Rekommendationstråden
+26
exisyphus
pompepg
Snedseglare
Svartesmeden
Torzul
Pontus58
coolboy
BIFFonen 666
savopipo
patologen
Carrion
M-Morbid
Göteborgs Rapé
ElectricWizard
Johan
Xemtoth
Vitus
Stenberg
Karate-Molin
Monoliten
Horrified
Geten
Bestial Death
Halonen666
Atlas Musclecore
Wolvie
30 posters
Sida 2 av 5
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Rekommendationstråden
Och riktigt jävla bra sådan. Någon som vet några fler plattor i samma stuk förutom Epitome Of Darkness? Sådär intensivt, minnesvärda riff och en ruskigt morbid atmosfär?Xemtoth skrev:Band man måste höra inom genren är ju helt klart
Merciless - The Awakening, Unbound
Tribulation - The Horror
Visst, det är Death/Thrash men!
Wolvie- Soulreaper
- Antal inlägg : 615
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Mhmm, båda banden funkar men det va inte vad jag letade efter. Hur som helst tänkte jag rekommendera nya svenska bandet Sarpanitum. Det spelar techdöds i samma anda som Insision, med en hel del atmosfär och subtila melodier på sina håll. Lika tungt som New York-döds också.
http://www.myspace.com/sarpanitum
Edit: Jävla kukkoder...
Herrejävlar jag hade riktigt fel där. Har alltid trott att bandet va svenskar men så va inte fallet. De är tydligen del av den snabbt växande moderna brittiska dödsscenen. Måste varigt något annat band jag blandade ihop dom med.
http://www.myspace.com/sarpanitum
Edit: Jävla kukkoder...
Herrejävlar jag hade riktigt fel där. Har alltid trott att bandet va svenskar men så va inte fallet. De är tydligen del av den snabbt växande moderna brittiska dödsscenen. Måste varigt något annat band jag blandade ihop dom med.
Senast ändrad av Wolvie den ons 30 jun - 2:49:19, ändrad totalt 1 gång
Wolvie- Soulreaper
- Antal inlägg : 615
Blaspherian - Allegiance To The Will Of Damnation, fan vad bra. Så jävla ondskefullt!
Aldrig lyssnat på det tidigare, men fan, det här kommer hänga med länge. Ett av riffen i Prayer of Satanic Hate påminner om Niles In Their Darkened Shrines tycker jag. Jag är så illa tvungen att skita i grannarna och höja ett tag.
Spar dig till dagen!
Kan du höja ännu mera
Kan du höja ännu mera
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Blir ju tvungen att spana in det om det påminner ens lite om ITDS! Helvete!
EDIT: AAAH ÖH!
Lyssnar på den Johan tipsade om, EPjäveln. Och jag får definitivt Nilevibbar i "Prayer..". Tyvärr är produktionen och sångaren inge vidare, annars hade det här kunnat vara riktigt jävla bra.
EDIT: AAAH ÖH!
Lyssnar på den Johan tipsade om, EPjäveln. Och jag får definitivt Nilevibbar i "Prayer..". Tyvärr är produktionen och sångaren inge vidare, annars hade det här kunnat vara riktigt jävla bra.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Själv gillar jag just produktionen och sången som fan! Och ja, nu när solen visat sig kan jag höja än mer, trevligt..!
Annars tipsade Atlas mig om Grave Miasma för ett tag sedan, och det var bra, för jag gillar det grymt mycket. Direkt in på toppen på inköpslistan. Tillsammans med Blaspherian och Drowned så klart!
Annars tipsade Atlas mig om Grave Miasma för ett tag sedan, och det var bra, för jag gillar det grymt mycket. Direkt in på toppen på inköpslistan. Tillsammans med Blaspherian och Drowned så klart!
Det här är den bästa death metal-plattan jag hört sedan Epitome of Darkness. Vinylen är mycket smakfull kan jag lova
ElectricWizard- Antal inlägg : 254
Var ett tag sedan jag lyssnade på den men vill minnas jag gillade den. Får ge den mer tid. Enda jag stör mig något på är snubbens händer på framsidan!
ElectricWizard skrev:Det här är den bästa death metal-plattan jag hört sedan Epitome of Darkness. Vinylen är mycket smakfull kan jag lova
Är faktist riktigt bra platta som du säger!
Tycker dock att det är nästan lite allt för mycket delay på sången
Halonen666- FÄRS
Timeghoul, någon?
"This is the thinking man's death metal, brutal, complex, psychedelic, and most of all epic. Not for everyone's taste. Those of you only looking for a quick and primitive metal fix better stay away from this, this is technical death metal at its best." - youtube fanboy
"This is the thinking man's death metal, brutal, complex, psychedelic, and most of all epic. Not for everyone's taste. Those of you only looking for a quick and primitive metal fix better stay away from this, this is technical death metal at its best." - youtube fanboy
Det var något nytt för minna öron, o det gillades ganska hårt!
Ska kolla upp dem mera
Ska kolla upp dem mera
Halonen666- FÄRS
Obliteration! myspace.com/obliterationnorway
Som det syns ett norskt band som påminner en del om Autopsy, Repulsion och Morbid Angel.
Nekropsalms är ett väldigt bra album.
Som det syns ett norskt band som påminner en del om Autopsy, Repulsion och Morbid Angel.
Nekropsalms är ett väldigt bra album.
Göteborgs Rapé- Antal inlägg : 32
God Macabre rekommenderas, svensk gammeldöds.
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
http://www.myspace.com/necronaut666
Fred Estbys nya projekt, med gästartister från bl.a Autopsy, Nifelheim, Entombed och massa andra fina band.
Och det är mannen, myten, legenden Chris Reifert som lägger vocals på Infecting Madness. Jag gillar det!
Fred Estbys nya projekt, med gästartister från bl.a Autopsy, Nifelheim, Entombed och massa andra fina band.
Och det är mannen, myten, legenden Chris Reifert som lägger vocals på Infecting Madness. Jag gillar det!
Stenberg- Antal inlägg : 1420
Kan tipsa om Zombified. Detta är inte bandet som spelade på Skylten med Decap, Gravehammer osv. Lägg märke till stavningen. Zombified. Inte Zombiefied.
BTW så är dessa herrar från Kalmar. En fullängdare är vad som finns. Deathgrind typ.
http://www.myspace.com/zombifiedsweden
BTW så är dessa herrar från Kalmar. En fullängdare är vad som finns. Deathgrind typ.
http://www.myspace.com/zombifiedsweden
Carrion- Antal inlägg : 5778
Hittade finska Winterwolf nyligen. Riktigt förbannat bra är vad det är!
Hade lika gärna kunnat vara typ Carnages andra platta ifall de släppt en till skiva. Riktig old school sunlight-döds från Finland. Första och hittills enda platta går under namnet Cycle Of The Werewolf. Släpptes 2009 och bandet släppte även 2st demos som jag inte hört ännu. Rekommenderas riktigt mycket!
Hade lika gärna kunnat vara typ Carnages andra platta ifall de släppt en till skiva. Riktig old school sunlight-döds från Finland. Första och hittills enda platta går under namnet Cycle Of The Werewolf. Släpptes 2009 och bandet släppte även 2st demos som jag inte hört ännu. Rekommenderas riktigt mycket!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Halonen666 skrev:
Är faktist riktigt bra platta som du säger!
Tycker dock att det är nästan lite allt för mycket delay på sången
Det kan ej bli för mycket.
patologen- Antal inlägg : 365
Lustigt att de alltid går obemärkta förbi. Debuten är ju klassisk i genren doomig döds. They don't make it like used to.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Ska kollas upp!
Halonen666- FÄRS
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sida 2 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet