Upp till Kamp
2 posters
Sida 1 av 1
Upp till Kamp
Såg precis andra delen av denna krönika i fyra delar, helt fantastiskt bra! blir vild och galen av den, nästan.
Handlar om fyra ungdomar i göteborg under åren 66-76, ungdomskulturen, musiken, demonstrationerna, m.m. Fantastiskt, se den!
Handlar om fyra ungdomar i göteborg under åren 66-76, ungdomskulturen, musiken, demonstrationerna, m.m. Fantastiskt, se den!
Gäst- Gäst
Sv: Upp till Kamp
Nja.. Låter för marxistiskt för min smak.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Det här helt enkelt en skildring av den svenska delen av 68-rörelsens tidiga faser, topp och fall, i princip. Tycker det är en väldigt sanningsenlig historia av hur det utspelade sig på den tiden ifrån vad jag har hört av vuxna jag har snackat med som levde och var verksamma under den perioden, t.ex. var en av mina polares morsa ledare/ordförande för FNL i Stockholm.
Även om det självklart kommer fram vänsteråsikter ifrån karaktärerna i filmen så ska du inte tro att det hela är en gyllene saga om hur vackert och bra de hade det, utan istället se det som ett tidsdokument gjort i retroperspektiv i dagens läge. Sedan att du kanske inte tycker om sådant är en annan fråga.
Peter Birro som har skrivit manus förresten.
Även om det självklart kommer fram vänsteråsikter ifrån karaktärerna i filmen så ska du inte tro att det hela är en gyllene saga om hur vackert och bra de hade det, utan istället se det som ett tidsdokument gjort i retroperspektiv i dagens läge. Sedan att du kanske inte tycker om sådant är en annan fråga.
Peter Birro som har skrivit manus förresten.
Äh, orkade jag mig igenom Tillsammans så...
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
Liknande ämnen
» T-shirts XXL till salu
» Gitarrist till Witchslave
» Tips på Distpedal till Bas?
» Rush till Sverige
» En fråga till folket här
» Gitarrist till Witchslave
» Tips på Distpedal till Bas?
» Rush till Sverige
» En fråga till folket här