Tipstråd
+17
Svullet_Rektum
Xemtoth
savopipo
M-Morbid
Göteborgs Rapé
Countess
impressive
Vargr
Evilkillerrrrrr
AdverseSphere
Hammerheart
Carrion
ElectricWizard
Johan
Atlas Musclecore
Monoliten
Geten
21 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Tipstråd
Förvånar mig ibland att man inte hör mer om Infinity. Kolla upp grejorna och njut, inget originellt, men fan så bra. B. Xul bakom trummorna och på sång, skriver väl all musik om jag inte minns fel. Deras cover på Immortals The sun no longer rises är mästerlig - liksom samtliga plattor. Även om The Birth of Death och Enter thy Labyrtinh of Hell är personliga favoriter. Bra cover på Dissections Night's Blood har de på senaste plattan the Arcane Wisdom of Shadows. Deras egen musik är som sagt inget originellt, utan bara mästerligt framförd black metal, gillar man mästerligt framförd black metal ser jag ingen anledning till att inte lyssna.
Köpte deras skiva The Arcane Wisdom of Shadows för nått år sedan. Den har gått varm i vinylspelaren. Men har inte fått tummen ur och kollat upp deras tidigare skivor. Antar att de också är bra!
Såg idag att Taake har släppt ny skiva. Har bara hört någon enstaka låt och det låter väl helt ok. Men de kommer ju såklart inte att bräcka deras första skiva.
Såg idag att Taake har släppt ny skiva. Har bara hört någon enstaka låt och det låter väl helt ok. Men de kommer ju såklart inte att bräcka deras första skiva.
Svartesmeden- Svampführern
- Antal inlägg : 745
A den är mycket bra. The Birth of Death bör du kolla upp, deras bästa platta tycker jag.
Detta lät fan sjukt bra! Pagan Folk Black Metal är det beskrivet som.
INFO!!
En instrumental dänga, bara för att det var snyggt
INFO!!
En instrumental dänga, bara för att det var snyggt
Carrion- Antal inlägg : 5778
Saligia, BM från Norge.
Countess- Antal inlägg : 1265
Det där var det absolut tråkigaste jag någonsin hört inom BM.
"Atmospheric Black / Doom Metal, Acoustic"
Enligt metallarkivet. Rätt så mysigt såhär i höstrusket.
Högklassig Norsk Black Metal från 94. Från Covenants första demo!
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Trolligt.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Gorath Belgisk "progressive" bm. Bra grejer om ni frågar mig.
https://www.youtube.com/watch?v=GZ3EMjIo0K0
https://www.youtube.com/watch?v=GZ3EMjIo0K0
Efter 5-6 år så lyssnade jag igenom 'Armada' med Keep of Kalessin. Den var inte lika dålig som jag minns att den var. Tror det var en låt som var ganska så pinsam som jag gärna tycker att de kunde skippat, men annars var det ganska så stiligt. Folk som gillar senare Watain bör ju gilla det.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Haha, kommer ihåg att jag kollade in den för ett par månader sedan och tyckte den var mycket, mycket sämre än vad jag tyckte 2006!
Det var en låt jag störde mig otroligt mycket på. Vettifan vad den heter, men den är ganska tidigt i skivan fram emot mitten. Men utöver det var det helt okej!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Detta låter fan skitbra! Italienare. Lite Venom, lite Celtic Frost/HH och lite annat.
Lite mer italienare.
Ryssar, Riktigt djävla bra ryssar.
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Kollade upp vad medlemmarna i Katharsis höll på med, och såg att Scorn hade skrivit all lyrik till någon skiva som släpptes tidigare i år, samt att Drakh hade skrivit introspåret. Var tvungen att kolla upp, och det låter faktiskt riktigt bra! Jag presenterar: Charon. (Om de nu inte har nämnts tidigare och jag har missat det) Skivan släpptes via Sepulchral Voice, och de är kanske det bolag som signar den mest kvalitativa musiken just nu.
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sida 4 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet