Trouble
+7
Slaphappy
Xemtoth
Monoliten
Atlas Musclecore
Vitus
Geten
Carrion
11 posters
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Trouble
Måste ju ha en tråd för det absolut bästa doom metal-bandet! Psalm 9 är så oslagbar så det är så!
Skriv på!
Skriv på!
Carrion- Antal inlägg : 5778
Sv: Trouble
Hörrududu, nu ska vi inte överdriva.
Såg dem live med ersättaren Kory Clarke som så många andra och det var bland det sämsta och mest pinsamma jag sett.
Tyngsta bandet för sin tid var de i alla fall.
Såg dem live med ersättaren Kory Clarke som så många andra och det var bland det sämsta och mest pinsamma jag sett.
Tyngsta bandet för sin tid var de i alla fall.
Geten- Profeten Geten
- Antal inlägg : 4777
Psalm 9 är pissbra. men resten av materialet kan verkligen skifta som faaan i kvalité. de är la ett sånt band som man ska blanda material ifrån och inte höra på hela plattor. förutom psalm 9 då som är fantastisk.
tyckte det var jävligt kul att se dom live även fast kory clarke är en jävla apa. det är musiken som räknas!
tyckte det var jävligt kul att se dom live även fast kory clarke är en jävla apa. det är musiken som räknas!
Hade de bara spelat material från sina två första skivor hade musiken räknats. Deras stoner-material är det låg nivå på. Senaste plattan var usel.
Geten- Profeten Geten
Tycker det senare materialet har varit helt ok men långt ifrån samma klass som de två första.
Man måste ju vila nacken också.Geten skrev:Hade de bara spelat material från sina två första skivor hade musiken räknats. Deras stoner-material är det låg nivå på. Senaste plattan var usel.
Men Carrioan, varför är de det bästa doombandet om du bara tycker om en så pass selektiv del av deras material?
Tycker inte Trouble är så jävla mycket att hänga i granen personligen.
Monoliten- Grand Bear Sebiwalrus Whiskyguzzler I
- Antal inlägg : 5700
Wörd (Oj lite gamla GTAsajten ryck??)Eviscerator skrev:Psalm 9 är bra, sen får man handplocka låtar.
Dock när jag såg dem i Malmö med nya sångaren var det inte intressant nån stanns o se, av någon anledning. Leif Edling verkade dock gilla det!
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Hah, lille Leif stod och röjde mycket till både dem och Angel Witch i Stockholm.
Geten- Profeten Geten
Söt gammal pojke det där!Geten skrev:Hah, lille Leif stod och röjde mycket till både dem och Angel Witch i Stockholm.
Xemtoth- Aspect of Albert
- Antal inlägg : 3977
Såg dem i Köpenhamn förra året och tycker att dem vart jävligt bra för övrigt men Kory Clarke kunde de ju ha fimpat.
Slaphappy- Antal inlägg : 21
jo, finns nog ingen som tycker clarke och trouble funkar bra ihop. höjdpunkten med att se dom live var att få höra endtime, haha.
Atlas? Han klagade i alla fall inte.Vitus skrev:jo, finns nog ingen som tycker clarke och trouble funkar bra ihop.
Geten- Profeten Geten
Man hörde ju inte honom ö.h.t. - så vad fanns det att klaga på? Jag står och headbangar och ser inte ett dyft i vilket fall som helst, så vem bryr sig om honom!
Psalm 9 och The Skull är klassiska, mycket bra plattor!
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Måste lyssna på dom nu, aldrig hört dem.
BIFFonen 666- BIFF
- Antal inlägg : 764
Eviscerator skrev:Psalm 9 är bra, sen får man handplocka låtar.
Bestial Death- Antal inlägg : 782
Ett av mina favoritband faktiskt.
Run to the Light och The Skull är favoriterna..
Run to the Light och The Skull är favoriterna..
Gutterslut- Antal inlägg : 72
Kollade på Live In Stockholm-dvd'n. Ganska tråkig faktisk. Ingen direkt WOW!-känsla som när jag kollade på Heaven & Hell- Radio City Musicblablabla.
live in stockholm är ganska solid tycker jag. men jo inget asbra. diggar ju när bandet börjar köra lite supernaut mitt i en låt.
Jo det var lite positivt överraskande faktiskt. Fast dvd'n i sig var lite si sådär.
Jaha...
Kory Clarke är ute ur bandet...
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=169358
Kory Clarke är ute ur bandet...
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=169358
Och nu är denna snubbe sångare.
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=169379
http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=169379
Sida 1 av 2 • 1, 2
Metalforum Exiles :: Musik :: Doom Metal
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet