Possessed
+10
Countess
Seroth
Hammerheart
Karate-Molin
Geten
Wolvie
Sire-Nahvas
Bestial Death
Atlas Musclecore
Carrion
14 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Possessed
Ah, trodde Possesseds demo kom året efter.
Wolvie- Soulreaper
- Antal inlägg : 615
Ah just det, glömde bort splitten "Death Metal" med Hellhammer, Helloween, Running Wild och Dark Avenger också.
I alla fall, antar att uttrycket "death metal" myntades av folk i fanzines osv. - precis som black metal osv. i begynnelsen.
I alla fall, antar att uttrycket "death metal" myntades av folk i fanzines osv. - precis som black metal osv. i begynnelsen.
När Bathorys debut kom blev ju även de klassade som just "Death Metal" i något amerikanskt zine.
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Black Mark själva kallar det Death Metal, fram till och med Blood Fire Death, har jag för mig.
Gäst- Gäst
Åh fan, där ser man.
Bestial Death- Antal inlägg : 782
håller med geten, tycker att possessed är thrash/death...
själv bryr jag mig inte vilka som var de första döds, black, heavy metal banden, det spelar väl inte nån stor roll??
själv bryr jag mig inte vilka som var de första döds, black, heavy metal banden, det spelar väl inte nån stor roll??
Countess- Antal inlägg : 1265
Countess skrev:håller med geten, tycker att possessed är thrash/death...
kanske inte det viktigaste nä.men jag tycker fan det är kul att veta vad allt kommer ifrån ,det man lyssnar på så att säga
ThrashDave- Har ingen spaceknapp
- Antal inlägg : 390
Metallskallar verkar ha en jävla besatthet vid klassificering, genrer och vem som kom först med dittan och dattan. Death/thrash är väl den bästa klassificering för Possessed antar jag, men bortsett från lite olika sång så ser jag ingen vidare skillnad mellan dem och Morbid Saint och jag antar att ingen här skulle vilja kalla MS för dödsmetall?
Wolvie- Soulreaper
Possessed är inte lika snabbt som Morbid Saint!
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Kan ni inte bara enas om att all bra musik oavsett musikstil kallas Death Metal, eller möjligen Hårdhomo....All dålig musik kallas tjejmusik!
Måste hålla med där på tjejmusik-punkten.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Jag röstar på Hårdhomo. Japp vi kör på det.
Wolvie- Soulreaper
Death Metal säger jag om Possessed. Det här med /thrash-grejen är så jävla töntig.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Hellbastard skrev:Ja fan! Klart som fan att det är typ den bästa dödsmetall plattan också.
BURNING IN HELL!
Gäst- Gäst
När jag var yngre tankade jag låten Death Metal för det lät så coolt och blev SKITRÄDD!
Gäst- Gäst
Hade nog jag också blivit om jag hört dem då.
Witchryder skrev:Death Metal säger jag om Possessed. Det här med /thrash-grejen är så jävla töntig.
Thrash Metal säger jag om Possessed. Det här med /death-grejen är så jävla töntig. (!)
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Gamla possessed-medlemmar är sura på Beccera för att turnerar undernamnet Possessed fast han inte borde det tycker dessa bittra herrar. Vad tycker ni? Själv är jag helt emot att dra igång ett band som lagt ner med helt nya medlemmar och lira under samma namn. Hellre att de bytt namn, ev kört några gamla Possessed-dängor och gjort lite nytt material.
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet