Favorit Serie
+17
Jihad
Scullicon
Carrion
Monoliten
Naurbereth
Johan
ElectricWizard
Svullet_Rektum
Wolvie
Bestial Death
Tompus
pissmannen
Atlas Musclecore
Vitus
Geten
Hammerheart
Bobbafett
21 posters
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Favorit Serie
Just nu kollar jag på Star Trek: TNG varvat med Twilight Zone (originalserien). Väntar även på nya säsongen av Dexter. Atlas kan köra upp något stort där bak, serier är så jävla bra.
Svullet_Rektum- Svullom Rektorum Absurdum
- Antal inlägg : 4534
QFT.Svullet_Rektum skrev:serier är så jävla bra.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Geten skrev:QFT.Svullet_Rektum skrev:serier är så jävla bra.
Det är ju sant fan!
Iofs, det borde stå att de kan vara det. Sett mycket skit i mina dagar också.
Geten- Profeten Geten
Givetvis finns det skit, men de serier som är riktigt bra är ju också riktigt bra. Man lär känna karaktärerna på något sätt och lever sig in i deras motsättningar och förehavanden.
The Wire var ju bra. Finns självklart undantag, men den generella TV-serien är i sig inget mer än simpel underhållning som jag inte sätter något större värde på.
Som Lost.Svullet_Rektum skrev:Givetvis finns det skit, men de serier som är riktigt bra är ju också riktigt bra. Man lär känna karaktärerna på något sätt och lever sig in i deras motsättningar och förehavanden.
Geten- Profeten Geten
Jag gillade Lost som fan, speciellt de första säsongerna, men jag fastnade inte för karaktärerna som i andra serier. Inte på samma sätt. Kanske fanns det för många huvudkaraktärer eller så var de dåligt skrivna/spelade. Inte ens när
- Spoiler:
- karaktärer som Charlie, Sayid och Sun och Jin dog
Följde serien från året den hade premiär och tyckte aldrig det blev för mycket eller för rörigt. Men i och för sig, hade jag frågor fördjupade jag mig genom att läsa om avsnitten på internet. Det hjälpte alltid.
Tycker förresten det är svårare att beröras om man sträckkollar serier från början till slut. När man väntar veckor/månader på en fortsättning stärks banden. I fallet Lost "levde" jag med karaktärerna i flera år.
Tycker förresten det är svårare att beröras om man sträckkollar serier från början till slut. När man väntar veckor/månader på en fortsättning stärks banden. I fallet Lost "levde" jag med karaktärerna i flera år.
Geten- Profeten Geten
Det kan mycket väl stämma. Jag har inga problem att hänga med i alla twists, men som sagt så blev det lite för mycket till slut. Finalen var däremot riktigt bra. Trodde verkligen de skulle förstöra allt men de lyckades knyta ihop det rätt bra.
Mina favoritserier all time är 24, X Files, Twin Peaks, V, Sopranos och Riket
Just i nutiden gillar jag True Blood, Fringe, Dexter, Eureka och Californication
Just i nutiden gillar jag True Blood, Fringe, Dexter, Eureka och Californication
ElectricWizard- Antal inlägg : 254
X-Files är grymt bra även om det finns lite för många filleravsnitt för min smak. Mytharcavsnitten är TV-guld.
Geten skrev:Så vem här har sett Arrested Development? Tänkte att det blir mitt nästa projekt.
Har alla säsonger på DVD och det är de värda, har sett om alla avsnitt åtminstone 5 gånger. En av de bästa humorserierna som gjorts, tillsammans med The Office och It's Always Sunny in Philidelphia.
Kollade klart på Arrested Development förra veckan! Inte SKITBRA men det är bra i alla fall!
Gäst- Gäst
Svullet_Rektum skrev:X-Files är grymt bra även om det finns lite för många filleravsnitt för min smak. Mytharcavsnitten är TV-guld.
Sitter och glor igenom X-Files just nu faktiskt, det är myspys innan man går och lägger sig.
Arrested Development > It's Always Sunny in Philadelphia
Men inget av dem är bäst eller roligast.
Men inget av dem är bäst eller roligast.
Geten- Profeten Geten
Nej, jag gillar inte douchebags och de är alla 100% douchebags i Sunny. Som i Seinfeld (som jag inte heller gillar), bara värre. Men första säsongen är riktigt bra. Efter det blev det bara mer av samma skit fast sämre.
Vill ni se en tv-serie jag tycker är rolig på riktigt ska ni se Californication!
Vill ni se en tv-serie jag tycker är rolig på riktigt ska ni se Californication!
Geten- Profeten Geten
MERLIN :D
Tyckte att serien verkade vara lite B först men har börjat gilla den mer och mer..
Tyckte att serien verkade vara lite B först men har börjat gilla den mer och mer..
Naurbereth- Antal inlägg : 833
Haha precis vad jag tyckte också. Om Merlin asså. Men den är jävligt repetepepepepeepepeppepepeperar sig den serien, blir lite väl mycket fixa bort den o den för att han o han ska kunna funka ordentligt etc.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Seinfeld, Friends och Scrubs är de tråkigaste och mest överskattade serierna någonsin
ElectricWizard- Antal inlägg : 254
Seinfeld kan ja hålla med om, Friends har ja sett för lite av. Scrubs har bjudit mig på många sköna skratt genom åren så den STANNAR. Men Kramer är skön, fast bara när han kommer in i lägenheten, han glider in så jävla graciöst. Hur bra som helst.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sida 2 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet