Imperiet/Ebba Grön/Thåström etc
+4
Halonen666
pompepg
piik
Atlas Musclecore
8 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Chillout
Sida 1 av 1
Imperiet/Ebba Grön/Thåström etc
Mina barndomsfavoriter Imperiet hänger med än idag och kan fortfarande träffa mig exakt med sina texter. Någon annan som fastnat för Thåström eller något av banden han medverkat i?
Jag har väl i princip lyssnat på allt han gjort, var rejält insnöad på det innan...
Jag har väl i princip lyssnat på allt han gjort, var rejält insnöad på det innan...
Gäst- Gäst
Sv: Imperiet/Ebba Grön/Thåström etc
Lyssnade mycket på Ebba Grön när jag var liten, men sen dess har det inte blivit mycket kontakt. Ska försöka få tag på den plattan igen, var en samlingsplatta minns jag.
Kan ta och kolla upp resten med när jag ändå håller på.
Gäst- Gäst
Tycker det är kul med någon låt här och där när humöret är rätt... Men inte mer än så.
min första skiva någonsin var ebba grön,
samlingskivan 1978-1982.
fick i julklapp av min pappa.
sedan den dagen har jag alltid haft en förkärlek till thåström. främst ebba grön, men imperiet är ju guld såklart. har dock inte varit jätteförtjust när han kör solo. men ebba grön, är det bästa svensk punk någonsin har spottat ut.
bara att klicka hem här för 49 riksdaler!
samlingskivan 1978-1982.
fick i julklapp av min pappa.
sedan den dagen har jag alltid haft en förkärlek till thåström. främst ebba grön, men imperiet är ju guld såklart. har dock inte varit jätteförtjust när han kör solo. men ebba grön, är det bästa svensk punk någonsin har spottat ut.
Vinterväsen skrev:Lyssnade mycket på Ebba Grön när jag var liten, men sen dess har det inte blivit mycket kontakt. Ska försöka få tag på den plattan igen, var en samlingsplatta minns jag.
bara att klicka hem här för 49 riksdaler!
Bara en liten "piik" till dig Piik, posta gärna allt i ett meddelande i framtiden, så blir inte forumet så plottrigt! Fixade det åt dig nu. Rätt så lätt att göra, särskilt nu när de flesta webläsare har fliksystem - öppna quote i en flik och släng in i den posten du skriver!
Atlas Musclecore skrev:Bara en liten "piik" till dig Piik, posta gärna allt i ett meddelande i framtiden, så blir inte forumet så plottrigt! Fixade det åt dig nu. Rätt så lätt att göra, särskilt nu när de flesta webläsare har fliksystem - öppna quote i en flik och släng in i den posten du skriver!
alla piikar tas emot till piik,
ska tänka på det nästa gång!
spank you!
Har faktiskt fått svårare för hans sologrejer nu på senare tid, förut slukade jag allt han gjort, men nu blir det mer tidiga Imperiet/Ebba Grön. Den första plattan jag hörde med Imperiet var Kickar (samling av singlar) och sen Synd, var de plattorna jag körde om och om igen när jag var asocial i skolan
Gäst- Gäst
Ebba Grön var något jag lyssnade på endel. Gillar det jävligt mycket fortfarande, blir dock inte så mycket lyssnande.
Var mest för några år sen när jag lirade i ett punkband som jag lyssnade rätt mycket på det.
Enda jag har lyssnat på är dock samlingen.
Var mest för några år sen när jag lirade i ett punkband som jag lyssnade rätt mycket på det.
Enda jag har lyssnat på är dock samlingen.
pompepg- Antal inlägg : 567
VAd alla verkade lyssna på de när dem var små?!
Lyssnade aldrig på dem o har aldrig gillat dem
Lyssnade aldrig på dem o har aldrig gillat dem
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Jag lyssnade inte när jag var liten, hörde bara 800 grader spelas live av ett av skolbanden i mellan/lågstadiet varje år. 8)
aldrig hört på nån av dom.
trodde ebba grön var en soloartist >_>
så illa är det, haha. aldrig varit intresserad helt enkelt.
trodde ebba grön var en soloartist >_>
så illa är det, haha. aldrig varit intresserad helt enkelt.
Jodå, jag älskar både Thåström som soloartist och de flesta band han har varit med i! Framförallt Ebba då! Den första LPn jag nånsin köpte för egna pengar var "Were only in it for the drugs" med Ebba!
Gäst- Gäst
Lyssnade extremt mycket på Thåström/Ebba Grön/Imperiet för typ 5-6år sedan men sen blev det inte så mycket mer efter det. Lyssnade även en hel del på "Pimmes" industrialband Peace, Love and Pitbulls, tyckte de var bra då. För övrigt så tycker jag att Ebba Gröns sista platta är den bästa. Inte punk för fem öre men tycker den är hysteriskt bra ändå.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Gillar Mr Thåström, både med Ebba, Imperiet och som soloartist.
Har nog ärvt det av morsan, som sett Ebba live två gånger och som alltid har gillat honom.
Inget jag lyssnar speciellt mycket på, men tycker han var allra bäst med Ebba Grön, följt av honom som soloartist och med Imperiet.
Har nog ärvt det av morsan, som sett Ebba live två gånger och som alltid har gillat honom.
Inget jag lyssnar speciellt mycket på, men tycker han var allra bäst med Ebba Grön, följt av honom som soloartist och med Imperiet.
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Diggade Ebba Grön när jag gick i högstadiet men var oinsatt i politik så fattade inte texterna alls. Nu för tiden är det väl några låtar som funkar ibland, men överlag är det ganska medelmåttligt. Då lyssnar jag hellre på The Clash.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
The Clash lyssnar jag numera 9 av 10 gånger på hellre än Thåström.
Vetefan om den meningen var helt korrekt enligt den svenska grammatiken?
Vetefan om den meningen var helt korrekt enligt den svenska grammatiken?
Carrion- Antal inlägg : 5778
Ebba Grön har en del balla låtar. Förmodligen det bättre stora punkbandet från Sverige, lyssnar hellre på Mob 47 och sånt när det kommer till Sverige.
Gäst- Gäst
Vad gäller svensk punk lyssnar jag nog egentligen mer på t.ex. Stockholms Negrer och Asta Kask än till exempel Ebba, förstnämnda mest för deras ironiska, provoaktiva texter.
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Metalforum Exiles :: Musik :: Chillout
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet