Celtic Frost
+5
Hammerheart
Sire-Nahvas
Atlas Musclecore
Bestial Death
Carrion
9 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Celtic Frost
Men jag tycker att Hellhammer var bättre när de och CF spelade samma musik men när CF ändrade stil så var det bättre på andra sätt.
Nihilist, Autopsy och Slaughter var alla bättre än sina senare upplagor fast de hade typ samma medlemmar och lirade samma musik.
Nihilist, Autopsy och Slaughter var alla bättre än sina senare upplagor fast de hade typ samma medlemmar och lirade samma musik.
Carrion- Antal inlägg : 5778
Har lyssnat mer på CF den senaste tiden och gillar dem mycket bättre nu. To Mega Therion eller Morbid Tales tycker jag fortfarande är bäst men jag tycker fan att Cold Lake är riktigt bra.
Countess- Antal inlägg : 1265
Jo jag tycker allt är skitbra! CF är ett av världens bästa band!
Bestial Death skrev:Bortsett från Cold Lake så gillar jag allt som de spottat ur sig. Morbid Tales och To Mega Therion är dock en klass för sig.
Samma här!
M-Morbid- Antal inlägg : 1412
Jag förstår inte vad folk har emot Cold Lake?
Antar att det var för att de blev mer "glammiga" och gjorde en motreaktion mot sitt tidigare sound.
Glam var det ju inte öht. De såg glam ut men musiken var fan inte glam!
Glam är ju jävligt glad musik (tänk skitlåten Fallen Angel med Poison). Frost spelade inte någon glad musik på Cold Lake. Personligen så tycker jag att CL är en jävligt bra skiva.
Glam är ju jävligt glad musik (tänk skitlåten Fallen Angel med Poison). Frost spelade inte någon glad musik på Cold Lake. Personligen så tycker jag att CL är en jävligt bra skiva.
Nej vid närmare eftertanke var den musiken inte speciellt snarlik (amerikanska) Poison till exempel.
Dåligt inlyssnad på den plattan helt enkelt, inte gett den lika mycket uppmärksamhet som CF:s första plattor.
Dåligt inlyssnad på den plattan helt enkelt, inte gett den lika mycket uppmärksamhet som CF:s första plattor.
Jag är inte ens överdrivet förtjust i To Mega Therion eller Into the Pandemonium, så kanske inte så konstigt att jag inte diggar den plattan! Tyckte de gick i fel riktning med första fullängdaren liksom.. Men comebacken med Monotheist var kalas!
Monotheist är bra, synd att de upplöstes "bara" två år efter den, tycker CF var ett bra band överlag.
håller cold lake som favvo platta efter TMT (räknar inte morbid tales)
M-Morbid skrev:Monotheist är bra, synd att de upplöstes "bara" två år efter den, tycker CF var ett bra band överlag.
Det är där Triptykon kommer in. Forsätter där CF slutade.
Fast Triptykon har bara Tom G. Warrior's prägel, vad som gjorde Monotheist genial var samarbetet mellan honom och Ain.
Det är sant visserligen men det verkar samtidigt vara Ain's fel att Tom hoppade av.
Nja, det var ju snarare den där trummisen, Franco Sesa. Tom snackade ju om att han alltid hade ansett att det var han och Ain som var bandet, och att allt havererade när Franco kom in i bilden. Däremot var ju Ain inte helt på Tom's sida i det avseendet, utan försökte komma fram till någon lösning där Franco kunde fortsätta i samarbetet, vilket Tom inte accepterade.
Jaha! Det var ju synd att det blev så, man hade kunnat få ut mer av CF.
Skaffade ny vinylspelare igår och invigde den med att dra igång Into The Pandemonium. Har aldrig varit något fan av den tidigare och rankade den som deras svagaste släpp. Men nu när plöjt igenom den ett par gånger så tycker jag att den är typ en av de bästa skivorna de släppt! Helt genialisk platta. Det verkar vara sjukt roligt att spela in en sådan skiva med tanke på att den är så experimentell utan att faktiskt bli ett skämt.
vill se!Carrion skrev:Skaffade ny vinylspelare igår
är den bra som fan?
Sire-Nahvas- Fast Taker
- Antal inlägg : 2630
Du pungade ut ganska mycket för den va?
1500 svenska dineros. Den är ju helt ny så det är inte konstigt att den kostar lite.
@Kalle: Slänger väl upp någon bild i veckan om du verkar vara så intresserad.
Och ja, den är bra som fan!
@Kalle: Slänger väl upp någon bild i veckan om du verkar vara så intresserad.
Och ja, den är bra som fan!
En skiva jag personligen gillade väldigt mycket e Vanity/Nemesis... tyckte den var skit bra. bara väldigt "I skuggan av..."
Jimbo- Jim'n'Tonic
- Antal inlägg : 312
Jag håller med dig! Väldigt underskattad och väldigt bra platta.
Men vad jag inte förstår är vad folk har emot Cold Lake för det är ingen jävla glamplatta! Ren och skär heavy metal!
Men vad jag inte förstår är vad folk har emot Cold Lake för det är ingen jävla glamplatta! Ren och skär heavy metal!
Cold Lake får vara vad den vill. Kass är den, hur som helst.
Hammerheart- The Banhammer
- Antal inlägg : 4278
Fast varför? Motivera god damn it!
Cold Lake... gillade inte jag, men jag moste säga att riffen e ändo otroligt bra.
Anledningen till att jag inte fann den någe vidare e att stilen som Celtic Frost hadde framtills dess och sedan efter den plattan var mer i deras spår... men det e min personliga åtanke.
Anledningen till att jag inte fann den någe vidare e att stilen som Celtic Frost hadde framtills dess och sedan efter den plattan var mer i deras spår... men det e min personliga åtanke.
Jimbo- Jim'n'Tonic
- Antal inlägg : 312
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet