Manilla Road
+12
M-Morbid
Scullicon
mordred
Carrion
MetalManiac87
ElectricWizard
pissmannen
Sire-Nahvas
Vitus
Geten
Atlas Musclecore
Hammerheart
16 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Manilla Road
Jahaja. Hårdrocksbandet Manilla Road har lyssnats på friskt i helgen hemma hos Vitus. Bra skit. Lyssna på Crystal Logic!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Sv: Manilla Road
Orkade inget säga. Ni vet redan vad jag tycker om bandet.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Ser ut att fattas en sida (samt en rad eller två på första) men det som finns kan ändå vara av intresse. Lite snack om konceptet bakom bandet och albumet Crystal Logic.
Geten- Profeten Geten
Indiana Jönsa fram den då.
Geten- Profeten Geten
Somnade till The Courts of Chaos igår, det var härligt. 8) Bra platta.
Förresten, den här Bryan "Hellroadie" Patrick som sjunger på senare plattor, vad är det för någon jävla typ? Förstör ju nästan bara.
Förresten, den här Bryan "Hellroadie" Patrick som sjunger på senare plattor, vad är det för någon jävla typ? Förstör ju nästan bara.
hörde ifrån en bekant för längesedan att de tog in honom för att riva av alla falsetter och skrik som shelton inte pallar längre pga åldern. fast det gäller live. vad han gör på plattor vet ja inte.
Fan vad jag gillar Manilla Road alltså. Open The Gates känns ju som om den nästan toppar Crystal Logic. Sen är ju inte The Deluge dålig heller!
Gäst- Gäst
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260589288939&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
Tydligt tecken på att det börjar bli dags att återsläppa The Deluge.
I svenska kronor är det nuvarande högsta budet ca 3.900. För en CD.
Tydligt tecken på att det börjar bli dags att återsläppa The Deluge.
I svenska kronor är det nuvarande högsta budet ca 3.900. För en CD.
Geten- Profeten Geten
ska leta reda på den för 30.-
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Crystal Logic är ju fyyyfaaaaaaaaaaan alltså. Sen har jag bara hört Open The Gates och The Deluge, inte lika bra
pissmannen- Witchfinder General
- Antal inlägg : 327
Bah!
Geten- Profeten Geten
I stort sett allt med Manilla Road är kungligt bra
ElectricWizard- Antal inlägg : 254
Spiral Castle-plattan är den enda plattan jag har med dom och den är bra. Episk, magisk och allt. Det jag har hört ifrån tidigare alster är också bra, men har inte satt in mig så jättemycket att jag kan säga vilken låt/skiva jag tycker bäst om. Låtarna från Crystal Logic är hur episkt sköna som helst!
MetalManiac87- Antal inlägg : 88
Har inte ens hört bandet men läst om dem i SRM.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Hellroadie har jobbat med Manilla Road i olika roller sedan Crystal Logic-tiden, bland annat som roddare. Han började sjunga med Manilla Road 2001-2002 på Mark Sheltons begäran. Shelton har problem med rösten, det funkar någorlunda i en studio när han kan ta det i sin egen takt, men att sjunga mycket live är helt enkelt mycket skadligt för hans röst. Om du har sett Manilla Road live någon gång så vet du att Hellroadie är en jävligt duktig sångare som kan låta kusligt likt Mark Shelton.Atlas Musclecore skrev:Somnade till The Courts of Chaos igår, det var härligt. 8) Bra platta.
De studioplattor som Hellroadie hittills har lagt leadsång på är Spiral Castle och Gates of Fire. Shelton sjunger dock också en hel del på skivorna, ungefär hälften. En del tror att Hellroadie bara gör growl och gruffig sång, men det stämmer inte. Båda två gör både ren och aggressivare sång på skivorna. Ta till exempel "When Giants Fall" och "Stand of the Spartans" från Gates of Fire-plattan, det är Hellroadie som sjunger all leadsång på dem, fast många tror att det är Shelton pga röstlikheten.
Hellroadie sjunger inget på Voyager, däremot ska han vara med på skivan som kommer nästa år.
mordred- Antal inlägg : 13
Alltid trott att Manilla Road var ett skitband som spela lika ''hård'' musik som gyllene tider, pga namnet.
Därav har jag inte lagt en sekund på att lyssna, så tänkte kolla lite närmare på de senare.
Därav har jag inte lagt en sekund på att lyssna, så tänkte kolla lite närmare på de senare.
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Jodå, jag är medveten om omständigheterna... Behöver inte gilla läget för den sakens skull.
Hellroadie är skön. Vi kan tacka the lords of light att bandet fick en ersättare vars röst är så lik Hajens.
Geten- Profeten Geten
Det är helt otroligt hur likt Dreams of Eschaton introt, precis innan det akustiska verkligen börjar, är likt "Canned Heat - On the Road Again", introt där.
Gäst- Gäst
Sen snackar väl alla om att de plankat Angel Witch riff i den låten. Hela den låten är en ripoff! Men bättre ändå för det är Manilla Road.
Geten- Profeten Geten
Ja, men jag tror åtminstone Canned Heat grejen är medveten. Som en hyllning.
Gäst- Gäst
Allt är medvetet! Ingen kommer bry sig 40 år senare ändå.
Geten- Profeten Geten
Men spelar man heavy metal är det nog ganska svårt att INTE sno ett och annat riff från någon brittisk samling karlar. Undrar hur man Black Sabbath-riff som stulits genom tiderna...
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet