Regisörer/Producenter
5 posters
Sida 1 av 1
Regisörer/Producenter
Jag tänkte att vi kunde diskutera olika filmskapande personer som är värda att samtala om här. Tipsa om era favoriter, förklara gärna vad som är speciellt med just denne.
Själv har jag kommit att beundra några personer inom filmvärlden:
Luc Besson
Tim Burton
Quentin Tarantino
och på senare tid: Herzog
Tim Burton gör otroligt vackra filmer, mycket tack vare filmmusiken kanske. Därför tror jag att jag också fastnade för Herzog. Fast där har vi en helt annan standard på film jämfört med någon annan.
Tarantino gör vackra filmer på sitt sätt. Han kan få en film att bli så sketna skön även om den nästan inte har någon handling alls. Hans sätt att överdriva saker är klockrent och har han en bild i huvudet hur en viss scen ska se ut så ger han sig inte förrän han fått till det exakt så.
Luc Besson har jag gillat sedan jag föst såg taxi-filmerna. Wazabi är sjukt rolig, Léon är bara så jävla bra och Yamakasi är en till film som jag gillar.
Själv har jag kommit att beundra några personer inom filmvärlden:
Luc Besson
Tim Burton
Quentin Tarantino
och på senare tid: Herzog
Tim Burton gör otroligt vackra filmer, mycket tack vare filmmusiken kanske. Därför tror jag att jag också fastnade för Herzog. Fast där har vi en helt annan standard på film jämfört med någon annan.
Tarantino gör vackra filmer på sitt sätt. Han kan få en film att bli så sketna skön även om den nästan inte har någon handling alls. Hans sätt att överdriva saker är klockrent och har han en bild i huvudet hur en viss scen ska se ut så ger han sig inte förrän han fått till det exakt så.
Luc Besson har jag gillat sedan jag föst såg taxi-filmerna. Wazabi är sjukt rolig, Léon är bara så jävla bra och Yamakasi är en till film som jag gillar.
Sv: Regisörer/Producenter
Någon som jag funderat på att kolla in lite mer är Ed Wood. Är det någon som sett hans verk? Bra/Dåligt?
Måste jag nämna någon filmsnickrare så blir det väl John Carpenter. Mer eller mindre apokalyptiska skräckfilmer med fientliga horder som en grupp människor måste kämpa emot, oftast ledda av en antihjälte. Ja tack.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Är för dålig på film för att ens orka sätta mig in i olika filmskapare.. Peter Jacksson är den enda jag känner till.
Gäst- Gäst
Geten skrev:Måste jag nämna någon filmsnickrare så blir det väl John Carpenter. Mer eller mindre apokalyptiska skräckfilmer med fientliga horder som en grupp människor måste kämpa emot, oftast ledda av en antihjälte. Ja tack.
Nu kommer Snikich vilja ge dig ett rim job och trycka upp en dildo i Hammarby Sjöstad på dig, han är lite smått fanatisk när det gäller Carpenter!
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Carpenter ÄGER. The Thing. behöver man ens säga mera? funderar nästan på att dra igång den nu.
Kurt Russell är gud.
Kurt Russell är gud.
Så bra att han och jag kan komma överens om något vad gäller film då!Pappa Doom skrev:Nu kommer Snikich vilja ge dig ett rim job och trycka upp en dildo i Hammarby Sjöstad på dig, han är lite smått fanatisk när det gäller Carpenter!
Geten- Profeten Geten
Lägesrapport 3-dagare i Götet.. dag 3.. Jag är fortfarande dretfull! Jag säger som så att visst finns det många grymma regisörer, Scorsese, De Sica, De Palma, Baumbach, Solondz mm. Men sen Carpenter är i en klass för sig själv! Onani på film!
Lynch och Solondz kan väl nämnas som nära tvåor men Carpenter.. Jag skulle fan hångla upp han mot ett träd om jag fick chansen!
Lynch och Solondz kan väl nämnas som nära tvåor men Carpenter.. Jag skulle fan hångla upp han mot ett träd om jag fick chansen!
Visstja. Uppskattar även Wes Anderson mycket. Han har en egen stil som jag gillar.
Geten- Profeten Geten
Har inte riktigt fastnat för han men det kan bero på att man såg Royal Tenenbaums med han först och störde mig på Ben Stiller.. Tål verkligen inte den mannen efter att ha sett Zoolander..
Life Aquatic är min favvo.
Geten- Profeten Geten
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet