Bloodbath
+16
MetalManiac87
Deathember
Seroth
Carnated
ThrashDave
Wolvie
Geten
Rob
Atlas Musclecore
Bestial Death
Karate-Molin
Monoliten
pompepg
Xemtoth
Vargr
Carrion
20 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Bloodbath
Här har vi ett band enligt mig inte har släppt ett enda dåligt verk!
Det är ett så sataniskt jävla bra band!!
Outnumbering The Day och Furnace Fuineral är mina favoritlåtar.
Föredrar Åkerfeldt framför Tägtgren även om Peter är awesome som fan!
Diskutera!
Det är ett så sataniskt jävla bra band!!
Outnumbering The Day och Furnace Fuineral är mina favoritlåtar.
Föredrar Åkerfeldt framför Tägtgren även om Peter är awesome som fan!
Diskutera!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Sv: Bloodbath
Tungt band, lyssnade på dom väldigt mycket för ett par år sen under en liten period men jag tröttnade fort.
Samma här. Nu på efterhand är musiken lite.. jag vet inte om det är produktionen eller musiken i sig som bara känns för modärn? nå väl, var i samma sitts som Vargr här.Vargr skrev:Tungt band, lyssnade på dom väldigt mycket för ett par år sen under en liten period men jag tröttnade fort.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Jag tycker också det är alldeles för modernt men jag har lyckats bortse från det.
Lyssnade på Nightmares Made Flesh igår för första gången på ett jävla tag och blev förvånad hur jävla bra det är. Jag kom ihåg att det var bra, men inte så jävla bra.
Sen är ju Eaten en av världens bästa låtar!
Sen är ju Eaten en av världens bästa låtar!
pompepg- Antal inlägg : 567
Asbra band, vafan. Era bakåtsträvare!
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Måste säga lite skamsen att jag inte har hört dessa herrar...
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Ett band som bara blir bättre och bättre för varje släpp. Eller ja, det beror lite på hur man ser på saken. Resurrection Through Carnage är jämnare än Nightmares Made Flesh, men den sistnämnda har betydligt högre toppar. I vilket fall som helst så diggar jag The Fathomless Mastery mest.
Även fast jag gillar Åkerfeldts growl bättre än Tägtgrens, så kan man fan inte annat än beundra den mannen. Jag har inte hört någon annan growlare som slår honom på fingrarna när det kommer till ren skicklighet och teknik (därmed inte sagt att han på något vis är en av mina favoritbrölare). Satan vilket register karl'n har!
Samma här. Bloodbath är nog, när jag tänker efter, det enda dödsbandet med lite modernare stil, som jag faktiskt gillar. Kanske har det att göra med att de är så pass bra låtskrivare, eller något. Bra som fan är dem i vilket fall!
Även fast jag gillar Åkerfeldts growl bättre än Tägtgrens, så kan man fan inte annat än beundra den mannen. Jag har inte hört någon annan growlare som slår honom på fingrarna när det kommer till ren skicklighet och teknik (därmed inte sagt att han på något vis är en av mina favoritbrölare). Satan vilket register karl'n har!
Carrion skrev:Jag tycker också det är alldeles för modernt men jag har lyckats bortse från det.
Samma här. Bloodbath är nog, när jag tänker efter, det enda dödsbandet med lite modernare stil, som jag faktiskt gillar. Kanske har det att göra med att de är så pass bra låtskrivare, eller något. Bra som fan är dem i vilket fall!
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Jag fattar inte hur någon som ser så snäll ut, i princip som en nallebjörn och kan låta som ett jävla brunstigt monster! Helt sjukt bra är han!
Tycker han är överskattad själv. Rätt så trist, fast visst, funkar ibland innan man tröttnar på det.
Bandet i fråga är detsamma, funkar med någon låt en gång vart nionde månad eller något.
Bandet i fråga är detsamma, funkar med någon låt en gång vart nionde månad eller något.
Varför just nio månaders mellanrum? 8) Är det nåt du glömt att berätta?Atlas Musclecore skrev:en gång var nionde månad eller något.
Drog till med en siffra. Tror visserligen att det var ca. 4 år sedan jag lyssnade senast.
Resurrection Through Carnage är bästa, riffen, disten. Om nom nom. <3 Aldrig riktigt förstått grejen med NMF, visst den har ett par kanonlåtar men nja, de två första släppen är lätt mycket bättre. Och nya plattan har jag inte lyssnat på. Wöwö.
Vad gäller de olika sångarna tycker jag Åkerfeldt gör sig mycket bättre i Bloodbath än Tägtgren, även om jag gillar Tägtgren mer öht.
Om nom nom. Ser fram emot att se de i sommar, lär bli hur skoj som helst!
Blev förvånad förut när jag kollade liveklipp och märkte att de hade mer scenutstyrsel än vad jag väntat mig.
Vad gäller de olika sångarna tycker jag Åkerfeldt gör sig mycket bättre i Bloodbath än Tägtgren, även om jag gillar Tägtgren mer öht.
Om nom nom. Ser fram emot att se de i sommar, lär bli hur skoj som helst!
Blev förvånad förut när jag kollade liveklipp och märkte att de hade mer scenutstyrsel än vad jag väntat mig.
Var ska du se dem i sommar?
Åka till Finland kan man ju inte påstå ligger högt på min "To Do-List".
Satan! Vill se Bloodbath!
Satan! Vill se Bloodbath!
Har någon något emot Finland i denna tråd?
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Rob skrev:Har du något emot Finland?
Nej, det kan jag inte påstå. Det jag menade var att jag inte pallar åka till finland för att se Bloodbath. Dels för att det är långt och att jag inte har pengarna
Jag borde avguda Bloodbath, det är dödsmetall på exakt det vis som jag vill ha det men det klickar fan inte. Vem som är bäst av Peter och Mikael som sångare kan jag inte välja mellan, båda gör skitbra ifrån sig tycker jag. Jag kanske behöver ge det lite mer tid och tanke? Dock lyssnar jag hellre på Torture Division.
Wolvie- Soulreaper
- Antal inlägg : 615
Ge det en chans, annars är det väl bara att lägga ner Bloodbath. Det är väl inte mycket mer med det.
Måste säga att jag gillar produktionen på Breeding Death är sjukt bra! Inget överproducerat utan ärligt och naturligt skulle jag säga!
Måste säga att jag gillar produktionen på Breeding Death är sjukt bra! Inget överproducerat utan ärligt och naturligt skulle jag säga!
skitbra för att vara''nytt'' och det känns äkta iaf:)
ThrashDave- Har ingen spaceknapp
- Antal inlägg : 390
Tycker jag också! Tycker det var synd att Dan Swanö hoppade av. Sjukt musikalisk kille och bra gitarrist!
För er som kanske tröttnat på dom lite. Testa och kolla in deras DVD från Wacken 2005. Bastard son of god är klart att rekommendera en titt på! Rysningar? vad är det? här snackar vi STÅKUK FROM HELLERS!!
Carnated- Antal inlägg : 28
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet