Zbigniew Preisner
4 posters
Sida 1 av 1
Zbigniew Preisner
Ja, tar och startar upp en tråd om den här mannen också. Han har bland annat gjort Soundtracket till en polsk serie som heter Dekalog som jag många gånger tänkt att jag ska kolla igenom, men det har inte riktigt blivit av än. Hur som helst, mycket post-apokalyptiskt och det är något som tilltalar mig.
Dekalog IV part 2
så jävla vackert
Dekalog IV part 2
så jävla vackert
Gäst- Gäst
Sv: Zbigniew Preisner
Du fick mig vid post-apokalyptiskt, ska titta in det här senare 8)
Återkommer med kommentar sen.
Återkommer med kommentar sen.
Gäst- Gäst
Fan va kort den var, den skulle fortsatt i några minuter till så hade jag börjat grina tror jag, eller blivit helt jävla misär på allvar. Det där partiet kändes som ett perfekt intro till en Funeral doomskiva! Otroligt vackert, får loopa den här tills ja är helt förstörd.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Haha, tipsade jag om det här, eller upptäckte du det själv? Jag minns inte... I alla fall, jag upptäckte just det där soundtracket när jag satt och kollade på Zdzislaw Beksinski's hemsida, där de hade använt musik av Preisner, och just ifrån Dekalogen... Och just det stycket du länkade till ovan på en viss del av sidan, "Original Works", och då slog det liksom slint i skallen - den där musiken, med den känsla jag hade byggt upp under kvällen runt Beksinski's målningar blev typ för mycket, satt och bara glodde på ingenting i typ 30 minuter. Jävligt vackert.
http://www.beksinski.pl/
Där är Beksinski's sida! Som sagt, gå in på Original Works så spelas den låten, på repeat. Visserligen inte hela, men den mörkaste biten.
http://www.beksinski.pl/
Där är Beksinski's sida! Som sagt, gå in på Original Works så spelas den låten, på repeat. Visserligen inte hela, men den mörkaste biten.
Nej jag upptäckte det själv, men på samma sätt som dig. Man blir helt ställd av det
Gäst- Gäst
Hur upptäckte du att det var Dekalogen då ? Jag var tvungen att skicka ett mail... Fast det var lite kul att jag fick det svaret, då jag hade haft Dekalogen på datorn i typ 2 år utan att ha tittat på den.
Tror faktiskt det var Johan på förra forumet som upplyste mig om det, när jag kommenterade på musiken på Beksinskis hemsida
Gäst- Gäst
Hans filmmusik till The Secret Garden är gullig.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Såg La Double Vie de Veronique för ett par veckor sen, finns ett par riktigt fina stycken där
Musiken är Preisner, texten i den sista är Dante Alighieri.
Musiken är Preisner, texten i den sista är Dante Alighieri.
Gäst- Gäst
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet