Ockultböcker
+14
Tartaros11
Monoliten
Tompus
Hammerheart
Scullicon
AdverseSphere
Stenberg
Jon
Xemtoth
Geten
ConnyAnderrson
Atlas Musclecore
flutmyrg
Carrion
18 posters
Sida 1 av 5
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Ockultböcker
Vill ha tips på böcker med ockultteman typ Crowley och liknande författare. Ska beställa
The Book Of The Law, så ifall ni kan tipsa om några intressanta verk så gör det!
The Book Of The Law, så ifall ni kan tipsa om några intressanta verk så gör det!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Sv: Ockultböcker
Panparadox
EDIT: Hahah ser riktigt besatt ut!
EDIT: Hahah ser riktigt besatt ut!
Senast ändrad av Vinterväsen den sön 21 mar - 10:34:58, ändrad totalt 1 gång
Gäst- Gäst
http://www.ladda-upp.com/bilder-a/jag_har_necronomicon_21-730.JPG
JAG har necronomicon, och ser dessutom ut nästan som atlas
JAG har necronomicon, och ser dessutom ut nästan som atlas
Nej det har jag inte, men vet att jag har sett den säljas för ett överkomligt pris någonstans, minns bara inte var. Den verkar ju vara utsåld överallt.
Mannen i fråga har två böcker till som skrivs på nu.
GullveigaRbók – Gullveig studies & anti-cosmic Old Norse runic witchcraft.
URAM – Old Norse black magic within the anti-cosmic tradition.
Mannen i fråga har två böcker till som skrivs på nu.
GullveigaRbók – Gullveig studies & anti-cosmic Old Norse runic witchcraft.
URAM – Old Norse black magic within the anti-cosmic tradition.
Gäst- Gäst
http://www.ladda-upp.com/bilder/32153/jag-har-necronomicon-21 så då?
EDIT: oj, kanske skulle blurrat svastikan i bakgrunden.
Grimoirer är fan laddade grejer.... Måste verkligen vara spirituellt vaken för att ens vilja röra vid en faktiskt. Att läsa en är samma femma.
Nu funkade länken! Haha, ja, nästan samma slags ansiktsuttryck, härligt. Vad har du för någon utgåva? Min är ifrån 1981.
Nu funkade länken! Haha, ja, nästan samma slags ansiktsuttryck, härligt. Vad har du för någon utgåva? Min är ifrån 1981.
har någon nytryckt commemorative edition, 2001 är den från tror jag. vann den på någon jävla tipsrunda på skolbiblioteket i nian
flutmyrg skrev:har någon nytryckt commemorative edition, 2001 är den från tror jag. vann den på någon jävla tipsrunda på skolbiblioteket i nian
Hahaha, vad fan? Ser ju mycket äldre ut än så, fast det kanske bara är en illusion av kvalitén. Men det är intressanta grejer som står i den, fast jag har inte tillräckligt bred referensram för att kunna ta åt mig i annat än känsla när jag har bläddrat i den.
Atlas Musclecore skrev:flutmyrg skrev:har någon nytryckt commemorative edition, 2001 är den från tror jag. vann den på någon jävla tipsrunda på skolbiblioteket i nian
Hahaha, vad fan? Ser ju mycket äldre ut än så, fast det kanske bara är en illusion av kvalitén. Men det är intressanta grejer som står i den, fast jag har inte tillräckligt bred referensram för att kunna ta åt mig i annat än känsla när jag har bläddrat i den.
det är jävligt intressant, killen var ett jävla geni.
det är världens tjoickaste pocket med fejkläderomslag. den ser bara tuff ut från framsidan din ser lite tuffare ut av bilden att döma.
Ja fan, läderinbunden. Är min farsas ifrån början, så den har hans Ex Libris i sig, men det är bara cool.
flutmyrg skrev:räknas necronomicon?
Ja den räknas.
Det där är inte Necronomicon boken, utan en samling utav lovecraft's bästa noveller måste påpeka. Atlas version av necronomicon är otroligt kunglig utan dess like dock!flutmyrg skrev:http://www.ladda-upp.com/bilder/32153/jag-har-necronomicon-21 så då?
ConnyAnderrson- Antal inlägg : 65
Finns det inga andra ockultböcker? Typ info om det ockulta i allmänhet eller är det bara Crowley som höll på med sådant?
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Panparadox e fin den, äger inte den själv dock. Annars e väll Liber Azerate LÄSVÄRD men knappast mycket o hänga i granen. Liber Null är mera min smak i så fall, lite svårläst eftersom det är svåra ord, but contains alot of information so to speak!
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Även om jag är lite sen i diskussionen skulle jag ändå vilja passa på att nämna boken quimbanda-vägen till det vänstra riket.Boken är uppbyggd under den period då quimbandan var som mest fruktad och där nämns de mest centrala gudarna i deras trosuppfattning.Läs den går bland annat att beställas via repulsive.
Jon- Antal inlägg : 67
Boken som bara heter heter Ockult kanske kan vara något? Helt klart värd 69 riksdaler.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=918544992X
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=918544992X
Stenberg- Antal inlägg : 1420
"Quimbanda - Vägen till det vänstra riket" kan även jag rekommendera. För mig öppnade den portar till tidigare outforskat territorium. Dock torde den vara slutsåld, då upplagan är kraftigt begränsad (200 exemplar). Huruvida den kommer att utökas eller inte återstår att se.
"Kabbala, kliffot och den goetiska magin"
Den svenska utgåvan är slutsåld. Däremot är den tillgänglig hos många kommunala bibliotek.
I övrigt finns en engelskspråkig version att beställa.
Här finns mycket material att tillgå: www.ixaxaar.com
Priserna är dock en annan femma..
"Kabbala, kliffot och den goetiska magin"
Den svenska utgåvan är slutsåld. Däremot är den tillgänglig hos många kommunala bibliotek.
I övrigt finns en engelskspråkig version att beställa.
Här finns mycket material att tillgå: www.ixaxaar.com
Priserna är dock en annan femma..
Senast ändrad av AdverseSphere den sön 25 sep - 12:53:56, ändrad totalt 1 gång
AdverseSphere- Antal inlägg : 173
Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sida 1 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet