Entombed
+21
Necrovore
Horrified
Jandelin
Juck
ThrashDave
pompepg
Seroth
Jon
Monoliten
Naurbereth
Sictorment
pissmannen
Hammerheart
Bobbafett
Karate-Molin
Halonen666
Bestial Death
Wolvie
Geten
Atlas Musclecore
Carrion
25 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Entombed
pompepg skrev:Wolverine Blues är ju fan deras bästa! Var den första jag hörde med dem och håller den högst fortfarande.
samma här fan,var den första jag hörde,lånade den på biblan för typ 6 år sen eller nåt skit bra!
ThrashDave- Har ingen spaceknapp
- Antal inlägg : 390
Hörde Wolverine Blues när jag fick en musik dvd i julklapp.. tyckte att dne låten var asskass
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Seroth skrev:Left Hand Path är ju en av de 10 bästa plattor som någonsin har släppts. Sen verkar jag rätt ensam här om att gilla deras Death 'n' Roll-sound tydligen.
Inte då. Jag gillar både Wolverine Blues och To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth.
Att LHP tillhör en av historiens tio bästa plattor skriver jag under på direkt.
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Jag ska bara uttala mig om det material som har några år på nacken och jag gillar det mesta men inte allt.
Det inflytande som Entombed har haft på döds över hela världen är väl att de lyckades hitta ett för tiden sjujävla köttigt ljud. Alla har inte försökt kopiera men jävligt många har influerats vad gäller att utnyttja det köttiga mellanregistret.
Under Nickes tid var det en fröjd att höra en trummis som antingen leder eller följer gitarrerna slaviskt vilket i mina öron ger en jävla käftsmäll.
LHP är ju till 90% ett hopkok av demolåtarna och för mig som hörde demolåtarna innan så blev det jävligt kul att höra dem i bättre produktion men demoversionerna ligger mig jävligt varmt om hjärtat.
Bluesplattan var ju nyskapande och den första riktigt rocksvängiga dödsen jag stötte på.
Det är lätt att kopiera en musikstil eller inspireras och förändra men det är jävligt få som lyckas skapa något nytt med kvalité.
Hundskivan (sak samma) tycker jag har grymma låtar men någon skum finproduktion som gör att det inte låter döds för fem öre. En jävligt bra platta ändå.
Jag har inte sett dem på några år men de har varit ett sjujävla liveband en gång i tiden.
Det inflytande som Entombed har haft på döds över hela världen är väl att de lyckades hitta ett för tiden sjujävla köttigt ljud. Alla har inte försökt kopiera men jävligt många har influerats vad gäller att utnyttja det köttiga mellanregistret.
Under Nickes tid var det en fröjd att höra en trummis som antingen leder eller följer gitarrerna slaviskt vilket i mina öron ger en jävla käftsmäll.
LHP är ju till 90% ett hopkok av demolåtarna och för mig som hörde demolåtarna innan så blev det jävligt kul att höra dem i bättre produktion men demoversionerna ligger mig jävligt varmt om hjärtat.
Bluesplattan var ju nyskapande och den första riktigt rocksvängiga dödsen jag stötte på.
Det är lätt att kopiera en musikstil eller inspireras och förändra men det är jävligt få som lyckas skapa något nytt med kvalité.
Hundskivan (sak samma) tycker jag har grymma låtar men någon skum finproduktion som gör att det inte låter döds för fem öre. En jävligt bra platta ändå.
Jag har inte sett dem på några år men de har varit ett sjujävla liveband en gång i tiden.
Är de inte de längre? Själv har jag inte sett dem live.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Carrion skrev:Själv har jag inte sett dem live.
Såg dem i höstas på KB i Malmö när de var förband till Amon Amarth, riktigt grymma var dem.
Det där är ju lite skumt, kan jag tycka, att Entombed - pionjärerna och det absolut största svenska dödsmetallbandet - spelar som förband åt ett band som Amon Amarth. Alltså, vad fan?
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Jag håller med om att Entombed borde headlina. Dock så får man väl inse att Amon Amarth har blivit väldigt stora på senare år och fått en rejäl beundrarskara, och därmed blivit ett större dragplåster än vad Entombed är.
Däremot så är Entombed det bästa jag har sett live. Speciellt på Klubben 2008 var det riktigt jävla bra.
Däremot så är Entombed det bästa jag har sett live. Speciellt på Klubben 2008 var det riktigt jävla bra.
Horrified- Antal inlägg : 58
Måste se dem! Att släppa en skiva kan väl inte vara så svårt!?!
Svårt är det nog inte men att få den att låta bra är en annan femmaCarrion skrev:Måste se dem! Att släppa en skiva kan väl inte vara så svårt!?!
Halonen666- FÄRS
Det brukar vara ett jävla jobb att få ut en fullängdare, faktiskt. Inspelning, marknadsföring, turnébokning, layout, fotografi, datum, skivbolagsbögerier. Och mer därtill.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Så lite kortfattat är det ganska jobbigt och ansträngande att göra en fullängare
Halonen666- FÄRS
ÄH! Detaljer, detaljer!
Enligt Swedenrock så kommer Entombed att följa med Volbeat på deras höstturné, följande dagar de spelar i Sverige är:
7/10 Malmö, Malmö Arena
8/10 Göteborg, Scandinavium
9/10 Stockholm, Hovet
16/10 Luleå, Pontushallen
17/10 Sundsvall, Sporthallen
http://www.swedenrock.com/index.cfm?pg=271&pr=0
7/10 Malmö, Malmö Arena
8/10 Göteborg, Scandinavium
9/10 Stockholm, Hovet
16/10 Luleå, Pontushallen
17/10 Sundsvall, Sporthallen
http://www.swedenrock.com/index.cfm?pg=271&pr=0
Borde vara Volbeat som följer med Entombed.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Tänkte samma sak, fan respektlöst av de där raggarwannabedanskjävlarna.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Varför fan ska Entombed följa med volbeat i första handen?
Dem är ju fan itne lika någonstans... Borde vara tvärtom, nästan skamligt
Dem är ju fan itne lika någonstans... Borde vara tvärtom, nästan skamligt
Halonen666- FÄRS
Håller med! Skam!
De är väl inte fel att de iallafall får spela?
Skam iochförsig, men det är ju alltid något.
Tänkte att man skulle gå bara på Entombed i Malmö, någon som är på?
Skam iochförsig, men det är ju alltid något.
Tänkte att man skulle gå bara på Entombed i Malmö, någon som är på?
Gäst- Gäst
Entombed o Dismember hade ju varigt något
Halonen666- FÄRS
tror inte jag skulle betala för att se entombed idag.skeppet
har sjunkit för länge sen, närmare exakt efter LHP.
enda som skulle få mig att se var om dom rev av LHP
rakt av med original medlemmarna.
har sjunkit för länge sen, närmare exakt efter LHP.
enda som skulle få mig att se var om dom rev av LHP
rakt av med original medlemmarna.
Necrovore- Antal inlägg : 9
Nja det håller jag inte med om.
Entombed har nästan alltid hållit hög klass på ett sätt som ingen annan har. Visst jag gillar inte alla skivorna på samma sätt som LHP, Clandestine och Wolverine Blues, men det har ofta varit riktigt bra och vad jag har hört så är det ett jävla grymt liveband!
Entombed har nästan alltid hållit hög klass på ett sätt som ingen annan har. Visst jag gillar inte alla skivorna på samma sätt som LHP, Clandestine och Wolverine Blues, men det har ofta varit riktigt bra och vad jag har hört så är det ett jävla grymt liveband!
Yes! Äntligen har Entombed 2 gitarrister!!! De har väl lärt sig av LHP-fiaskot på MDF.
Underbart!
Underbart!
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Entombed i Karlshamn 28/10
» Entombed+Degial i Uppsala
» Gratisgig med Entombed och Morbus mfl
» MUSKELROCK De Luxe ENTOMBED 26 oktober
» Entombed+Degial i Uppsala
» Gratisgig med Entombed och Morbus mfl
» MUSKELROCK De Luxe ENTOMBED 26 oktober