Allmänna filmtråden
+23
Bestial Death
Karate-Molin
Countess
M-Morbid
Halonen666
pissmannen
Scullicon
BIFFonen 666
Friberg
Stenberg
Wolvie
Johan
Vargr
Xemtoth
Svullet_Rektum
Monoliten
Hammerheart
pompepg
Atlas Musclecore
Vitus
Geten
Svartesmeden
Snikich
27 posters
Sida 2 av 13
Sida 2 av 13 • 1, 2, 3, ... 11, 12, 13
Sv: Allmänna filmtråden
Ja.. Men jag får iaf samma vibbar som dessa ur-tvättade t-shirts med bandtryck som en kan köpa på tex. Carlings för 500 spänn när en annan kanske har samma tryck och samma skick fast min kosta 150 spänn och 40 ggr i tvättmaskin..
Sällan jag sett en remake som är bra även om det har förekommit, men särskilt inom skräck (tror faktiskt inte det har inträffat) har jag väldigt svårt för remakes, men det är kanske för en söker sig inte direkt till skräck längre och får endast se toppskiktet med skit.
Sällan jag sett en remake som är bra även om det har förekommit, men särskilt inom skräck (tror faktiskt inte det har inträffat) har jag väldigt svårt för remakes, men det är kanske för en söker sig inte direkt till skräck längre och får endast se toppskiktet med skit.
Remaken på The Ring var bättre än originalet. Enda exemplet jag kan minnas.
Night of the Living Dead 3D...
Night of the Living Dead 3D...
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Tänkt väldigt länge.. Scarface.. där har du en film där remaken är lika bra som originalet! Kommer dock inte på nån som är bättre ännu..
Åhå, så vi räknar in andra genren också? Har lättare för att uppskatta remakes på filmer i andra genren än skräck förutsatt att det har gått tillräckligt med tid mellan originalet och nya versionen. Originalet ska kännas riktigt out-of-date. Det här med att jänkare ska göra remakes på asiatiska filmer bara några år efteråt faller mig inte i smaken, vilket är varför jag t.ex. ignorerat The Departed trots att jag har stor respekt för Scorsese.
Originalet Infernal Affairs är så jävla bra!
Edit: Och ja, The Ring är undantaget.
Originalet Infernal Affairs är så jävla bra!
Edit: Och ja, The Ring är undantaget.
Geten- Profeten Geten
Med tanke på att jag sällan kollar skräck längre så har jag inte så mycket att säga i den genren Tyckte själv The Departed va rätt bra även om man hade väntat sig lite mera. Finns faktiskt en Scarface grej i den filmen att det alltid dyker upp ett X då nån kommer dö, snott men ack så vackert. Infernal Affairs verka bra men jag har svårt att få känsla när man inte kan språket, är lite gay så men ser helst film där en kan språket eller iaf några nyckelord så man kan få en känsla för det emotionella och tonen i dialogen, därför ryker en hel del asiatiska filmer för min del.
Geten- Profeten Geten
Har en hel del Fellini filmer jag ska titta på, hade tänkt börja med Satyricon... Vilka bör jag se på efter den?
Atlas Musclecore skrev:Har en hel del Fellini filmer jag ska titta på, hade tänkt börja med Satyricon... Vilka bör jag se på efter den?
Vart är alla ni filmsnobbar nu ? Är i princip klar med den anime-serie som jag glor på imorgon.
Orka se på snobbiga filmer. Se en gammal b-film istället!
Geten- Profeten Geten
O RLY?!
Illa.
Illa.
Geten- Profeten Geten
Faktiskt inte sett en enda rulle med Fellini och nu är det endast en film sen Oscarsgalan.. är så en skäms.. Festat alldeles för hårt och varit sjuk nu senaste dagarna.
Men nu är det så att Kött är stor Fellini fan.. Har för mig 8½ är hans favorit rulle med honom.
Men nu är det så att Kött är stor Fellini fan.. Har för mig 8½ är hans favorit rulle med honom.
Trodde jag inte om dig Deall! 8½ alltså... *skriver upp*
Du får dra hit kött till forumet, haha.
Som sagt.. Jag skäms..
Vad film forumet vore komplett om det hände! Ja, Kött har nog ganska mycket egentligen att tillföra på dem flesta ställena, frågan är bara om han skulle orka!
Vad film forumet vore komplett om det hände! Ja, Kött har nog ganska mycket egentligen att tillföra på dem flesta ställena, frågan är bara om han skulle orka!
Geten- Profeten Geten
Det är fan så man blir kåt! Ser mycket fram emot filmen även om trailern inte sa mig så mycket. Musiken ser en lite fram emot också, verka ha lite synth mys i början av trailern!
ÅH JÄVLAR! Detta kan bli den enda bra actionrullen som gjorts det här millenniet!
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Fan alla de hårda grabbarna! Detta ska ses!
pompepg- Antal inlägg : 567
Glott igenom 9½ avsnitt Spartacus: Blood and Sand. Det är nästan en kombination av 300, Gladiator och Rome. Vad den saknar i finess gör den upp med våld och sex så man kan inte klaga.
Geten- Profeten Geten
Hur många tv-serier/filmer om Spartacus får man lov att göra egentligen?
Hur många får man göra om Hitler?
Geten- Profeten Geten
Men Hitler begick ju folkmord, han hade iaf något att skryta om. Spartacus var en jävla slav som friade ett gäng andra slavar och dog.
Hans identitet var bara en ursäkt att få visa gladiatorer döda varandra framför greenscreen och ha mjukporrig sex med snygga brudar. Duuuuuh.
Geten- Profeten Geten
Fast sedan så är hela den dära Gladiatorgrejen gravt missförstådd. Gladiatorspel var ju liksom typ... Teater. Det var inte ofta de faktiskt mördade varandra. Tigrarna och sånt där dock blev väl rätt så slaktade skulle jag tro. Och sedan betydde faktiskt tumme ner att gladiatorn skulle leva, och tumme upp tvärtom. Fast de dödade inte varandra på riktigt.
Sida 2 av 13 • 1, 2, 3, ... 11, 12, 13
Sida 2 av 13
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet