Moderna "Screamers"
+9
ThrashDave
Monoliten
Vitus
Hammerheart
Geten
Svullet_Rektum
Bestial Death
Sire-Nahvas
Atlas Musclecore
13 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Moderna "Screamers"
Ja... Vad fan har hänt med alla vokalister som kör i Rob Halford, Eric Adams, Ian Gillan osv.-stilen? Folk som kan köra skrik som kryper upp längs ryggraden och ger en eufori i huvudkontoret? Finns ju bara vissa fån inom power metal som inte har förmågan att klara av att vara en screamer, men som väldigt gärna verkar vilja. De saknar både pondus och djup i rösten!
Någon som vet om det finns några mer moderna vokalister som kör den sortens vocals?
Någon som vet om det finns några mer moderna vokalister som kör den sortens vocals?
Sv: Moderna "Screamers"
produktionen sabbar lite på nutida metal men sångaren i RAM har ju en sjujävla pipa...
på muskelrock så hörde man hur bra sångare han är. innan dess gillade jag dom inte alls!
återkommer givetvis om jag kommer på mera...
på muskelrock så hörde man hur bra sångare han är. innan dess gillade jag dom inte alls!
återkommer givetvis om jag kommer på mera...
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Kommer inte ihåg varför, men jag såg inte på RAM. Kommer däremot att man hörde honom långt ut på campingen i alla fall, haha.
jat gjorde jag också.
låg i tältet och skulle sova men så fort jag hörde skriken så var det bara att springa iväg från campingen... XD
slutresultat: jag såg hela RAM-spelningen...
låg i tältet och skulle sova men så fort jag hörde skriken så var det bara att springa iväg från campingen... XD
slutresultat: jag såg hela RAM-spelningen...
Sire-Nahvas- Fast Taker
Sire-Nahvas- Fast Taker
Jag vet inte huruvida denna låt bör klassas som modern eller inte, då den är inspelad så tidigt som '98, men man måste ändå ge Swanö cred för sitt sjukt stora register. Precis som någon skrev som kommentar till det här klippet så bör man kanske inte ta texterna allt för seriöst, då det bara var ett kul sidoprojekt av snubbarna i Opeth, med Dan Swanö på sång.
[
[
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Ja fan, Swanö har ashärliga vox... Men vettefan, är det en klassisk screamer-stil han kör? Får mer vibbar av Udo osv. Men ja, han borde väl kunna räknas på sätt och vis.
Steelwing... Han saknar djupet i rösten, pondusen. Låter som en pubertal snubbe, riktiga screamers kan verkligen vråla, inte bara gå upp i lätta falsetter!
Steelwing... Han saknar djupet i rösten, pondusen. Låter som en pubertal snubbe, riktiga screamers kan verkligen vråla, inte bara gå upp i lätta falsetter!
Hädelse att nämna Eric Adams i samma mening som Halford...
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Blir bara sur när du säger det där, ser rött och vet inte vad jag ska säga. Att de är annorlunda kan jag hålla med om, på flera vis, men som screamers går det helt klart att göra en jämförelse.
Nja, det tycker jag inte. Adams är rena amatören jämfört med Robban.
Troll.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Du kan inte vara seriös, ärligt. Om vi skulle hårdra det så skulle jag nästan vilja säga tvärtom, Halford är mycket mer energi än vad Adams är/var.Svullet_Rektum skrev:Nja, det tycker jag inte. Adams är rena amatören jämfört med Robban.
Han trollar bara.
Geten- Profeten Geten
Vadå människa? Jag trodde du hade slutat med det!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Pix or gtfo
Nude pix or gtfo.
Geten- Profeten Geten
Photoshop?
Atlas Musclecore skrev:Du kan inte vara seriös, ärligt. Om vi skulle hårdra det så skulle jag nästan vilja säga tvärtom, Halford är mycket mer energi än vad Adams är/var.Svullet_Rektum skrev:Nja, det tycker jag inte. Adams är rena amatören jämfört med Robban.
Varför skulle jag inte vara seriös? Jag säger inte att Lou är dålig, men han når absolut inte upp till Halfords nivå. Då utgår jag givetvis ifrån när båda var som bäst.
vad i hela friden händer i den där bilden, atlas? förtränger mycket skratt i detta nu eftersom ja sitter i skolbiblioteket, hahaha.
Minns när jag såg Narnia på Gates of metal 2006 (kristen hårdrock lät ju både kul och lite sådär fult spännande), vetefan va sångaren heter (orkar inte kolla upp det heller då musiken var väldigt medioker) men jävlar vilka skrik han drog av, stod och skaka ett bra tag efter hans mest sinnessjuka skrik!
Edit: Jag håller i alla fall med dig Atlas, vart fan har de tagit vägen? Finns få saker som är så härliga som att höra ett riktigt högt AAAAAAAAAAAAAAAH! med mycket vibrato. Måste fan dra på Scald nu för det.
Edit: Jag håller i alla fall med dig Atlas, vart fan har de tagit vägen? Finns få saker som är så härliga som att höra ett riktigt högt AAAAAAAAAAAAAAAH! med mycket vibrato. Måste fan dra på Scald nu för det.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet