Watain
+40
Snedseglare
Christless
Tartaros11
savopipo
patologen
Ancient Records
pompepg
Vitus
M-Morbid
Halonen666
Karate-Molin
Stenberg
Dolmio88
BIFFonen 666
Countess
AdverseSphere
Johan
Scullicon
Göteborgs Rapé
Ekstål
Morbid
Jihad
Svullet_Rektum
Edenborg
Hammerheart
Tompus
Wolvie
Necrovore
Azargoth
Jon
Sire-Nahvas
Vargr
Carrion
slothmachine
Bestial Death
Monoliten
Xemtoth
Jandelin
Geten
Atlas Musclecore
44 posters
Sida 8 av 12
Sida 8 av 12 • 1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12
Sv: Watain
För mig är andra vågen av black själva kristallisationen av genren. Inte bara de norska banden då!
http://www.unt.se/kultur/en-svart-hund-i-salongerna-1201428.aspxAldrig tidigare har ett black metal-band haft chansen att vinna skivbranschens eget pris.
– Nu har de bjudit in ett par svarta hundar i de fina salongerna. Det är deras problem, inte vårt, säger Erik Danielsson
För intresserade. Artikel från fredagens UNT.
He he he he...
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Men nu vann dom ju faktiskt de priset oxå.
Scullicon- Antal inlägg : 1392
Vargr skrev:http://www.unt.se/kultur/en-svart-hund-i-salongerna-1201428.aspxAldrig tidigare har ett black metal-band haft chansen att vinna skivbranschens eget pris.
– Nu har de bjudit in ett par svarta hundar i de fina salongerna. Det är deras problem, inte vårt, säger Erik Danielsson
För intresserade. Artikel från fredagens UNT.
Jag diggade skarpt i en annan artikel tidningen la upp från Grammisgalan, rubriken var att ett Uppsalaband vann en grammis och det stod en rad om det, resten var Robyn, Snook, Hellström och fan hans moster.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Haha! Ja av någon anledning får de alltid ett helsidsuppslag i UNT med en väl planerad och stor bild, ofta även på framsidan också. Undrar varför..Pappa Doom skrev:Jag diggade skarpt i en annan artikel tidningen la upp från Grammisgalan, rubriken var att ett Uppsalaband vann en grammis och det stod en rad om det, resten var Robyn, Snook, Hellström och fan hans moster.
Pelle jobbar på UNT. Dock så vet jag inte om det är därför, det kan ju också vara så att det är lite annorlunda att ett black metal band väl hamnar i tidningen, Watain gör ju bra av sig om man säger så.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Klart dom gör bra ifrån sig, det märks ju. Jag tänkte också på det faktum att de kommer från Uppsala, då blir det lite mer av en nyhet för tidningen att skriva om också.
Århundradets bild. (Carola Häggqvist till höger om honom)
AdverseSphere- Antal inlägg : 173
Århundradets ironi?
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Jag tror att Carola har funnit den mörka sidan.
På nästa platta ska hon dyrka satan.AdverseSphere skrev:Jag tror att Carola har funnit den mörka sidan.
Tompus- Antal inlägg : 657
Har hon en Watain-tröja på sig? Det lilla man ser tycker jag påminner om en av deras tröjor.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Haha. Jag reagerade på det vid första anblicken, men kunde konstatera att så var inte fallet efter att ha sett en tydligare bild på Carolas utstyrsel.
Tompus skrev:På nästa platta ska hon dyrka satan.AdverseSphere skrev:Jag tror att Carola har funnit den mörka sidan.
Och på plattan efter det ska hon bli penetrerad av ett uppochnedväntkors! Som Fuck Me Jesus fast med Carola
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Nu gick du för långt...Halonen666 skrev:Tompus skrev:På nästa platta ska hon dyrka satan.AdverseSphere skrev:Jag tror att Carola har funnit den mörka sidan.
Och på plattan efter det ska hon bli penetrerad av ett uppochnedväntkors! Som Fuck Me Jesus fast med Carola
Tompus- Antal inlägg : 657
Tompus skrev:Nu gick du för långt...Halonen666 skrev:Tompus skrev:På nästa platta ska hon dyrka satan.AdverseSphere skrev:Jag tror att Carola har funnit den mörka sidan.
Halonen666- FÄRS
- Antal inlägg : 2659
Tompus skrev:Nu gick du för långt...Halonen666 skrev:Tompus skrev:På nästa platta ska hon dyrka satan.AdverseSphere skrev:Jag tror att Carola har funnit den mörka sidan.
Nej nej, det gick alldeles för långsamt.
Karate-Molin- Black Dwarf
- Antal inlägg : 2829
Jul i Transylvanien blir detta års julplatta för henne. Klädd som en häxa och tillber Satan. Fina grejer.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Lill-davve. skrev:Tompus skrev:Nu gick du för långt...Halonen666 skrev:Tompus skrev:På nästa platta ska hon dyrka satan.AdverseSphere skrev:Jag tror att Carola har funnit den mörka sidan.
Nej nej, det gick alldeles för långsamt.
Haha! En skön nagel i ögat på alla Carola-fans!
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Jag har en "Livets Ord"-aktiv klasskamrat som är precis som Carola. Samma ultrakristna, nästan maniskt trevliga attityd. Fick en bok av henne med berättelser om tidigare avgudadyrkare och (Gud förbjude!) ateister som funnit lyckan genom Jesus. Det är en minst sagt märklig relation man får till sådana människor. Neutralitet kryddad med fascination och en droppe hatkärlek.
AdverseSphere skrev:Jag har en "Livets Ord"-aktiv klasskamrat som är precis som Carola. Samma ultrakristna, nästan maniskt trevliga attityd. Fick en bok av henne med berättelser om tidigare avgudadyrkare och (Gud förbjude!) ateister som funnit lyckan genom Jesus. Det är en minst sagt märklig relation man får till sådana människor. Neutralitet kryddad med fascination och en droppe hatkärlek.
Kan jag tänka mig! Man tycker dem har en trevlig attityd men ogillar dem för att de verkar tro att deras tro är bättre på något vis.
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Watain fick en hel sida i Sydöstran i Blekinge igår. Det var det om svarta hundar eller var det var han sa... så det är nog inte att de kom från uppsala de fick en hel sida i UNT
Countess- Antal inlägg : 1265
De intervjuades av UNT idag.
http://www.unt.se/kultur/watain-det-kanns-markligt-att-ha-vunnit-1207285.aspx
Samt ett videoklipp, såg jag nu.
http://www.unt.se/24unt/#category=1089621&date=latest&clip=1208374&startTime=0m0s
http://www.unt.se/kultur/watain-det-kanns-markligt-att-ha-vunnit-1207285.aspx
Samt ett videoklipp, såg jag nu.
http://www.unt.se/24unt/#category=1089621&date=latest&clip=1208374&startTime=0m0s
Sida 8 av 12 • 1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12
Liknande ämnen
» Watain i Stockholm
» Watain, Destroyer 666 och Ram i malmö
» Repugnant och Watain i Finland
» Watain release gig 5/6 London
» Repugnant, Ram & Watain i Västerås 3:e Sept.
» Watain, Destroyer 666 och Ram i malmö
» Repugnant och Watain i Finland
» Watain release gig 5/6 London
» Repugnant, Ram & Watain i Västerås 3:e Sept.
Sida 8 av 12
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet