Det tar ju ett tag att åka dit.
Åker ni bil är det lämpligast att övernatta på färjan.
Geten- Profeten Geten
Kanske går att köra till och från Frankfurt istället för tåg?Vargr skrev:Jag har körkort 8). Men ingen bil
Kör man till Frankfurt kan man väl lika gärna köra till Prössneck. Det är ju närmre. Men det blir väl billigare med flyg?
Hoppas inte det, för bil e ju bra mycket skönare 8)Vargr skrev:Kör man till Frankfurt kan man väl lika gärna köra till Prössneck. Det är ju närmre. Men det blir väl billigare med flyg?
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Säg att vi kör från Uppsala till Pössneck och tillbaka. Med bensinpris på 12 kr/l och en bil som drar 0,8 l/mil så kommer hela resan kosta 2657 kr. Om man blir fullsatt bil med fem personer så blir kostnaden för varje person 531 kr typ. Men då har jag inte räknat med slitagekostnad. Men det beror på om ägaren till bilen vill ha sånt.
Tar vi flyget så kostar det högst 200 kr per pers med ryanair, sen måste vi ju ta tåg eller buss i tyskland och det vet jag inte vad det kostar.
Dessutom kommer resan ta ca 15 timmar med bil och betydligt kortare med flyg. Sen slipper man läsa skyltar för att hitta fram också. Men jag vet inte. Det kan ju vara trevligare att köra bil också. Men som sagt så har jag ingen bil.
Tar vi flyget så kostar det högst 200 kr per pers med ryanair, sen måste vi ju ta tåg eller buss i tyskland och det vet jag inte vad det kostar.
Dessutom kommer resan ta ca 15 timmar med bil och betydligt kortare med flyg. Sen slipper man läsa skyltar för att hitta fram också. Men jag vet inte. Det kan ju vara trevligare att köra bil också. Men som sagt så har jag ingen bil.
Du får aldrig en flygbiljett för 200 spänn på ryanair. Snarare 600-1000:- tur och retur, tyvärr. Dom lägger till massa extra kostnader för bagage osv. Dock kommer jag nog flyga ändå, tycker det är hyffsat billigt samt att det går forttare
Horrified- Antal inlägg : 58
Jag flög till Wacken skitbillgit i vilket fall, med Ryanair, rörde sig om nån hundring bara.
Ralle: haha, låna vincents bil!
Ralle: haha, låna vincents bil!
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Köper man 3 månader innan avresa så kan man få under hundringen per resa med raynair. Har kollat biljettkostnad till frankfurt i maj (vilket är 3 månader från nu) och det kostade under hundra kr har jag för mig.
Vem fan tar med sig bagage på en så kort resa? Ett par hundringar kostar biljetten. Sen kan du ta med dig en mindre väska ombord utan extra kostnad.Horrified skrev:Du får aldrig en flygbiljett för 200 spänn på ryanair. Snarare 600-1000:- tur och retur, tyvärr. Dom lägger till massa extra kostnader för bagage osv.
Geten- Profeten Geten
Man får ha en ganska stor väska som handbagage faktiskt. Så man får plats med det mesta i den.
Måtten är: 55cm x 40cm x 20cm
och den får väga högst 10 kg. Så man får plats med en hel del
Måtten är: 55cm x 40cm x 20cm
och den får väga högst 10 kg. Så man får plats med en hel del
Senast ändrad av Vargr den mån 15 feb - 22:02:26, ändrad totalt 1 gång
Ja men du har kollat i juli. om du kollar i maj så ser du att det stämmer det där om tre månader som jag sa förut.
Ursäkta min dumhet, haha. Trodde att det var om man bokade MINST 3 månader innan. Trög man är ibland alltså...
Horrified- Antal inlägg : 58
Fast om man ska campa måste någon ha med sig ett tält, mitt t.ex. väger ca. 6-7 kg.
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Hell's Pleasure 2011 (22-24:e Juli)
» Amplified Metalfest
» Faceplant Metalfest i Malmö 27/7-28/7
» Hole In The Sky Festival, Bergen Metalfest XI
» Amplified Metalfest
» Faceplant Metalfest i Malmö 27/7-28/7
» Hole In The Sky Festival, Bergen Metalfest XI
Sida 2 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet